Even wachten met echo of toch al vroeg doen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Dwezelin26, 24 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Hey meiden!

Ik zit met een dilemma. Ik heb vandaag gebeld met VK omdat ik naar eigen rekenen 6 weken 4 dagen zwanger ben. Ik ben uitgegaan van een cyclus van 28 dagen omdat ik op dag 29 getest heb en deze meteen overtuigend zwanger aangaf (voor ik klaar was met plassen, sorry voor de details).

Mijn cyclus is wel onregelmatig geweest in de laatste 3 maanden. Ik kan nu deze week óf volgende week een echo laten maken. Natuurlijk zegt mijn hart het liefste gisteren maar ik ben bang als te vroeg kom, dat ik dan niets zie en nóg meer zorgen heb. Ik heb een miskraam gehad eerder dit jaar met 7,5 week. Ik wil graag zekerheid van een vruchtje in mijn buik.

De VK denkt dat ik rond 22 december 10 weken ben. Een week korter dan dat ik zelf uitgerekend heb. Dan ben ik nu dus 5,5 week..... heeft een echo geen zin dus. Beter is het dan denk ik om te wachten tot eind volgende week?

Wat is jullie advies? En als je te vroeg bent in het ziekenhuis, mag je dan een week later terugkomen of zo?

En... heeft het positief testen op dag 29 iets te maken met de lengte van die cyclus?

Thanks alvast, ben zo ongerust!

2. p0ppemieke17

16 nov 2008
    26
    0
    0
    student
    limburg
    hey eerst en vooral proficiat
    ik raad het u egt aan u
    echt aan om pas op 8 a 9 weken te gaan
    anderz zie je tog niets het is dn nog net zo groot als een rijstkorrel
    dus dan heeft het eigenlijk weinig zin om te gaan
    ik ben bij 7 weken gegaan voor de eerste keer omdat
    ik zelf niet wist hoe ver ik was dus was meer gegaan
    om ongeveer een datum te weten zou egt nog even wachten
    en dan ben je eens zo blij als je je kleine boeleke kan zien op de monitor

grtz
    kelly ;)

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    toen ik zwanger was van mijn zoontje kreeg ik mijn eerste echo met, wat ik dacht 8 weken. (ook ivm eerdere miskraam) werd alleen 2 weken terug gezet, toen mochten we met 9 weken weer en nog een keer met 13.

die met 9 weken was extra omdat het nog zo heel klein was met 6 weken

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik zou kiezen voor een echo rond 8 weken. Dan ben je er zeker van iets te zien, ookal ben je bijv. een week korter. Als het niet duidelijk is laten ze je vaak 2/4 weken later nog een keer komen, maar heb je wel al die weken stress.

5. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Bedankt! Ja, ik dacht dit zelf ook. Ik kan wel enthousiast aan rennen maar ik wil natuurlijk bevestiging dus ik moet even realistisch blijven. Hoe moeilijk ook met die hormonen :oops:

Ik ga morgen even bellen om voor volgende week (einde) afspraak te maken. Volgens mijn berekening dan 8 weken.

Ik hou jullie op de hoogte, ik vind het zó spannend :)

Groetjes!

6. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik heb met 7wk een echo gehad, ook vanwege eerdere miskramen. Er was toen wel wat te zien (uitwendig), een garnaaltje incl. kloppend hartje.
    Ze heeft me met 9 weken nog even terug laten komen, zodat we voor onszelf wat duidelijkere foto's hadden.

7. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Nou, het hele probleem is opgelost. Ik heb vandaag gebeld met het ziekenhuis en op verzoek van VK uitgelegd dat ik een afspraak wil voor eerste termijnecho voor eind volgende week (8weken). Ook i.v.m. miskraam etc.

Het is kennelijk zó druk in het ziekenhuis dat ze pas voor het eerst plaats heeft op woensdag 10 december om 15.10 uur ha ha. Nóg een weekje extra dus.

Het voordeel is natuurlijk wel dat de keuze nu voor mij gemaakt wordt en ik dan rond 9 weken zou moeten zitten. Wordt ik dan wat teruggezet, dan is er wél wat te zien :D

Joepi! Even geduld nog en dan hopelijk onrust weggenomen :D

8. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ikzelf heb ook een echo met 9 weken en 1 dag ben ook erg benieuwd!
    Nou dat is idd makkelijk als je niet kan kiezen, nou heb je geen leus hihi succes met wachten nog!

9. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    nou meid even volhouden dus, de keuze is al gemaakt ; spannend hoor!

10. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Jaaaa, spannend! Pfff... geduld hè...Ik hou jullie op de hoogte!

11. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    @ccwomen: ik heb vandaag een uitwendige- én inwendige echo gehad bij bijna 9 weken: zóóó ontzettend mooi! Dus gewoon het vertrouwen hebben dat het allemaal goed komt en dan bij je eerste echo met volle teugen genieten!

12. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Nou, heb dus gistermiddag mijn 1e termijnecho gehad en ik bleek inderdaad precies 8 weken en 6 dagen,vandaag dus 9 weken!
    Het hartje klopt en het beweegt druk in mijn buik :D

Ben zó blij dat het allemaal goed zit tot nu toe. Zoals ik ergens anders al vertelde is bij mijn vriendin het hartje gestopt met kloppen op 11 weken en 3 dagen dus durf nog niet goed blij te zijn. We willen met Kerst iedereen inlichten (dan ben ik precies 11 weken). Volgens de echoscopiste is de kans zó nihil dat het nog mis gaat nu dat we het prima kunnen delen met iedereen.

Ik ben altijd iemand van "slag om de arm" maar gaan we denk ik toch maar doen. Wat denken jullie?

Ik zit nu voor het eerst sinds de miskraam in februari op de meest roze wolk die er is vandaag :D :D :D

Deel Deze Pagina