Hallo Allemaal, Ik ben Sandra (34) en wij gaan vandaag beginnen met gestimuleerde IUI! Wat ging eraan voor af...........7jaar! In januari 2001 zijn we gestopt met de pil, niet snel daarna greeg ik hevige buikpijnen. Ik ging er vanuit dat dit normaal was omdat ik dit al had vanaf mn 17de. Deze buikpijnen waren immers de reden dat ik aan de pil was gegaan. Mijn huisarts dacht er anders over en die stuurde me in augustus naar het ziekenhuis.....het was niet goed! Mijn eilijder was gedraaid en ongeveer 3 keer zo groot. In dec werd ik geopereerd en alles was weer zoals het hoorde. (eerste jaar voorbij) In januari verteld de Gyn dat er geen reden meer is om niet spontaan zwanger te worden en we moeten het een jaar zo proberen. Niks! 2002 gaan we weer terug naar het ziekenhuis en we mogen starten met IUI, ik krijg ook puregon. We hebbenhet 4 behandelingen volgehouden. Met twee pogingen.....dan denk je waarom 4 behandelingen twee pogingen.. Die andere twee eisprongen kwamen in het weekend dan zijn er geen artsen in Zaandam aanwezig. Er groeide steeds maar 1 eiblaasje dus de kans was ook niet groter als bij een spontane cyclus. In mei gestopt met alles! Dec. 2002 met spoet weer naar het ziekenhuis, ikhad een eierstokcyste van 9 bij 6 cm! Deze hebben ze direct verwijderd en mijn eilijder (die geopereerde) zat dicht en deze hebben ze weer open gemaakt. Toen waren we het zat, we hebben een hond gekocht en dat is ons kind! Maar ik bleef buikpijn houden en in mei 2007 ben ik toch weer naar de docter gegaan. Nu in Zandvoort. Deze verwees me door naar het VU. Hier kwamen ze er al heel snel achter dat er iets goed mis was met een van mijn eilijders en na het laatste ego onderzoek werd besloten dat ik geopereerd moest worden. De eierstok die ze in Zaandam al tweekeer hadden geopereerd zat weer dicht, en volgends de arts redelijk snel na de laatste operatie. Hier zat zoveel vocht in dat hij een lengt gekregenhad van 30cm! Alle pogingen van een zwangerschap na de eerste operatie zijn allemaal mislukt door deze eilijder! In het VU hebben ze hem jan2008 verwijderd. En nu mogen we eindelijk beginnen met IUI! Met na 3 mislukte pogingen IVF! Dus als het nu niet lukt dan weet ik het niet meer! Ik heb nu Menopur gekregen als stimulerend hormoon en ik heb hier ook een beter gevoel bij. Veel vrouwen die beiden gebruikt hebben, kregen betere resultaten met Menopur! Ik duim voor jullie, duimen jullie voor mij?
Welkom en veel klets en lees plezier toegewenst. Veel succes met zwanger worden, hopelijk is het snel raak. Liefs wolly
Hallo Sandra, Jeetje je heb echt al veel mee gemaakt. Ik wens je heel veel succes met zwanger worden. ik duim voor je. groetjes Lieke
Wat een verhaal! Ik hoop voor jullie dat je binnenkort ondanks alles een positief bericht mag verwachten. Heel veel sterkte, en succes.