Hallo allemaal, Ik ben al eerder actief geweest op dit forum, toen ik mijn zoontje verwachte. Ik ben er gister achter gekomen dat ik zwanger ben. Mijn vriend zegt dat het geen goed idee is om het te houden, we studeren beide nog(hij moet nog 1 jaar) En we hebben een zoontje van 1 jaar. Hij zegt dat het financieel niet haalbaar is omdat we het nu ook al moeilijk hebben laat staan met een 2e. Ook zei hij dat we nu veel steun krijgen van iedereen, mijn ouders passen op de kleine als k naar school ga en we wonen in bij zijn ouders, we zijn van plan om volgend jaar december een huis te kopen. Ik ben hier erg verdrietig over want ik wil het kindje wel heel graag, maar is dit nu omdat ik op een roze wolk zit en de realiteit niet onder ogen(wil) zien? Ik weet het niet. Ik heb om 15:15 een afspraak met de huisarts. Ik ben zo bang voor wat er komen gaat en ik wil dit kindje zo graag. Groetjes BabyBlue
praat je met je ouders en schoonouders en kijk hoe of wat bespreek het met hun.meschien dat hun een oplossing hebben
Nou meid alvast succes bij de huisarts. en aan de ene kant is het wel logisch dat je vriend realistisch denkt. dat doet de mijne ook. en jou kindje is nog maar 1jaar!!! je hebt nog een heel leven voor je, het kan altijd nog toch? en wees gelukkig met wat je nu hebt. maar ik snap ook jou kant, het groeit in je, je voelt je moeder, en je zou het vast leuk vinden voor je kindje zo ;n broertje of zusje erbij.. alleen financieel gezien. het is nog vroeg. ik zou echt even de - en de + opshrijven. sterkte
Ik weet dat we het financieel wel kunnen redden, m'n vriend heeft nu werkperiodes (hij doet een duale opleiding) dus financieel zullen we het wel redden. Alleen zullen we minder moeten uitgeven, wij houden namelijk van lekker hapje eten, bios winkelen etc. Zijn ouders(met name moeder) zal zeggen dat ik het moet aborteren, dat zei ze ook bij mijn eerste maar ik heb het toch niet gedaan omdat ik al 5 maanden zwanger was en omdat ik het niet wou.
denk er goed over na ,meschien kan je s avonds 2uurtjes poetsen ofzo. ik poets nu di en do van half 6 tot half 8
Ik denk er de hele tijd aan, ik heb mijn vriend gemaild op zn werk dat ik de afspraak heb bij de huisarts, en dat ik wil dathij mee gaat. Ik wil daar niet in m'n eentje zitten. En er komt ook nog bij dat ik er gister achter ben gekomen dat hij een 'geheime' msn adres heeft met allemaal meisjes erop. Ik pakte de laptop en hij was zich vergeten af te melden en ik zag bij groepen staan: 16,17,18,19,20 etc. dus de leeftijden van de meisjes. Ik heb hem er direct mee gconfronteerd en hij zei dat het was van voordat hij mij kende(5 jaar) en dat hij behoefte had aan aandacht. Ik weet het echt niet meer ik ben meestal heel sterk en weet altijd precies wat ik wil maar op dit moment weet ik niet waar ik het zoeken moet. * hij heeft er trouwens wel spijt van en moest zelfs huilen we hebben gepraat en ik heb hem gezegt dat ik nog niet weet wat ik ermee aanmoet.
Meis, praat er inderdaad met je ouders enzo over. Die kunnen vaak helpen met hoe jullie het aan kunnen pakken. En misschien kan je idd een baantje zoeken voor avonduren al is het maar 3 uurtjes per avond kan toch ook weer schelen. En er heel goed over nadenken...niet zomaar een beslissing nemen. Weeg alle voor en nadelen goed tegen elkaar op. En leg ook alles aan de huisarts voor! heel veel sterkte meis...wat je ook beslist doe wat je hart je ingeeft
meis ik zou er echt met je ouders over praten miss kan je ma mee naar de dokter als je vriend niet mee wil.
Het probleem is: Mijn ouders wonen in Rotterdam en ik ben hier in Amsterdam komen wonen, dus me ouders zijn er ook niet 1,2,3 en k heb het ze nog niet verteld ben zo bang
Jullie studeren beide? Ik neem aan dat er studiefinanciering is oid? ik zou het allemaal eens goed berekenen. Wij hebben het ook een aantal jaren op 1 studiefinanciering moeten doen zat een lening bij in en je krijgt ook een toeslag erbij voor je kindje. We woonden op ons zelf en onze zoon ging naar een gastouder en dat redde we allemaal prima. We hebben er een hoop voor opzij moeten zetten maar dat hadden we ervoor over. Ik denk dat we het zelfs met een 2de hadden kunnen redden dan had 1 van ons een bijbaantje gezocht voor ernaast.
Vanaf jan gaat mijn vriend zwart werken bij een oom, dat mag hij gewoon thuis doen, hij download de software op de laptop en dan mag hij thuis werken, hij krijgt dan 15 euro per uur en ik mag ook werken van die oom dus als de kleine slaapt kunnen we gewoon werken dus financieel redden we ons echt wel het is ook dat we bij zijn ouders wonen een huis zoeken heb ik al maanden geprobeerd en ik wacht liever een jaar dan dat ik een huurhuisje neem alles inricht om vervolgend een jaar later een huis te komen dubbel kosten dus.
Babyblue... denk goed na, als je dit kindje wilt laten weghalen! Ondanks de omstandigheden, zou ik het toch houden, er komen betere tijden, dan zul je spijt hebben. Je draagt je hele leven lang verdriet bij je denk ik als je dit kindje geen kans geeft. Doe in ieder geval wat je gevoel zegt en niet je verstand!!! En deelt je vriend deze mening niet, maak dan een keuze voor jezelf! veel sterkte met je keuze vanuit jou hart
Toen ik 16 was heb ik een abortus gehad, dit is niet goed gegaan na 1 dag kreeg ik een hele erge pijn in mijn baarmoeder en ben naar het ziekenhuis gegaan daar zeiden ze dat het erbij hoorde na aandringen hebben ze een echo gemaakt toen zagen ze dat de abortus niet goed uitgevoerd was en de overblijfselen aan het infecteren waren. Ik ben toen met spoed nagecurreteerd. Dit heeft een erge impact op mij gehad en dat is ook een grote reden waarom ik NOOIT meer een abortus wil, daar komt dan nog het feit bij dat ik het kindje gewoon heel graag wil!
Dan heb je toch voor jezelf de keuze al gemaakt? Tuurlijk heeft hij wel inbreng maar het is en blijft jou lichaam waarmee het gebeurd.
Lieve meid.... dan hou dit kindje!!! Jij hebt je keuze al gemaakt en je hebt al een kleintje, niets is leuker dan 2 kinderen dicht na elkaar!!!
Ben het met de meiden eens. Als jij je kindje wil houden, wie zijn anderen dan om tegen jou te zeggen dat je het moet aborteren? Je bent baas in eigen buik. En plus ik weet niet of jullie het veilig deden, je door de pil zwanger bent geraakt, geknapt condoom of bewust beide geen anticonceptie gebruikten, o.i.d. maar dan is je vriend ook fout geweest door onveilig seks te hebben en zal hij de verantwoordelijkheid moeten dragen. Heel veel sterkte meissie, en denk erom: het is jouw keuze!
Ik ook! Weetje..uiteindelijk komt altijd alles goed....zware tijden horen bij het leven...enige wat ik hoop ik dat jullie relatie stabiel genoeg is om die eventuele zware tijden te dragen...! Steun en liefde is wat je nodig hebt..bijbaantjes regelen en dan kotm het heus wel goed. Ik bedoel jullie waren er beide bij aangezien je toch zwnager bent geraakt...vind ik dat je de consequenties dan ook beide moet dragen! Je zegt dat je het kindje heel graag wilt...tjaa...dan gewoon roeien met de riemen die je hebt! Niet stressen en succes bij welke beslissing je ook neemt! liefs!
Dat bedoelde ik dus te omschrijven . Kijk ik heb makkelijk praten, maar ik kan niet op natuurlijk zwanger worden. Dus persoonlijk kan ik erg boos worden om een abortus, mits er gegronde redenen zijn .
Zou die hapjes en biosje gewoon lekker laten gaan wat weegt dat nou op tegen zoiets moois en wonderlijks als je het zo financieel redt. Je kan altijd nog na een tijd lekker naar de bios gaan of je spaart elke maand 5 euro ( op zijn minst) voor een uitstapje.