Hi allemaal! Ik lees al langere tijd berichten op dit forum door, maar vandaag toch een account aangemaakt. De support hier voelt heel fijn! Ik ben 24 jaar, nu denk je misschien dat dit toch niet jong is, volgens mijn omgeving wel. De meeste in mijn omgeving zijn druk met studie en carrière maken, en vooral feesten. Ik heb altijd geroepen dat ik graag jong moeder wil worden. Ik ben nu een tijdje samen met mijn vriend (29) en alles klopt gewoon! We hebben het niet gepland, we willen het liever spontaan laten gebeuren. Naja, in hoeverre zoiets spontaan is en blijft, aangezien we er stiekem beide meer mee bezig zijn. Ik ben benieuwd of misschien meer mensen zich in mijn situatie herkennen. Voelt soms wat onzeker, omdat mijn omgeving helemaal niet zo met zwanger worden bezig is, misschien ergens een lichte angst voor reactie uit omgeving, aan de andere kant: niemand kan de invulling van mijn (ons) leven beslissen en wil me daar ook niet door laten beïnvloeden. Liefs en allen succes met de zwangerschap / zwanger raken.
Hoi welkom hier op het forum! Zelf vind ik 24 niet heel erg jong hoor, in elk geval niet te jong. Ben zelf ook 24 en nu zwanger van de tweede. Ik was 22 toen mijn dochter geboren werd. Ik herken wel een beetje wat je bedoeld. Zelf heb ik eigenlijk niet echte vriendinnen, dus dat 'probleem' had ik niet, maar ik was eigenlijk wel een beetje bang voor de reactie van mijn ouders. Zouden zij het niet te snel vinden? (We waren echt net getrouwd. Na 9 maanden kwam de kleine) En zo waren er nog wel wat persoonlijke dingen. Maar uiteindelijk viel het heel erg mee en vonden ze het heel leuk. Uiteindelijk kun je inderdaad anderen jullie leven niet laten bepalen. Als jullie dit willen zou ik ervoor gaan. En voor echte vrienden maakt dat niet uit.
Hoi, Ik herken me sterk in jouw verhaal. Mijn vrienden zijn ook nog aan het studeren en feesten (en zullen behoorlijk schrikken). Ook mijn familie zal even moeten wennen denk ik. Maar doordat ik een stiefzoontje heb en weet hoe fijn het is twijfel ik bijna niet meer. We gaan er voor en kunnen niet wachten!
ik vond het ook wel spannend om te vertellen. Vooral omdat ik altijd zei dat ik wel de laatste zou zijn van de meiden die zou gaan trouwen en kinderen krijgen haha. Net 24 en zwanger van de tweede Maar idd, niemand kan invullen hoe jullie je leven moeten indelen. Lekker van genieten!
vind juist vaak vreemd dat mensen tot hun 30e wachten.. als het dan niet lukt dan ben je zo een paar jaar verder, zonder resultaat. dan heb je ook nog je leeftijd tegen je. zo zie ik het. en wat is er mis met jong moeder zijn? kun je er langer van genieten als het goed is
Heeel herkenbaar. Ik ben dan nog ietsje jonger dan 24, maar toch. Het komt denk ik omdat mensen zich niet kunnen voorstellen dat ze op die leeftijd kinderen zouden willen. En dat terwijl het veel voordelen heeft. Maar wij moeten er ook niet aan denken om pas laat kinderen te krijgen.. Ik zei ook altijd dat ik forever single was, nooit kinderen wilde en carriere wilde maken. Dat carriere verhaal gaat best goed, maar ben nu de enige in de vriendengroep met een serieuze relatie haha! Mijn ouders vonden het geweldig toen ik het met ze over kinderen had. 'Word ik toch nog oma!' Riep mijn moeder gelijk.
Ik ben op mijn 19e moeder geworden. Vind t heerlijk zo jong, heb ik altijd gewild. Mijn vader is vrij oud en moet ik nu helaas vroeg gaan missen plus de zwangerschap en geboorte gingen probleemloos en ben even strak als voorheen, je ziet totaal niet dat ik een baby heb De meesten van mijn leeftijd zijn inderdaad met feesten enzo bezig, heb ik ook wel gedaan hoor elk weekend. Lag ik weer stomdronken op de vloer. Ach ja, alsof dat voldoening geeft.. Ik ben ook een veel beter persoon geworden door de geboorte van mijn dochter. En de toekomst zit t niet in de weg hoor, ben trots en blij dat ze er is Succes met zwanger worden en veel geluk