Wij trouwen in september en hebben al een hele tijd een kinderwens. Na wat gelezen te hebben op het forum (ook de minder leuke verhalen) wil ik zo snel mogelijk beginnen. Vinden jullie het onverstandig om half september (dan heb ik mijn eisprong, 5 dagen voor bruiloft) al te beginnen? Eventuele zwangerschaps'verschijnselen kan ik dan toch nog niet op mijn trouwdag hebben, of wel?
Als je graag een kindje wil, zou ik er voor gaan! Eventuele zwangerschapsverschijnselen zul je inderdaad niet hebben, als je 5 dagen voor de trouwdag je ei hebt! En natuurlijk moet het dan ook nog in een keer raak zijn... Geniet van je trouwdag en het klussen!
De kans dat het in 1 x raak is is natuurlijk klein, wel aanwezig! Maar ja ik zou het ook gewoon proberen!!! Weet alleen niet hoe het dan zit met alcohol drinken op je bruiloft...
Bedankt voor jullie snelle reacties! En kun je dan ook geen kwaaltjes hebben van een eventuele innesteling? Wat betreft alcohol, dat was ik toch niet van plan! Ik wil iedere minuut van mijn trouwdag heel bewust meemaken en voorkomen dat ik vermoeid raak, dus alleen wat prosecco 's middags (neem aan dat ik dat wel gewoon kan drinken....?)
Er is pas later bloedcontact dus je kunt gerust een beetje drinken. Als ik jullie was ging ik nu al lekker aan de klus en zien waar het schip strand....Maar ik ben dan ook altijd erg ongeduldig
ik ga ook pas echt stoppen met de alcohol na een positieve test. en tussen ei en NOD drink ik hooguit 1 of 2 wijntjes. dus een paar prosecco's over de dag verdeeld kan geen kwaad hoor!
Ik zou er gewoon voor gaan meid, je zal echt nog geen zwangerschapsklachten hebben op je bruiloft en de meeste meiden voelen een innesteling niet eens en al zou je een steekje voelen daarmee is je dag echt niet verpest. Ik heb ook een paar glaasjes wijn gehad voor ik wist dat ik zwanger was en heb me daar eigenlijk nooit zorgen om gemaakt. Geniet van je speciale dag
Er gewoon lekker voor gaan meid! En geniet van je speciale dag. Ik kwam er ook een paar dagen voor het trouwen achter dat ik zwanger was. Wel erg speciaal hoor. Hier ook een paar wijntje en champagne op, anders wist iedereen dat ik zwanger was hahaha Heel veel geluk samen.
Ik sluit me aan bij de meiden hierboven, ik zou er ook gewoon voor gaan hoor! Spannend En natuurlijk wens ik je een fantastische dag toe als jullie gaan trouwen! Heel veel geluk voor jullie samen!
Denk er wel om dat je lichaam hormonaal gezien van slag kan zijn als je net met de pil stopt. Dit kan resulteren in een menstruatie, bruinverlies of andere klachten. Ik was twee weken voor onze trouwdag met de pil gestopt, de dag na de bruiloft werd ik alweer ongesteld. Tijdens onze huwelijksreis... Achteraf had ik dus beter nog twee weken met de pil kunnen doorgaan.
Wat een leuke, hartverwarmende reacties! Ben nu toch wel overtuigd om gewoon volgende maand al te beginnen. Nu ik me aan het verdiepen ben in de cyclus (eigenlijk erg dat je daar nu pas veel over leert) heb ik ook de afgelopen dagen bij mezelf in de gaten gehouden. Komt weer van pas natuurlijk voor volgende maand. Ik heb de afgelopen 5 maanden een cyclus van 32 dagen gehad. 31 juli begon mijn laatste menstruatie. Volgens de calculator zou ik dan de 18e augustus (morgen dus) een eisprong hebben. Nu had ik afgelopen vrijdag (13 aug- 13e dag cyclus) 'vruchtbaar' slijm. De 2 dagen daarna (14e en 15e dag cyclus) had ik enorme pijn in mijn onderrug. Hiervoor heb ik echt pijnstiller moeten slikken. Vanaf gisteren nergens meer last van. Het slijm heeft slechts 1 dag geduurd, nu heb ik van dat korrelige slijm (wat vlokjes erin). Klinkt dit jullie bekend in de oren, zou ik dan 4 dagen eerder dan berekend een eisprong hebben gehad (ondanks dat mijn cyclus zo regelmatig is)? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Jippie, ik ben al sinds het voorjaar van 2009 met de pil gestopt. Had in het begin een onregelmatige cyclus en veel last van vermoeidheid, maar sinds geruime tijd al weer een regelmatige cyclus. Gelukkig maar dus.
Als je slijm nu wat korreliger / droger wordt, zou ik er inderdaad op gokken dat je je vruchtbare dagen al hebt gehad. De tijd tussen ei en menstruatie is niet bij iedere vrouw 14 dagen, dus dat kan best. Als je meer inzicht wilt krijgen in je cyclus, zou je eens een paar rondes kunnen tempen of van die ovu-testen kunnen gebruiken. De tijd tussen ei en nod is namelijk elke maand vrijwel hetzelfde; normaal gesproken zal dit hooguit een keer een dag afwijken. (De tijd tussen menstruatie en ei kan wel verschillen, vandaar dat er toch vrouwen zijn met een onregelmatige cyclus.) Ik begrijp dat jouw cyclus verder regelmatig is. Dus als je 2 of 3 maanden bijhoudt wanneer je eisprong is, dan kun je er vanuit gaan dat het in de andere maanden ook op die dag is. Ik ben trouwens bevrucht op de dag voor ons huwelijk. Dat wisten we op onze trouwdag natuurlijk nog niet, maar toen we dat eenmaal berekend hadden, vond ik het toch wel heel speciaal. Zeker omdat we er toch wat langer op hebben moeten wachten.
Ik denk dat je eisprong inderdaad iets eerder is geweest, gezien je slijmverlies en de rugpijn. Een calculator gaat van standaardwaarden uit en geen lichaam is standaard!
Bloemetje 81@ Net als de meiden zeggen er gewoon voor gaan !! Wie weet hoe lang het duurt, zie mijn onderschrift!! Dat gun ik niemand maar je weet het nooit.