Hele heftige krampen bij 5 wkn en ongerust. Wie ook?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door prulletje2, 5 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ik ben nu 5 weken zwanger als het goed is.
    Sinds 5 dagen heb ik nu iedere dag hele heftige krampen. Deze komen meestal 's avonds. Ze doen zo godsgruwelijk veel pijn dat ik er heel erg van moet huilen, me geen houding kan geven, het zweet me uitbreekt en ik op de koude badkamervloer moet gaan liggen tot het wegtrekt. Eén zo'n kramp duurt dan ongeveer een kwartier. En dat is héél lang als het zoveel pijn doet en je elke seconde aftelt tot het weg is. Verder helemaal geen bloedverlies ofzo.

Donderdagnacht had ik het weer zo erg en toen toch maar de vk gebeld. Die had weer contact met de gynaecoloog in het ziekenhuis en ze vonden dat ik een echo nodig had, maar wel pas de volgende dag, want het was geen spoed genoeg om 's nachts te komen. Gisteren dus de echo gehad, maar er was nog niks te zien omdat ik nog maar zo kort zwanger ben. Ik moet morgen terugkomen voor een 2e echo.
    Ze hebben kort gesproken over een bbz, maar zeiden daar ook meteen bij dat ze niet echt dachten dat het dat was, omdat ik dan wel de hele tijd pijn zou moeten hebben in plaats van die losse krampen. Toch lees ik hier ook weer andere verhalen van mensen die een bbz gehad hebben en helemaal niet de hele tijd pijn hadden.

Ik weet nu gewoon echt niet wat ik moet denken! De ene keer denk ik dat het er gewoon bij hoort en bij mij heftiger is dan bij anderen, maar de andere keer ben ik zo bang dat het mis is! :(

Wie herkent mijn klachten en hoe liep het bij jou af?
    Moet ik mij serieus zorgen maken en alvast voorbereiden op slecht nieuws morgen? Of zijn er ook positieve verhalen?

2. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Jeetje wat heftig! Ik had ook heftige krampen rond die periode voornamelijk in de middag. Ben ook eerder naar huis gegaan van werk omdat het zoveel pijn deed. Bij echo zag je het vruchtzakje, dooier en zwangerschapsring. Meer weet ik helaas nog niet... Succes!!

3. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    Ik heb dat ook gehad ongeveer van week 5 tot week 10 vond het vreselijk want was bang dat het mis zou gaan na de 10 weken nooit meer gehad alleen de normale bandenpijn en me kleine meisje rolt hier nu lekker rond k zou zegge laat het over je heen komen alles gaat over maar voor nu sterkte

4. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Wat vervelend!
    Ik had tot gisteren onwijs krampen, met name 's avonds, dan waren het echt krampen dat niet zo leuk was.
    Maar is nu gelukkig minder/weg.

5. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Denk dat het krampen van je darmen zijn doordat alles natuurlijk nu verschuift.
    Heb zelf een spastische darm en vorige keren rond die termijn ook enorme krampen gehad, pff wat een pijn.

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik had precies hetzelfde tijdens mn eerste zwangerschap van 4 tot 6 weken. Daarna hield het helemaal op. e pijn was echt mega heftig en maakte dat ik letterlijk lag te rollenbollen op de grond, maar op internet las ik dat dit vrij normaal was. Na 38 weken heb ik een mooie, gezonde dochter gekregen, dus bij mij was het volkomen onschuldig (maar dat maakt het niet minder pijnlijk natuurlijk). Ik hoop dat het bij jou ook zo rond de 6 weken stopt! Succes met je zwangerschap!

7. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Het zijn niet mijn darmen hoor, dat voelt echt wel anders. Ik heb nu 2 echo's gehad en krijg dinsdag de derde. Ze weten het nog steeds niet.

8. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Nierstenen?

9. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Hier ook, bij alle zwangerschappen, gruwelijke buikpijnen/krampen gehad tussen de 4 en 10 weken, zelfs bloedverlies al die weken.
    Buikkrampen is eigenlijk niet zo raar, want er gebeurd natuurlijk een heleboel in je baarmoeder. En helaas zeggen wel of geen buikkrampen, niets over het beloop van de zwangerschap.
    Sterkte !!

10. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Er gebeurt inderdaad heel veel in/rond de baarmoeder.
    Ik krijg ene keer kramp beneden of in mijn lies of trekt naar mijn rug. Heel verschillend, maar het hoort erbij.

11. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Tja, ik denk niet dat het er zomaar 'bij hoort' anders hoef ik niet voor een 3e spoedecho naar het ziekenhuis. Maar toch fijn om te horen dat er ook positieve verhalen zijn!

12. bieniwini

bieniwini Actief lid

3 apr 2014
    207
    0
    0
    Hier ook zulke heftige buikkrampen gehad. Ik weet ook niet zo goed wat ik ermee moet.
    Hopelijk blijft het hierbij en krijg ik geen bloedverlies!

Deel Deze Pagina