Beste allemaal, Ik ben nieuw hier en wil me even voorstellen. Ik noem mezelf maar even Crash, omdat ik niet graag wil dat andere mensen weten wie ik precies ben, omdat mijn verhaal redelijk specifiek is. Ik ben 32 jaar. Afgelopen herfst/winter heb ik in een behoorlijke dip gezeten. De reden van deze dip lag dieper dan ik me ooit had kunnen voorstellen. We (mijn man en ik) zijn tot de conclusie gekomen dat we heel erg aan kinderen toe zijn. Deze wens stellen we al vanaf onze trouwdag uit omdat we plannen om te gaan emigreren. Omdat de emigratie dusdanig op zich laat wachten hebben we besloten om nu maar gewoon te beginnen met proberen om in verwachting te raken en maar te zien waar het allemaal uitkomt. Ook gezien mijn leeftijd misschien geen verkeerder keus. Ik vind het zelf allemaal erg eng. Ik kijk dan ook erg tegen een eventuele bevalling op. Maar zo ver is het nog lang niet. Eerst maar eens flink aan het "klussen" voordat het zo ver is. Helaas is mijn man veel weg voor zijn werk en ben ik ook deze week weer alleen thuis tot aankomende donderdag. Tot mijn verbazing zag ik in de banner dat ik dan ook de eisprong heb precies op het moment dat hij niet thuis is. Dat zul je natuurlijk altijd zien. Ik ben in december al gestopt met de pil, omdat ik er van uit ging dat het wel even zou duren voordat mijn ciclus echt op gang zou komen. Ik heb per slot van rekening bijna 17 jaar de pil geslikt. Dus dat duurt wel even. Gek genoeg (wil niet lullig doen of iemand jaloers maken) is mijn cyclus vanaf januari heel regelmatig (28 dagen). Ook voel ik tussendoor iets in mijn buik wat volgens mij een eitje moet zijn (net of ik ongesteld moet worden, maar dan zonder bloedverlies). Ik moet heel eerlijk zijn en er bij vertellen dat we vanaf eind maart pas ook echt serieus bezig zijn. Daarvoor hebben we een tijdje niet geklust omdat we in september 5 weken op vakantie gaan naar ons emigratieland om ons te oriënteren. Maar nu zijn we over de "magische" 32 weken ivm vliegen heen dus we kunnen nu flink aan de slag. Ik heb me voorgenomen om vanaf mijn volgende menstruatie te gaan temperaturen. Tot zover mijn verhaal. Alle tips en truuks zijn natuurlijk welkom. En uiteraard de vragen ook.
hoi chrash ik wil je bij deze heel veel succes wensen en van harte welkom heten hier op de site ik zie dat je nod ook in mei is dus waarom kom je niet lekker bij de nod mei meiden mee kletsen