Hoi, Ik ga zaterdagochtend een tweelingfiets van een gerenommeerd merk kopen die ik via marktplaats heb gevonden. Ik ga met mijn man (veiliger) en neem mijn kinderen ook mee omdat ik de fiets ook wil testen met hen erop. Hebben jullie nog tips om op te letten bij de aankoop via marktplaats? Heb je bij een tweedehands fiets nog papieren nodig die eigendom bewijzen? (Ik weet hier echt weinig van, ik koop bijna altijd nieuw of in ieder geval in een winkel ) Het is namelijk best een dure aankoop (ongeveer de helft van de nieuwwaarde), maar afgaande op de advertentie en foto's ook een goed onderhouden fiets. Dank voor de antwoorden!
Misschien dat de aankoopbon nog aanwezig is en wellicht ook nog onderhoudsboekjes. Als die er zijn, zijn er ook serienummers en nummers van de sloten op vermeld. Als die overeenkomen dan weet je zeker dat de fiets niet gestolen is. Misschien kan de huidige eigenaar wel een polisblad van de fietsverzekering tonen. Hier staan ook altijd nummers op! Verder gewoon goed kijken of hij er goed uitziet en hoe hij fiets met en zonder kids. En bij twijfel niet doen!