Even mijn verhaal uitleggen. Wij zijn nog niet bezig met een kindje, maar ik ben om andere reden met de pil gestopt. Stoppen met de pil is voor mij heel spannend omdat ik in het verleden veel pijn hierbij heb gehad, maar het gaat nu redelijk. Ik heb me in hier ooit aangemeld om informatie over endometriose te vinden. Deze site is voor mij het duidelijkst wat betreft info. Ik merk alleen aan mezelf dat ik elke maand denk ik lijk wel zwanger (ik ben nu net met de pil gestopt, maar ik erken het gevoel van het verleden). Ik merk ook dat ik hier toch wel elke keer ga kijken voor info en wat zijn de sypthonen. Ooit een kindje mogen krijgen is mijn droom, maar ik weet dat het beter is nog even te wachten imv gezondsproblemen. We nemen een risico door voor het zingen de kerk uit te gaan, dat is een keuze die we goed overwogen hebben en in het verleden nog geen zwanger heeft veroorzaakt. Maar hoe groot is het risico wat we nemen eigenlijk? En het stomme is ook eigenlijk dat het stoppen met de pil mij ook baby-kriebels hebben gegeven...
Ontpillen geeft vaak dezelfde symptomen als zwanger zijn. Voor het zingend de kerk uit is best een risico. Je kan ook van voorvocht zwanger raken namelijk. De kans is niet heel groot maar is aanwezig. Is in jullie geval een condoom geen beter idee?