Hai meiden! Deze maand begonnen met tempen.. (helaas wel al een paar x ff niet goed gegaan, door te vroeg op te staan etc) maar goed.. ook al doe ik het wel ik weet gewoon niet wat ik eruit moet halen.. Lees veel over temp dipjes, en hoge temp. Wat ik zover weet: voor je eisprong gaat je temp omhoog en zou dan minimaal een dag of 3 moeten aanhouden? Wie o wie kan mij even wat meer basiskennis verschaffen zodat ik ook een beetje snap waar ik naar kijk om 5 uur 50........ liefs Jaleisha
Voor de eisprong is je temp vaak laag (bij mij gem. 36.4). De dag (of soms 2e dag) NA je eisprong stijgt je temp minimaal met 0.2 graden (bij mij naar 36.6 of hoger). Deze "hogere" temp moet dan 3 dagen aanhouden en dan kan je zeggen dat je eisprong op de laatste "lage-dag-temp" is geweest. Soms zie je op dag 1-5 na de eisprong een dipje naar beneden. Dit wordt veroorzaakt door de lege folikel wat is achter gebleven na de eisprong (gele lichaam). Deze maakt dan namelijk veel prohesteron aan. Tussen dag 6 en 10 na de eisprong vind de innesteling plaats en dan kan je weer een dip zien. Echter zie je ook wel eens een dip rond die dagen maar iscer toch geen sprake van een zwangerschap. Dus dippen tussen 6 en 10 dpo (days past ovulation) negeer ik vaak. Op de dag van je ongesteldheid zakt je temp weer naar je "basale temp" (temp voor eisprong). Hij kan ook al een dag of 2 voordat je ongesteldheid licht gaan zakken. Als je in de link in mijn handtekening klikt zie je bovenin mijn kaartje toen ik zwanger raakte en daaronder het kaartje van een niet zwanger ronde
aah jij bent echt een topper!!!! Ik had voor mijn eisprong ook 36.4 maar temp is op cd 11 al 2 decimalen hoger dus 35,6 en tot aan cd 16 nu 36,8. Zou mijn eisprong dan rond cd 10 zijn geweest zon beetje? Nou ben benieuwd.. je geeft super uitleg, maakt het duidelijk. BEdankt voor je moeite!!
Dus na steeds rond 36,8 te zitten zit ik deze ochtend ineens op 36,3.. flinke dip dus.. netjes zelfde tijd getest, en normaal geslapen etc.. maar wel best verkouden. Kan dat verschil maken? pff echt koffiedik kijken voor mij hoor.....
Ja dan is je ei op dag 10 geweest. Je zit dus nu op dag 17 en dus 7 dagen na ei. De dip kan van alles betekenen, innesteling, gewone dipbof door je verkoudheid. Verkoudheid kan je temp nadelig beinvloeden helaas (omhoog of omlaag). Nog even doortempen de komende dagen En tnx voor je woorden
Ooooh ok.. nou dan gaan we gewoon nog even lekker door... Is het niet vroeg om op dag 10 je ei al te hebben..??
Nou dit is de eerste keer dat ik hem bijhoud... maar heb een cyclus van 28 dgn, soms 1 dag eerder.. eigenlijk nooit later.
Ok dan zou je een langere lf kunnen hebben of een kortere cyclus deze keer.. Ik heb een cyclus van 28 dagen maar met een ei op dag 16-17 en een lf van 10-11 dagen. Wellicht bij jou net omgedraaid
Aha oke! trouwens.. vorige maand... was ik op 5 aug. ongesteld geworden en op 16e had ik een test die reageerde op ovulatie.. en had op de 16e ook een ovulatiebloeding... dus dan zou het wel zo zijn, dat was dan op dag 11 geweest......