Ik ben Astrid, en ik ben nieuw op dit forum. Ik ben 33 jaar oud, en ben nu ongeveer een jaar af-en-aan bezig met zwanger worden. Ik ben nu een jaar van de pil af (na 16 jaar gebruikt te hebben), maar we hebben niet echt "geklust" op ovulatietijdstip, en ik heb ook een aantal keer in het buitenland gezeten voor mijn werk. In het afgelopen jaar ben ik tweemaal heel kort zwanger geweest, maar helaas is dit niets doorgezet. Soms denk ik ook dat dat een nadeel is van al die vroege testen, dan is het risico dat het misgaat nog zo groot, had ik het misschien beter niet geweten. Aan de andere kant lukt het dus wel om zwanger te worden. Ik start binnenkort met een nieuwe vaste baan, en we willen dan serieuzer gaan proberen om zwanger te worden. Ik heb bijv. nu ook voor he eerst ovulatietesten aangeschaft. Ik worstel met allerlei onzekerheden; zal het wel lukken, wat als het nu niet lukt (want door het stoppen met de pil maar niet echt actief proberen heb ik het mezelf eigenlijk moeilijk gemaakt. Betekent het nu eigenlijk iets dat ik in dit jaar niet "per ongeluk" zwanger ben geworden? Blijkbaar ben ik niet zo vruchtbaar dat ik maar met mijn ogen hoef te knipperen en het is al gebeurd), ben ik al te oud, moet ik nu eigenlijk al naar de huisarts gaan? Ik zou graag nog een paar kilo afvallen maar is dat niet ongezond als ik nu echt actief ga proberen zwanger te worden? Poeh, veel hè, ik weet het. Het stomme is dat ik me heel erg realiseer dat het gewoon maar één keer goed hoeft te gaan en dan kunnen al deze overpeinzingen in de prullenbak. Het is een achtbaan... In ieder geval gaan we nu actief proberen. Ik hou jullie op de hoogte en hoor ook graag van jullie! Astrid
Spannend hoor!! Ik kan me het goed voorstellen. Ik wens jullie veel geluk en succes! Dat we maar snel mogen lezen dat het gelukt is
Hai Astrid Veel succes met zwanger worden! Ik ben na 15 jr gestopt met de pil en was na ongeveer een jaar zwanger. en volgens mij is afvallen niet slecht als je zwanger wilt worden, maar wel als je al zwanger bent.