Wat zijn sommige artsen bij het Cb toch lastig. Onze dochter krijgt 5 keer 200 cc te drinken en soms zelfs nog een 6e fles.(die drinkt zen niet helemaal lees) Op het Cb hier zeggen ze niet eens wat ze maar mag drinken. Ik gaf aan dat ze soms nog echt die 6e fles wil. Dat vond de arts totaal geen probleem. Ze zei als ze groter word gaat het er vanzelf wel weer af, Zulke artsen moeten er meer van zijn. Laat je vooral niet onzeker maken hoor ! 5 keer 200 voor een baby van 4 maanden lijkt mij niet teveel.
Hoi, ben vanmorgen ook bij het CB geweest. Hier doen ze ook niet zo heel moeilijk. Vanmorgen zeiden ze zelf tegen mij dat ik zelf moet kijken naar mijn dochter en daarnaar moet handelen..... Ik vraag nl. hoe veel uur ze nu nog moet slapen ongeveer, wel goed dat ze dit zelf tegen mij zei, vind ik. Ze zei ook; ieder kindje is anders. Mijn dochter woog vanmorgen 7150 gram en is 62,5 cm lang. Ik mag ook naar 4 voedingen gaan en een fruithapje. Ik mag wel 180 + 6 schepjes blijven geven. Ik hoefde niet perse naar 200 + 7 schepjes te gaan.
mijn zoontje was op die leeftijd 67 cm en 8170 gram ....bijna hetzelfde dus en indd een lekkere bolle toet krijg hier nooit commentaar ...zeggen altijd dat hij goed groeit en dat hij er gezond uit ziet......ze zeggen ook ja hij is groot maar dat was hij al vanaf geboorte dus ga zo door wel kreeg hij toen al 4 flessen (van 240 cc) maar dit was omdat hij die avondfles gewoon iet wou dus 4 grotere flessen overdag gegeven maar 5 flessen op die leeftijd is toch prima zou het nog lekker even zo laten
Ken het gevoel volledig! Kom ook iedere keer weer onzeker terug van het CB. Ze helpen je nooit echt maar geven alleen maar commentaar heb ik het gevoel. Toen Paulien 2 maanden was woog ze volgens de verpleegkundige te weinig en moest ik beginnen met een extra flesje bij de borstvoeding. De maand nadien zat ze dus mooi op de curve en krijg ik te horen van de arts dat ze toch niet te dik mocht worden... Ondertussen ben ik gestopt met borstvoeding en krijgt ze 4 flesjes van 210ml die ze niet iedere keer uitdrinkt. Maar ook hier krijg ik er niet meer in, ze slaapt zo lekker door tot 10u 's ochtends en gaat tegen 21u weer haar bedje in. Bovendien is ze gewoon ongelooflijk blij en tevreden overdag dus het is niet dat ze iets te kort komt hoewel het natuurlijk weinig voeding is voor een dropje van nog geen 4 maanden. Als ik dus met een fruithapje ga beginnen over eenweek of twee dan zal ze bovendien die laatste fles nog minder drinken. Och ze zien wel, maar ik heb geleerd van gewoon naar mijn dochter te luisteren. Als zij tevreden is ben ik dat ook en de goede raad van alle anderen kan mij dan gestolen worden!
@sofieke: mja zoals al 100x gezegd.. en wat ej zelf ook weet.. alle kindjes zijn anders en als ze genoeg heeft aan wat minder... en verder gewoon groeit en alles doet zoals ze moet.. tja dan maak je je toch minder zorgen denk ik hier gaat het naar beeb luisteren ook nog steeds goed ben alleen erg blij dat ik borstvoeding geef.... als ik hoor hoeveel gedoe dat met die flesjes geeft.. te veel, te weinig.. wel honger maar cb vind het te veel cb ivndt dat hij/zij te weinig drinkt maar kindlief wil niet meer pfff ik heb zat mensen horen zeggen dat borstvoeding best moeilijk is.. maar stiekum klinken die flesjes toch ingewikkelder hoor
Sorry, ik heb een beetje een blonde vraag misschien, maar wat bedoelen jullie als je schrijft dat jullie kindjes 180/200 krijgen? Is dat klaargemaakte voeding of heb je het dan over de hoeveelheid water en komt daar de melk nog bij?
@ Saskia, ik kijk dan ook met weemoed terug aan de BV-tijd, vond het ook altijd gemakkelijk gewoon op verzoek voeden, altijd bij de hand op de juiste temperatuur. Dus tot vorige week gaf ik dan ook een combi van bortsvoeding en flesvoeding maar nu ik weer aan het werk ben viel de bv nog verder terug dus gewoon maar gestopt en helemaal aan de fles gegaan. Het enige voordeel hieraan is dan wel de verminderde poepluiers!
Saskia, ik geef ook borstvoeding, maar ook hierop hebben ze elke keer wat aan te merken. Vince groeit langzaam, de 1e keer op het cb kreeg ik al de vraag of ik wel met bv door wilde gaan? Laatste keer was ik het zat, als ze nu nog erover beginnen dan schiet ik uit m'n slof. Hij is tevreden, plast goed, wat willen ze nog meer. Ze kunnen me niet garanderen dat hij op flesvoeding wel ineens gaat groeien en dan zal hij wel in een keer te hard groeien denk ik, ze moeten toch iets te zeuren hebben. Mijn oudste is altijd klein geweest, nu hoort hij bij de langsten, z'n gewicht ligt hierdoor ook hoger, maar daar kijken ze niet naar. Ze zien alleen z'n gewicht bij de hoogte curve staan en vinden dat ik uit moet kijken dat hij niet te zwaar wordt.
iemand die ik ken was laatst ook bij het cb geweest en die vrouw had gezegd dat haar dochter morbide obesitas had (het hoogste in de bmi index dat je kunt krijgen) ze is een half jaar jonger dan mijn zoon en weegt net zoveel en bijna net zo lang, zij is 2.5 jaar als je haar ziet niets mis mee niet eens te dik en die arts had gezegd...ja maar kijk dan naar haar.......zo van nou nou je ziet toch wel dat ze te dik is dus zij helemaal over de zeik en bij huisarts geweest en volgende bezoek geklaagd en toen zeiden ze dat ze veel klachten hadde gekregen over die vrouw en die is de laan uitgestuurd Gelukkig is de rest bij ons cb super hoor en krijg nooit gezeur
iemand die ik ken was laatst ook bij het cb geweest en die vrouw had gezegd dat haar dochter morbide obesitas had (het hoogste in de bmi index dat je kunt krijgen) ze is een half jaar jonger dan mijn zoon en weegt net zoveel en bijna net zo lang, zij is 2.5 jaar als je haar ziet niets mis mee niet eens te dik en die arts had gezegd...ja maar kijk dan naar haar.......zo van nou nou je ziet toch wel dat ze te dik is dus zij helemaal over de zeik en bij huisarts geweest en volgende bezoek geklaagd en toen zeiden ze dat ze veel klachten hadde gekregen over die vrouw en die is de laan uitgestuurd Gelukkig is de rest bij ons cb super hoor en krijg nooit gezeur
@andrea: hmm mja so far ging het steeds goed hier eigenlijk behalve dat ik niet altijd blij met ze was.. was het comentaar redelijk weg te wuiven wat ik alleen niet snap.. anne dr gewicht gaat omlaag das niet goed.. volgende week keertje extra wegen dan is het ietsje omhoog... maar niet veel nou das verschrikkelijk.. moet meteen einde van de week weer komen wegen.... en hele preek over flesjes en bv en daarna is het "nou we kijken het nog even aan" als het dan echt zo erg is... ? toevallig de kinderarts vandaag was een stuk minde rpaniekig en eerlijk gezegd gaat het nu volgens mij alweer beter weet nog niet of ik vrijdag al ga wegen of dinsdag pas maar ik heb het idee dat het de goede kant op gaat weer vince is de 26ste geboren? hij is maar 1 dag jonger dan anne volgens mij mag ik vragen hoe lang/zwaar hij is? toch gek dat ze soms zo beperkt zijn bij het cb ze weten best nuttige dingen... en kunnen veel maar smoehow kunnen ze ineens niks meer als je buiten de marge valt dan gaan ze allerlei onzin blaten en slaat het nergens meer op
Hier ook vaak gemekker...Marit was afgelopen maandag 60 cm lang en woog 6100..Ben toevallig die week ervoor nog bij de ka geweest en daar zat ze boven in de curve... Effi het mens van het cb maandag stelde voor om maar ff langs te komen op de weeguurtje elke week, aangezien ze niet genoeg aankwam..ja doeiiii. Marit is eerder chubby dan dun, ivm haar lengte. De ka vorige week had niets te zeggen, en dit mens van het cb zegt ineens dat ze te dun is? Ik kijk haar aan, en vraag aan haar of ze marit eens goed wil bekijken of ze dat dun vondt...nou nee dat vondt ze niet...Vervolgens heb ik gezegt zelf wel te weten hoe ik met mijn dochter om moet gaan kwa voedingen, en dat ik haar opmerking maar raar vondt... Even voor de duidelijkheid, zo ziet ze er uit: http://www.mijnalbum.nl/Foto-D4ECO8VW.jpg
Proest, als ze dan al dunnetjes vindt, wat wil ze dan in vredesnaam voor kinderen zien? Prachtig meisje trouwens, om op te vreten!
Laat je niks wijsmaken door die lui daar! Tijn is ook rond de 4 maanden en krijgt net als die van jou 5 flessen van 200 (180+6) En volgens mij is rond de 8 kg voor een kindje van 68 cm helmaal niet teveel hoor. Die van mijn vriendin is even groot en ong. even zwaar en ziet er gewoon lekker gezond uit! Nog even en onze kindjes moeten met 4 maanden al aan de sonja bakker!
@claudia: als ze dat te dun vind.. denk ik dat anne accuut opgenomen moet worden in een annorexiakliniek voor babies ofzo.... heb er geen fotoos van.. maar die heeft wel bolle wangetjes.. maar een ingevallen buikje met uitstekende ribjes al zag ik vanochtend dat het gelukkig alweer een stuk minder is..
had net lars zijn vriendinnetje op de koffie, die is 70 cm en 8 kilo.... en die vinden ze ook niet te mager.... en die is bijna een jaar.....
Bij mij hadden ze de laatste keer het stipje verkeerd op de grafiek gezet.... kreeg meteen een preek dat het toch wel bijzonder was dat meneer niet had gemopperd van de honger...... Gelukkig zag ik zelf direct dat de stip twee maanden te ver stond en kon het natuurijk niet nalaten daar heeeeeeel duidelijk op te wijzen en heb meteen maar even verteld dat ze beter eerst even goed kon kijken voordat ze verkeerde conclusies trekt en mij aanvalt... Oja, toen hij de eerste keer ging, kon ik ook meteen naar de huisarts, omdat hij een scheef hoofd zou hebben. Ik vond dat dat wel meeviel en de huisarts gelukkig ook. Nu vijf maanden verder en je ziet er niets meer van! Maar goed, ik vind het eigenlijk erger als je zelf het idee hebt dat er iets is en de dames gaan dat eigenwijs ontkennen...en dan vooral als het later dus wel zo blijkt te zijn! Gelukkig heb ik dat nog niet mee hoeven maken. pffffffffff ik word er ook zo moe van... Vandaag overigens weer geweest en eindelijk een dame gehad waar ik wel een gewoon gesprek mee kon voeren. Herkennen jullie dit? Dat ze tegen je praten alsof je zelf net geboren bent? Zoooo vermoeiend! Sorry hoor, maar ik kan nog wel uuuuuren doorgaan over het Consternatie bureau. Maar.....ik neem de adviezen waar ik wat aan denk te hebben ter harte en de rest gaat het ene oor in en het andere uit....dat is denk ik de beste oplossing