Even voorstellen!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Duizend, 9 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duizend

Duizend Lid

9 jul 2017
    44
    31
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik heb deze site pas net ontdekt, aangezien hét onderwerp van mijn internet nu gericht is op zwangerschappen ;)

Het is pas de eerste echte ronde dat wij bezig zijn voor een kindje. Na het stoppen met de pil ben ik keurig ongesteld geworden en daarna zou het mogen gebeuren. In verband met medische redenen hebben we onze kinderwens zo'n driekwart jaar in de ijskast moeten zetten. Natuurlijk voor een goed doel, maar ik vond het zo lang duren! En ik ging er vanuit dat het daarna misschien ook niet zo gebeurd zou zijn, ik vond het lastig om positief te blijven. En dan ben ik me er zeker van bewust dat er vrouwen zijn die nog langer bezig zijn, maar als je eenmaal de wens hebt... ach, jullie kennen het gevoel vast wel.

Maar eergisteren, nadat ik een week eerder ongesteld had moeten worden, durfde ik het aan om een test te doen. Ik was bang om teleurgesteld te worden, mijn vriend dacht dat die teleurstelling wel eens mee zou kunnen vallen. Buiten het feit dat ik niet ongesteld werd, had (heb) ik enorm pijnlijke tepels en voor mijn doen veel puistjes. Dus volgens hem kon ik die test wel doen... en positief of negatief, het zou mijn onzekerheid wegnemen,

Hoewel het gewoon in de middag was, dus geen ochtendurine, zagen we binnen een paar seconden de streep al verschijnen. Wat een bijzonder moment om samen mee te maken. We hebben de hele dag gezegd hoe apart dit is en voelt en dat we zo'n geluk hebben dat het zo vlug is gegaan. De volgende ochtend heb ik toch nog een test gedaan en ik kreeg precies dezelfde dikke streep te zien!

Morgen ga ik de verloskundige bellen voor een afspraak over een aantal weken. We hebben besloten om dat af te wachten voordat we het onze families en vrienden gaan vertellen. Dat is best lastig, want het is zulk leuk nieuws :D

Met de blijdschap is er natuurlijk ook direct onzekerheid wat om de hoek komt kijken. Die krampen, hoort dat erbij? Zou dit de reden zijn dat ik zo gaar ben? Blijft dit vruchtje zitten? Zal de ontwikkeling goed verlopen? Zien we later wel een kloppend hartje. En hoe zullen ze reageren op mijn werk, de timing is niet helemaal optimaal...

Bij de meeste vrouwen gaat het goed, daar focus ik me maar op! En thuis fantaseren we er stiekem al flink over, hoe het over een jaar is. Leuk hoor!

Ik hoop hier veel info te kunnen vinden en ervaringen uit te wisselen met anderen!

Bijgevoegde bestanden:

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.826
    8.482
    113
    Vrouw
    Nou, lijkt me duidelijk aan de foto te zien ;) gefeliciteerd!

3. megamutsje

megamutsje Bekend lid

14 feb 2017
    521
    166
    43
    Vrouw
    van harte gefelciteerd!
    wat een mooie duidelijke test.
    ik ben ook zwanger van ons 1e wondertje.
    en het is idd hartstikke spannend en ook wij blijven nog steeds zeggen jeetje wat is dit apart en spannend en blablablablabla :roflmao:
    ik wens je een mooie en goede zwangerschap toe

4. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Wow wat een knaller, gefeliciteerd!
    Wat knap dat je een week overtijd gewacht hebt met testen.

5. cycy

cycy Actief lid

22 okt 2010
    121
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik weet sinds een week dat ik zwanger ben en volgens de vk ben ik nu 6 weken.

Hier is ook een verhaal vooraf gegaan! Wij zijn al 6 jaar bezig om zwanger te worden. We hebben zelfs inseminaties gehad en ook dat lukte niet. De stap naar IVF hebben we niet genomen omdat dat niet goed voelde... nu na 6 jaar toch op de normale manier zwanger geworden. Je kan je voorstellen hoe groot de verassing was toen ik de zwangerschaptest deed! Buiten dat we heel blij zijn, is er ook een enorme angst. Vooral nu ik lage rugpijn heb en het voelt alsof ik ongesteld moet worden..... hopelijk blijft alles goed gaan en mogen we ons kleine wonder begin maart 2018 eindelijk ontmoeten!

Liefs cynthia

6. Duizend

Duizend Lid

9 jul 2017
    44
    31
    18
    Vrouw
    Dat is extra bijzonder en jullie enorm gegund!

Bedankt voor de andere reacties, leuk om te lezen!

7. megamutsje

megamutsje Bekend lid

14 feb 2017
    521
    166
    43
    Vrouw
    Oh wat mooi en spannend.
    Heel veel succes.
    En gefeliciteerd

8. Duizend

Duizend Lid

9 jul 2017
    44
    31
    18
    Vrouw
    Wanneer hebben jullie je eerste echo? Ik heb een afspraak gemaakt voor 2 augustus. Dan ben ik volgens de huidige bereiking 8 weken en 6 dagen. Zou je dan al iets 'herkenbaars' kunnen zien?

9. megamutsje

megamutsje Bekend lid

14 feb 2017
    521
    166
    43
    Vrouw
    #9 megamutsje, 10 jul 2017
    Laatst bewerkt: 10 jul 2017
    Ik heb 3 augustus een afspraak en ben dan
    Ik heb drie augustus een afspraak en ben dan volgens de huidige berekening 8 weken en 1 dag.
    Is hij bij jou ook inwendig? Bij mij wel.

10. megamutsje

megamutsje Bekend lid

14 feb 2017
    521
    166
    43
    Vrouw

Deel Deze Pagina