Hallo ik ben Miek

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door elasMIEKje, 3 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elasMIEKje

    elasMIEKje Actief lid

    14 feb 2006
    152
    0
    0
    Hierbij wil ik me even officieel voorstellen, ik ben Miek ik woon in Leusden en ben 30 jaar en woon samen met een hele lieve man ;) . Ruim anderhalf jaar geleden hebben wij een hond gekregen, een heidewachtel en hij heet Timo :D, een echte schat. Hij wordt in juni alweer 2 jaar!

    Mijn forum naam is elasMiekje vanwege het feit dat ik het hypermobiliteitssyndroom heb. Dat houd kort gezegt in dat je je banden en bindweefsel niet sterk genoeg is om je botten bij elkaar te houden. Deze functie wordt door de spieren overgenomen (zijn daar niet voor gemaakt). Hierdoor heb ik vaak last van subluxaties (uit de kom) en veel gewrichts- spierpijn en erge vermoeidheid.

    Heel lang hebben wij vanwege mijn chronische aandoening getwijfeld over het proberen te krijgen van kinderen maar de kinderwens blijkt groter dan de angst voor de pijn enz. wij zijn dan nu ook serieus aan het proberen om zwanger te raken. Al eerder schreef ik op dit forum over een waarschijnlijke miskraam we waren er toen nog niet echt mee bezig vandaar dat ik me toen nog niet voorgesteld had.

    Groetjes,
    Miek
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Welkom en succes!
     
  3. Katootje

    Katootje Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Van harte welkom en heel veel succes!!!
     
  4. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Welkom en succes!!

    Marian
     
  5. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Hoi Miek,

    Leuk dat je je toch nog even voorstelt.
    Ondanks dat je aandoening alles behalve grappig is vind ik de woordspeling elasMIEKje wel leuk :)
    Ik wens je heel veel sterkte met zwanger worden !!

    Liefs,
    Lotte
     
  6. Niet meer actief

    welkom en succes met zwanger worden
     
  7. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    welkom en veel suc6!
     
  8. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Welkom en suc6
     
  9. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    welkom en succes :D
     
  10. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Van harte welkom en heel veel succes!!!!

    Liefs Angela.
     
  11. Natasja1402

    Natasja1402 Bekend lid

    2 apr 2006
    556
    0
    0
    mama
    Nijverdal
    Welkom hier en heel veel succes!! :D
     
  12. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    hoi Miek ...welkom en heel veel suc6 met zwanger worden ....ik heb zelf een dochter met ehlers-Danlos een bindweefselaandoening zij is 5 weken te vroeg geboren omdat de vliezen uiteraard te vroeg braken (is een kenmerk) ...
    voor vragen ben je altijd welkom meid ....greetz asjuh
     
  13. san78

    san78 Fanatiek lid

    14 mrt 2006
    1.172
    0
    0
    assen
    welkom en succes,

    liefs san.
     
  14. elasMIEKje

    elasMIEKje Actief lid

    14 feb 2006
    152
    0
    0
    Allemaal harstikke bedankt voor dit warme welkom!

    Asjuh, inderdaad is het HMS te vergelijken met EDS waarschijnlijk is het gewoon hetzelfde...

    Heb jij zelf EDS, en hoe is het nu met je dochtertje? De angst dat ik de zwangerschap en de bevalling niet goed doorkom is voor ons het grootst en natuurlijk hopen we dat ons kindje niet mijn ziekte zal erven.

    Miek
     
  15. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik zelf had al jaren last van mijn gewrichten , overbeweeglijk e.d. maar er werd nooit wat duidelijk , in de 2e zwangerschap(die van mijn dochter) kreeg ik heel veel last van bekkeninstabiliteit en moest plat ...ze is dus idd. 5 weken te vroeg geboren heel erg slap meisje , wat niet kon drinken ,en nooit zou kunnen lopen zeiden de artsen ...nu is ze inmiddels 11 jaar ze loopt zwemt fietst en doet alles (ook wat ze beter niet kan doen) ze is meer afhankelijk geworden sinds vorig jaar van een rolstoel ...schrijven is een probleem en zit op mytylschool gewrichten gaan regelmatig uit de kom en heeft slechte wondgenezing en veel blauwe plekken ...maar toch gaat het goed met haar ..ze komt ieder jaar op de marfan poli in nijmegen en haar aneurysma is stabiel dmv betablokkers ...haar vader en ik hadden dezelfde defecte gen dus alletwee drager (miljoenen treffer) en wat zij heeft is dominant overerfbaar ...blijf goed op controle meid bij je gyn. en laat je goed voorlichten over de medische aspecten ...verder ben ik trots op je ;) ...liefs asjuh
     
  16. elasMIEKje

    elasMIEKje Actief lid

    14 feb 2006
    152
    0
    0
    Jeetje Asjuh wat heb ik een bewondering voor jou zeg! Je staat ondanks wat er met jou dochtertje aan de hand is heel positief in het leven en vooral ook tegenover anderen... knap hoor!

    Ik blijf zeker goed onder controle, mijn fysiotherapeuten en huisarts weten allemaal al dat ik zwanger probeer te worden zij zullen mij dan ook goed begeleiden. de verloskundige zal ik dan ook direct op de hoogte brengen van mijn aandoening en mijn beperkingen daardoor.

    Dank je wel voor je warme woorden en ik wens je heel veel sterkte.

    Liefs,
    Miek
     
  17. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    jij ook lieverd , en zodra je je wolkje in je armen sluit zal je zien dat je ook alles opzij zet voor jullie wondertje ..xxx asjuh
     
  18. Cinderella

    Cinderella Bekend lid

    20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Welkom en succes!!
     
  19. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    welkom en succes
     
  20. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    welkom en suk-6

    ik heb ook hypermobile gewrichten maar niet in zo'n erge vorm als jullie beschrijven
    alleen heb ik erge last van me polsen en knieƫn
    en dat is na mijn laatste zwangerschap erger geworden
    mijn ouder kids hebben hier ook last van
    ik draag voor mijn polsen soms braces dan krimpen mijn banden weer in en kan ik weer een tijdje voort
    ook ik had last gehad van bekken istabiliteit tot een rolstoel toe :(
    en dat viel niet mee ik woonde 3 hoog zonder lift

    ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je snel zwanger raakt ondanks deze vervelende ziekte

    ik heb de sprong ook nog eens genomen en heb daar zeker geeeeen spijt van

    ons toetje toe is ons wondertje :)

    sterkte meis
     

Deel Deze Pagina