hoi allemaal, ik zal me even voorstellen, ik ben een vrouw van 38 jaar en 3 maanden geleden is mijn koper spiraaltje verwijderd omdat we graag zwanger willen worden. ( we kennen elkaar nu 2 jaar jaar, vandaar dat we wat laat pas hiermee bezig kunnen zijn ) Nu zijn we natuurlijk nog niet zo lang bezig maar zou iemand mij een advies kunnen geven ivm mijn leeftijd na hoeveel maanden we bij de huisarts moeten aankloppen? ik hoor graag jullie mening Alvast bedankt D38
Hallo D38, Dat is een hele goede vraag, ik durf het je eerlijk gezegd niet te zeggen. Weet wel dat men normaliter er van uit gaat dat je het een jaar moet hebben geprobeerd, maar of dit anders is in jouw geval weet ik niet. Wellicht even de assistente bellen? Of de verloskundige praktijk bij jou in de buurt. Zij kunnen vaak ook dit soort vragen beantwoorden. Ben zelf overigens 37 en mijn partner en ik kennen elkaar nu ruim 2 jaar. Ook wij zijn laatbloeiers. Helaas een miskraam gehad in mei.
Hoi Sas77, dank je voor je reactie, ik ga dat ook doen, wil gewoon niet te lang wachten.. he wat vervelend zeg voor jullie, maar niet opgeven hoor, dat kan gebeuren en volgende keer gewoon goed gaan succes iig!
bij de mama's (zie onder 'na de geboorte') is een leuk topic over mama's of zwanger worden/zijn op latere leeftijd! Daar kun je nog wel wat tips vragen
Na 4-6 maanden gewoon naar je huisarts gaan. Meer tijd moet je er niet over heen laten gaan! (Bij de pil zou dat wat langer zijn maar na een koperspiraal moet je hormoonhuishouding gemakkelijk snel weer op orde zijn). Je kunt vrij snel vragen om een algemene bloedtest waarbij ze je hormoonwaardes vaststellen en kijken hoever je verwijderd bent van de overgang. Veel success! Een vriendinnetje is vorige week bevallen en zwanger geworden op haar 40e in de 2e ronde! En ik zelf heb drie kinderen gekregen na mijn 35e
Hoi Cygnet2, dank je voor je reactie en je advies, ik ga denk ik idd de huisarts eens bellen binnenkort, leuk om te lezen van jou en ook van je vriendin trouwens, altijd goed te horen dat er meer zijn die wat later zijn begonnen en met succes! bedankt en groetjes
D38 ik zou niet te lang wachten, hooguit een half jaar. Wij hebben zelf nog een poging gedaan toen ik de leeftijd had van 40 jaar om nog zwanger te raken dus ik weet een beetje hoe het werkt en wij hebben ook onze leeftijd toen aangekaart. Als je nu er voor gaat is het handig om alvast de dokter voor te zijn. Dus begin met iedere ochtend op het zelfde tijdstip met temperaturen en gebruik ovulatietesten. Dit omdat de huisarts zeker aan je zal gaan vragen om dit te gaan doen, dan ben je ze al voor Vraag dan een verwijsbrief voor de gyn. Beide zullen dan onderzoeken krijgen. Bij ons wilde ze direct starten met IUI ivm leeftijd......( mijn parter heeft al 2 dochters en ik zelf heb er 1 ....geen kinderen samen ) na overleg toch besloten om niet het MMM traject in te stappen en het te laten zoals het is. ( in het verleden heb ik 2 miskramen en 1 BBZ mee gemaakt, waarbij ik met de laatste met spoed op de OK lag en een eileider is verwijderd. Dus wees er op tijd bij......Ik wilde niet nog 1 a 2 jaar bezig zijn, dat vond ik te zwaar.
Hoi D38, Ik denk dat je ook kunt kijken naar de vrouwen in je naaste familie. Als er meerdere vrouwen al relatief jong in de overgang kwamen dan zou ik zeker niet te lang wachten met naar een arts gaan. Het hangt ook van je cyclus af, of je regelmatig bent. Als je keurig iedere maand menstrueert, is de kans groot dat je maandelijks een eisprong hebt. Mijn moeder werd op haar 40e spontaan zwanger van mijn zus. Ze had voor mij 8 jaar gedokterd en daarna voor mijn zus 9 jaar. Uiteindelijk op haar 39e de hoop opgegeven. Totdat ze een jaar later opeens een regelmatige cyclus kreeg. Ze deed nog een poging (vanwege het groot aantal teleurstellingen gebruikten mijn ouders al een jaar voorbehoedmiddelen), en meteen de eerstvolgende cyclus zwanger. Volmaakte zwangerschap, ze was veel fitter dan bij de eerste zwangerschap, toen was ze 29.
hoi lumiere, bedankt voor je reactie., in mijn familie is niemand vroeg in de overgang gekomen en mijn moeder raakte op mijn leeftijd ook spontaan nog zwanger maarja dat zegt niets over mij denk ik.. Heb je zelf jong kinderen gekregen? Groetjes D38
Hoi allemaal! Vanmorgen heb ik een testje gedaan en ben zwanger! Ben heel blij ook vanwege mijn leeftijd vooral binnen 3 maanden gelukt, echt heel mooi, nu hopen dat t allemaal goed gaat. wilde t even laten weten groetjes D38