Toch maar de stoute schoenen aangetrokken om me aan te melden op het forum... Ik ben een 36 jarige alleenstaande vrouw die momenteel bezig is met een donor om te proberen moeder te worden. De kinderwens is er al jaren, alleen niet de benodigde stabiele relatie... Na heel veel pech gehad te hebben, en na net iets te vaak mijn neus te hebben gestoten qua mannen, heb ik nu de beslissing genomen om het alleen te gaan doen... Erg spannend en ook niet altijd even leuk, soms ook best emotioneel, maar ben nog steeds onwijs blij dat ik de knoop door heb gehakt.. Op 5 december heb ik mijn eerste inseminatie gehad, dus we wachten gewoon af.. Dat het de eerste keer gelijk raak zou zijn is in mijn ogen net zoiets als het winnen van de lotto, dus die illusie heb ik niet, maar toch stiekem heb ik wel hoop... Net als velen van ons waarschijnlijk...
Welkom Mika. Ik heb er ook ff over gedaan om me toch aan te melden en vandaag uiteindelijk gedaan. Spannende tijd dus voor je. Knap hoor dat je dat alleen doet. Heb je wel goede vrienden waar je je gevoel mee kan delen? Mijn 1e IUI was gelijk raak, maar helaas is die uitgedraaid op een MA (die MA heeft niet specifiek met de IUI te maken, dus wil je daarmee niet onnodig bang maken natuurlijk). Het gaat erom dat de 1e IUI wel degelijk gelijk raak kan zijn. Veel succes met het wachten totdat je kan testen!
Bedankt voor je berichtje... Gelukkig heb ik enkele hele goede vrienden/vriendinnen, maar ook zeker mijn ouders, die allemaal 100% achter me staan... Dat is ontzettend fijn! Daardoor kan ik ook gewoon overal over praten met ze... Zelf ben ik enigst kind dus ook geen broers/zussen met wie ik het erover zou kunnen hebben, maar mijn kindje zal in ieder geval ook een flink aantal ooms en tantes krijgen heb ik al besloten... We maken hier thuis al best veel grapjes over alles, en dat is echt leuk.. De inseminatie heeft plaats gevonden via zelf inseminatie... Dus gewoon thuis... De donor is hier geweest, wij zijn gelukkig ondertussen redelijk goede vrienden aan het worden, beiden met hetzelfde doel. Hij zal ook later, als het allemaal mocht lukken, bekend zijn voor de kleine, vanaf het begin... Mijn gevoel zegt dat een kindje het recht heeft om te weten wie zijn of haar vader is, en dat is waarom ik heb gekozen voor deze manier... Ben jij momenteel ook weer in het traject van iui? Ik ben nog niet helemaal thuis in alle afkortingen die worden gebruikt, wat wordt er precies bedoelt met ma ?
MA = missed abortion. Ik moet ook nog even thuisworden in de afkortingen, een aantal ken ik wel. Ik weet dat ergens op de site een uitleg staat over de afkortingen, maar weet niet meer precies waar. Moet je anders eens ff kijken. Ik heb meerdere IUI's gehad, mijn verhaal staat ook bij het onderwerp Voorstellen met als titel Toch maar aangemeld (vandaag geplaatst). Fijn dat je zoveel mensen om je heen hebt. Hoe weet je met zelfinseminatie dat je eisprong eraan komt? Gaat dat ook middels een echo in het ZKH of met ovulatietesten? En heb je ook bijv. Gonal geprikt? Spannende week nog voor je .... aankomend weekend weet je waarschijnlijk of het wel of niet is gelukt.
Jeetje wat stoer dat je er toch voor gaat! Respect! Heel veel succes met alles, en ik houd je hier in de gaten!! Spannend!!
Mika, ik zag 'stiekem' dat je vandaag bent ingelogd (geweest). Weet je al iets of wacht je toch nog liever een paar dagen met testen? (sorry als je mij te nieuwsgierig vindt, maar ik ben erg benieuwd)