Ovulatiepijn links en rechts

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Adje, 1 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Hallo,

Even een vraagje over ovulatiepijn. Ik testte gisteren duidelijk positief met mijn ovulatietesten. Vandaag weer een redelijk donkere streep. Nou geloof ik dat je nadat je positief test, je ei na 24-36 uur kan verwachten.
    Vanmorgen had ik stevige steken rechtsonder. Dat is sinds een uurtje gezakt en nu steekt het aan de andere kant...
    Zijn er dames die dit herkennen? Heb ik dan een dubbele eisprong?
    Ik ben al wat ouder en ben bekend met de verhoogde kans op een twee-eiige tweeling. Maar vraag me ook af of je dat dan kan voelen (aan je eisprong bedoel).

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Gr. Adje

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik voelde mijn eisprong meestal in mijn hele buik, dus niet specifiek aan de kant waar de eisprong was (bevestigd met echo's). Pijn zegt dus niet zo heel veel. Je kunt er niet uit afleiden dat je een dubbele eisprong hebt gehad.

Tevens zit een dubbele eisprong meestal aan dezelfde kant, het is niet zo dat er dan standaard aan elke kant eentje springt. De meeste vrouwen hebben een dominante eierstok.

3. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Als je ze effectief langs 2 kanten hebt gevoeld, dan kan het zeker.

Heb zelf vorig jaar in december ook vrij veel pijn gehad tijdens mijn eisprong, zowel links als rechts en bleek een dubbele eisprong gehad te hebben op de echo's want ik bleek zwanger te zijn toen :)
    die kerel moest wel ff dubbel kijken.. zei hij zo mooi "hé kijk, het komt van de linkerkant" en dan kijkt ie naar de rechtereistok en was het zo ff stil "eeuuhhh uwe rechter heeft ook gesprongen.. Toch eens zien dat er zeker geen 2 zijn" :p

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Bedankt voor jullie reactie!
    Ik maak er uit op dat je het dus wel zo kan voelen maar dat hoeft dus niet. En iedereen voelt het dan ook weer anders waarschijnlijk! Was voor mij sowieso de eerste keer dat ik het voelde. Tijdens mijn tien jaar mirena was buikpijn gewoon buikpijn of een eventuele ongi.
    Ach ik ben al blij dat ik een eisprong heb ontdekt en nu hopen op bevruchting ;)

Deel Deze Pagina