Even vraagje over poepen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ilja1975, Feb 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ilja1975

ilja1975 Actief lid

Oct 31, 2008
    182
    0
    0
    Nou, uiteindelijk heb ik de lactulose helemaal niet nodig gehad. Gistermiddag reed ik met hem achterin de maxicosi naar huis, en dacht opeens: 'wat stinkt het hier!', en ja hoor, álles onder, echt het zat in z'n haren en in z'n sokken, zelfs in z'n maxicosi, en hij keek toch gelukkig :)!
    Voor een eventuele volgende keer heb ik in iedergeval lactulose en heel veel tips om het op te lossen, dus bedankt!

2. dat heb ik inderdaad al heel vaak gehoord dat dit echt goed werkt!

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik gebruikte bij mijn dochter altijd een middeltje uit grootmoeders tijd... en dat was een beetje boter (gewone halvarine ofzo) zo door de fles... Echt maar een beetje... Smaakt heeeeel lekker en de ontlasting wordt er dunner van... Wat je er ook mee bereikt is dat er een vettig laagje aan de binnenkant van de darmen komt waardoor ontlasting makkelijker het darmkanaal passeert...
    Om het dan een beetje te helpen kan je het anusje ook insmeren met een beetje boter...

Hoeveelheid door de fles: een beetje op je pink!

De boter kun je trouwens voor meerdere doeleinden gebruiken: bijvoorbeeld wanneer ze berg hebben of wanneer ze toch onverhoopt een slok afwasmiddel hebben opgedronken!

Bij berg: smeer savonds de bergplekken in met boter. Volgende morgen pak je een stukje karton (niet te hard) zoals bijvoorbeeld een ansichtkaart en je strijkt de boter eraf met de kaart... Berg verdwijnt mee...

Bij afwasmiddel: Bij afwasmiddel mag je nooit water gaan geven want dat gaat schuimen. Je moet dus iets gaan gebruiken wat ontvet. Dus of boter laten eten of een paar slokken koffiemelk laten drinken...

Heb je korstjes trouwens... smeer er maar licht boter op... Boter trekt in de korst... korst wordt week en laat sneller los... Wondje is net zo mooi genezen...

4. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    vind het een heel slecht advies van een ha! :oops:

5. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    @ nickyz dit was ook het advies wat onze huisarts gaf toen mijn zoontje problemen had met poepen. Een zetpil maakt de ontlasting soepeler zei hij... maar het heeft hier nooit geholpen ;) achteraf idd een slecht advies dus, maar wellicht helpt het wel bij anderen...

@wishgirl Goede adviesen! zal ze onthouden, waar boter wel niet goed voor is he? ;)

6. Gezond

Gezond Niet meer actief

Boter is multifunctioneel hahaha...
    Ik was er ook maar wat blij mee toen met mijn dochter en met deze heer die ik over 2 en halve week verwacht doen we weer precies hetzelfde...!

Succes met de boter! ;)

7. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

Jul 29, 2007
    3,228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Nicky heeft ook erg last van verstopping gehad...
    wij hadden een keer zo'n drama hier...een klein keutel zat helemaal vast, anus stond open en begon te scheuren en te bloeden...
    gauw huisartsenpost gebeld...moest een klein stukje zeep in haar anus stoppen....
    dit hielp meteen...binnen 5 minuten zat haar luier vol!
    Zeep alleen in erg accute gevallen gebruiken he?!

Share This Page