Nieuw&spannend!

Discussion in 'Even voorstellen' started by Nefertiti, Dec 27, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nefertiti

Nefertiti Actief lid

Dec 27, 2018
    115
    121
    43
    Female
    Ik ben heel nieuw hier. Sterker nog, ik had NOOIT gedacht me hier ooit aan te melden.
    Ik heb nooit een kindje gewild, mijn partner ook niet.

Tot we elkaar ontmoetten. Nog een poosje hard geschreeuwd dat we niet wilden, maar de kogel is door de kerk; we willen wel!

De timing is wellicht niet heel handig. We zullen een grotere woning nodig hebben en we willen trouwen. Maar we zijn ook de jongsten niet meer dus als we dit willen dan 'moeten' we nu toch wel ongeveer starten.
    Daarom is gisteren de keus gemaakt: we gaan ervoor. We laten het op zijn beloop. We gaan dus niet aan de slag met OV testen, maar ik temperatuur wel sinds kort dus ik heb wellicht énig inzicht.

Ik ben al meteen benieuwd of mensen ervaring hebben met zwanger worden zonder ideale situatie. Dus geen ruim huis, een bruiloft op komst, geen gigántisch budget....

Stresskipje likes this.
  2. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

Nov 5, 2017
    2,844
    2,524
    113
    Female
    Welkom!! Wat een leuke en spannende tijd voor jullie. Ik hoop dat je snel een positieve zwangerschapstest in je handen hebt.

Ik heb geen ervaring met de ideale situatie want wat is dat? Voor de een is het dat voor een ander wat anders. Denk dat jullie er voornamelijk positief in moeten staan en niet alleen naar de bergen op de weg moeten kijken. Over een budget voor alles. Op marktplaats kan je veel vinden voor leuke prijzen. Trouwen kan op maandagochtend.
    Succes en genieten van alles!!

Stresskipje and Nefertiti like this.
  3. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

Dec 10, 2018
    2,522
    4,780
    113
    Wat is een ideale situatie? Wij hebben een tweeverdieners middenklasse inkomen met acht kinderen. We hebben nooit geld óver. We gaan nooit op verre vliegvakanties. We rijden niet in nagelnieuwe leaseauto’s en we wonen ook niet in een villa met tien slaapkamers. Maar we komen ook niets tekórt. Zeker geen liefde. We plannen een semi-last-minute bruiloft (verloofd op 8/8/18 trouwen 8/2/19) die we out of pocket betalen, kosten zo’n €3500 totaal. We eten ontzettend gezond, boodschappen kosten ons meer dan ons huis per maand. Hypotheek, verzekeringen en belastingen inclusief. Want we hanteren een hoge maatstaf, ondanks dat wij gewoon maar net 1,8x modaal te besteden hebben. Slim budgetteren is een skill waar wij juist heel tróts op zijn. Want ook négen kindjes komen hiermee prima groot. :) Welkom hier!

Sylva, hummeltje5 and Nefertiti like this.
  4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Welkom!

Nefertiti likes this.
  5. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

Jul 2, 2018
    1,168
    1,489
    113
    Female
    Hoihoi
    Over zwanger worden zonder ideale situatie kan ik wel meepraten :p:rolleyes:
    Ik ben (met spiraal!) per ongeluk zwanger geworden van mijn man (toen vriend). We waren nog maar een aantal maandjes samen en hadden zelfs nog nooit over kindjes gesproken maar daar sta je dan :eek:
    Nog voor de geboorte zijn we snel gaan samenwonen en getrouwd (op 32 weken:thumup:), hebben we moeten uitzoeken hoe we het financieel gingen doen, etc.
    Enige tip die ik je kan geven is dat als de liefde er is, de rest wel zal volgen ;)
    Wij hebben trouwens meteen na de geboorte van onze oudste heel bewust gekozen voor een tweede kindje, iedereen verklaarde ons gek maar we zijn supergelukkig met ons viertjes :cool:

6. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

Jul 2, 2018
    1,168
    1,489
    113
    Female
    Oh ja en welkom ook nog! :oops::p

Nefertiti likes this.
  7. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

Nov 22, 2012
    1,013
    638
    113
    Welkom !

Ja hoor , onverwachts zwanger van een 2 de wondertje.
    Een huis met maar 2 slaapkamers , pas getrouwd.
    Dus we moeten snel gaan verhuizen :roflmao:

Nefertiti likes this.
  8. xLoveBabyx

May 14, 2017
    65
    54
    18
    Female
    België
    Welkom!

Nefertiti likes this.
  9. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,572
    1,870
    113
    Female
    Welkom

Nefertiti likes this.
  10. Sylva

Sylva VIP lid

Jan 23, 2017
    5,695
    3,526
    113
    Female
    Midden van Nederland
    Welkom!

Hier is de situatie eigenlijk ook niet helemaal ideaal. We wonen maar in een erg klein appartementje. M'n vriend is alleen verdiener omdat ik door NAH niet kan werken. Gelukkig krijg ik wel Wajong maar dat dekt natuurlijk geen normaal inkomen. NAH maakt het hebben van een kindje heel erg pittig, maar ik moet zeggen dat het beter gaat dan ik had verwacht. We hebben juni dit jaar een huis gekocht wat nu gebouwd wordt en daar kunnen we volgend jaar in. Maar een kindje mogen krijgen is echt zo mooi, had niet langer willen wachten!

Share This Page