Ook even voorstellen en graag een luisterend oor

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door mit79, 21 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mit79

mit79 Lid

17 apr 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenmiddag!

Ik zal me ook even voorstellen: ik ben 33 jaar en ik heb nu sinds een jaar een vaste vriend. Ik slik de pil (microgynon 30) en daarnaast gebruiken wij een condoom, omdat we nog niet toe zijn aan kinderen. Omdat ik last heb van hormonale migraine (dus als ik ongesteld moet worden), slik ik op advies van mijn huisarts 3 strips achter elkaar door met dan een stopweek. Daarnaast ben ik dagelijks misselijk door maagzuur waar tegen ik Ranitidine slik.

In maart ben ik ongesteld geweest. Eind maart/begin april heb ik 2 weken overdag de Weightcare shakes gedronken in een poging wat af te vallen, hierbij had ik wat last van natte winderigheid, achteraf denk ik dat dit ook diarree had kunnen zijn waardoor de pil minder goed zou kunnen werken. (Dom dat ik daar niet eerder aangedacht heb, ik weet het.

Op 7 april had ik seks met mijn vriend, waarbij het condoom kapot ging, omdat hij na het omdoen van een tweede condoom altijd moeite heeft met klaarkomen, hebben we het dit keer zonder condoom afgemaakt.

13 en 14 april had ik 's avonds wat bloed bij het plassen: een klein beetje vers rood bloed. Dinsdag 16 april was de laatste pil van de eerste strip, normaliter zou ik dan vrijdag ongesteld moeten worden. Woensdag en donderdag heb ik de pil van mijn tweede stripdoorgeslikt. Op dinsdagavond had ik al wat hoofdpijn, die woensdag goed doorzette waarbij in de loop van de ochtend een misselijkheid opzette die anders is dan mijn normale misselijkheid: de Ranitidine helpt er niet tegen. De misselijkheid voelt ook compleet anders. Ook donderdag en vrijdag nog hoofdpijn en misselijk, vandaag gelukkig geen hoofdpijn meer en een lichte misselijkheid, maar wel spierpijn in de bovenbenen/liezen terwijl ik niet heb gesport, daarnaast ben ik vanaf woensdag al overgevoelig voor geuren.

Op dinsdagmiddag (17 april)heb ik een vroege zwangerschapstest van proditest gedaan, omdat ik me nogal zorgen maakte vanwege het spotting: hierbij was een lichte, maar wel duidelijke streep te zien. Op de foto lijkt de streep lichter. Nu heb ik begrepen dat deze vroege test niet heel erg betrouwbaar is.

Om zeker te weten dat ik wel of niet zwanger ben, heb ik donderdag besloten de pil niet door te slikken en de eventuele migraine bij ongesteldheid lief te nemen. Ik zou dan zondag of maandag ongesteld moeten worden. Voor als ik het dan niet ben, heb ik al de Kruidvat 2 voor 5 test in huis. Nu maar afwachten dus.....

2. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    hmmm ik zie toch echt wel een 2e streep meid...
    als ik jou was zou ik nu het 2v5 testje der tegen aan gooien,
    die tests worden hier op ZP zoveel gedaan dus daarbij krijg je denk ik meer ervarings reacties... dan is het gelijk duidelijk...

en dit klinkt misschien heel cru hoor, maar je zegt dat jullie niet toe zijn aan kinderen, waarom vrij je dan wel door zonder bescherming nadat de eerste kapot is gegaan? dat snap ik dan niet helemaal.

ik hoop dat alles goed komt, wat de uitkomst van de test ook mag zijn.

3. mit79

mit79 Lid

17 apr 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 mit79, 21 apr 2012
    Laatst bewerkt: 21 apr 2012
    Ik bedoel meer dat we niet met kinderen bezig zijn geweest.
    Maar mocht het zo zijn dat ik zwanger ben, dan zal het kindje er komen ook! Gepland of niet, dat maakt het niet ongewenst wat mij betreft.

4. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    oh gelukkig :)
    ongepland is in dit geval dus niet ongewenst...
    heb je alweer getest?
    als het wel zo is dan zeg ik gefeliciteerd met jullie wondertje

5. Moederworden

Moederworden Bekend lid

16 apr 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
    Jeetje als het zo is had het dan echt zo moeten zijn volgens mij !
    Succes, met de volgende testen

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik zie ook een 2e streep. Spannend hoor.

7. mit79

mit79 Lid

17 apr 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    @miss miranda: nee, nog geen nieuwe test gedaan, moest van mijzelf tot na het weekend wachten. Gisteravond een beetje vers rood bloed bij het afvegen, vandaag weer kotsmissellijk maar niet ongesteld. Vanavond wat oud bruin slijm bij het afvegen, maar verder nog niets :( Ondanks dat het niet gepland zou zijn, voel ik me toch een beetje verdrietig bij de gedachte niet zwanger te zijn. Ik ga morgenochtend testen.

@moederworden: inderdaad: als het zo is, heeft het zo moeten zijn....

@caruli: spannend is het ja...

8. mit79

mit79 Lid

17 apr 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen verslapen, dus geen tijd meer gehad om te testen. Nog steeds niet ongesteld

9. Willeke

Willeke Nieuw lid

23 apr 2012
    1
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zie ook duidelijk een streepje.... Lijkt me echt een positieve test! Ben benieuwd naar de tweede test..

10. mit79

mit79 Lid

17 apr 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jep, morgen echt een test doen: nog steeds niet ongesteld, zelfs geen bloed vandaag. Wel nog een beetje oud bruin slijm.

11. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik denk dat als je nu test met de kruidvat 2voor5 dat hij al een duidelijke streep laat zien. Daar heb je geen ochtendurine voor nodig.
    Op de predictor test zie ik een duidelijke roze streep. Als die vals was geweest had je een. Grijze streep gehad. Succes:)

12. Moederworden

Moederworden Bekend lid

16 apr 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
    Ik ben benieuwd last je het ons weten!? Gr

13. mit79

mit79 Lid

17 apr 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Test van vanmorgen.... Lijkt mij duidelijk negatief, toch ben ik nog niet ongesteld.

14. Sevilla

Sevilla Actief lid

23 apr 2012
    164
    0
    0
    Mm raar.. Ik had wel een streepje verwacht! Gezien die eerste test..

Misschien over 3 dagen nog een test doen als je dan niet ongesteld bent?
    En begrijp ik het nou goed dat je nu voor het eerst de nuvaring gebruikt? Misschien kan het uitblijven van menstruatie daarmee te maken hebben??

15. Moederworden

Moederworden Bekend lid

16 apr 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
    Vaag hoor misschien moet je de HA even bellen die kan evt een bloed en urine test doen!
    Dan weet je wat meer gr

16. mit79

mit79 Lid

17 apr 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sevilla Geen nuva ring, ik slik microgynon30

@Moederworden erg vaag.... ik wacht nog even af...

17. Sevilla

Sevilla Actief lid

23 apr 2012
    164
    0
    0
    Ochja, sorry, ik was even in de war met een ander verhaal!
    Op zich denk ik dat die diarree de werking van de pil niet echt heeft verminderd. Althans, je moet best heftige diarree hebben om die pil ongeschonden weer uit te scheiden zeg maar. Dat zou je wel merken denk ik.. Maarr de kans bestaat natuurlijk wel dat je door de pil heen toch zwanger raakt.
    Ik zou inderdaad toch naar de huisarts gaan, en de testen (als je die eerste ook nog hebt, anders de foto) meenemen. Misschien kan je dan bloedonderzoek laten doen en heb je meteen duidelijkheid..

18. mit79

mit79 Lid

17 apr 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sevilla Kan gebeuren hè, zoveel verhalen op zo'n forum :) De predictor test heb ik helaas niet meer, maar na wat ik hier op het forum gelezen heb zal ik deze in de toekomst ook niet meer aanschaffen...

Het lijkt erop dat ik inmiddels duidelijkheid heb: sinds een half uur wat krampjes, enorm last van de rug en een beetje vers rood bloed met slijm. Laat het dan maar goed doorzetten!

Deel Deze Pagina