Hoi allemaal, Ik ben Loes, 29 jaar en met tussenpozen bijna 8 maanden bezig om zwanger te raken... Die tussenpozen waren er eigenlijk maar eentje, omdat ik afgelopen mei zwanger raakte maar een vroege miskraam kreeg en mijn gynaecoloog adviseerde om even rustig aan te doen omdat mijn cyclus wel regelmatig was maar ik eigenlijk niet meer ongesteld werd in vergelijking met de 6 zware dagen per maand die ik ervoor altijd had. Maar goed, nu is alles normaal, en heb al maanden bij gehouden hoe lang mijn cyclus is, en elke keer precies 32 dagen, met de klok gelijk bijna. Ook uitgezocht welke dagen voor mij het belangrijkst zijn qua vruchtbaarheid en daar natuurlijk veel gebruik van gemaakt en het vooral niet te nauw genomen... Nu is het de 8ste en ben ik aan het wchten op mijn periode, mijn NOD is de 10e. Nog 2 daagjes geduld, maar ik merk nog niets, niet zoals toen ik in mei zwanger was. Toen had ik voor ik uberhaupt wist dat ik zwanger was last van dichtvallende oogleden 's avonds, bijna letterlijk. Dus tenzij het zo kan zijn dat iedere zwangerschap andere kwaaltjes geeft, ookal is de vader hetzelfde, ga ik er maar vanuit dat ik niet zwanger ben... scheelt weer zo'n teleurstelling. Ik wou dat ik er niet zo bij stil stond en 't me gewoon kon laten gebeuren, maar aangezien ik zo stipt op tijd ben elke maand is het bijna onmogelijk om NIET te beseffen wanneer mijn zogenoemde 'vruchtbare dagen' zijn... Maar goed, er zullen ongetwijfeld nog veel meer dames zijn die in dit schuitje zitten, dus die wens ik ook heel veel geluk en babypret toe! Lieve groetjes, Loes
He hallo allemaal! Allereerst allemaal bedankt voor jullie reacties, die waren erg fijn om te lezen. Tuurlijk weet je dat je niet alleen bent, maar het is altijd fijn om te zien dat er echt mensen zijn die weten wat je doormaakt. Thanks! Ik geef maar ff een update: 10/2 was mijn NOD en precies om 21 uur savonds, zoals gepland was daar mijn periode. Weer zware teleurstelling. Heb toch echt al maanden in de week voor mijn eisprong meer sex dan de viva-norm. Zo zie je maar, mensen met een super-regelmatige cyclus raken ook niet altijd zwanger. Op naar ronde 5, NOD is 14/3. Als ik ongesteld ben begin ik altijd te twijfelen of ik wel kinderen wil, misschien is het iets om mijn teleurstelling minder erg te laten zijn, misschien zijn het mijn hormonen... Na dag 5 van mijn menstruatie denk ik altijd weer: yes, we gaan er weer voor! Iemand anders bekend met dit fenomeen? Veel lieve groetjes en heel veel klusgeluk allemaal! Loesssie