Hallo allemaal, Ook ik zal me even voorstellen. Mijn naam is "Babs" ik ben 29 jaar (man is 30 jaar) en lees wel al geregeld mee, maar heb besloten me nu ook aan te melden. Twee jaar geleden ging ik naar de huisarts wegens heftige PMS klachten en ben uiteindelijk naar het ziekenhuis doorverwezen omdat ik terloops aangaf dat we al een jaar probeerden om zwanger te raken. Daar zijn we erachter gekomen dat het kwaliteit van het sperma van man slecht is. Uiteindelijk na onderzoeken etc. kwam eruit dat we konden beginnen met ICSI. Daar zijn we niet mee begonnen, omdat we nog twijfelden of we de medische molen wel in wilden, niet liever wilden gaan voor adoptie etc. Vanwege die heftige PMS klachten toch weer aan de pil gegaan. Nu twee jaar later ben ik net weer gestopt met de pil. Destijds hebben we nooit ovulatietesten en dergelijke geprobeerd. Dus we willen het nu toch even aankijken en het alsnog via de natuurlijke weg proberen. Ook omdat er nooit een oorzaak is gevonden voor de slechte kwaliteit van het sperma en we dus niet 100% weten of het nog steeds zo slecht is. We gaan het nu wel proberen met ovulatietesten. Ik denk dat we het tot einde van dit jaar ongeveer via de natuurlijke weg gaan proberen en dan wellicht weer naar het ziekenhuis gaan. Het lijkt me fijn om mee te schrijven, omdat ik het verder niet met mensen deel en er zo toch mee bezig kan zijn. En gedeelde smart is halve smart
Welkom! Ik kan me voorstellen dat je het eerst nog zelf wil proberen met ovulatietesten e.d. De MMM lijkt me ook erg heftig. Ik hoop dat je hier je ei kwijt kan
Welkom hier Babs Ik hoop echt dat jullie via de natuurlijke weg zwanger zullen raken. Zijn de PMS klachten nu wel minder?
Dank jullie wel! Ik wens jullie ook allemaal veel succes! @Appelboompje ik verwacht wel dat de PMS klachten minder zullen zijn. Ik probeer er in elk geval rekening mee te houden door gezond te blijven eten en veel te blijven bewegen