Allemaal herkenbaar. Het meest frappante vind ik nog, dat ik bij mijn oudste nooit rare opmerkingen van ze heb gehoord en nu.... Saskia, Vince is inderdaad van de 26e. Hij weegt nu 4680 gram (geboortegewicht 3015) en is 57 cm lang (geboorte 47 cm). Ik snap wat je aangeeft. Hier ook altijd gemopper, maar we moeten het altijd aankijken of een week later nog terug komen. Claudia, wat een schatje, jouw Marit! Ik vind haar niet dun hoor, zo is Vince ook ongeveer. Bollie, ja, ik voel me daar altijd een klein kind. Vreselijk hoe ze tegen je praten.
ah hier nu dus 4460gr en 58cm en bij geboorte dus 3205gr en 49cm scheelt niet zo gek veel dus leuk om te zien
heb net toch lars eens even nagemeten, ik kon niet geloven dat hij maar 1 cm was gegroeid in 9 weken.... en dat klopte dus, het is 2,5.......
@fioontje: meten is ook heel m oeilijk als je er speciaal een meetlatje voor hebt liggen in het ziekenhuis gister woog anne volgens de ka 4560 trouiwens ipv 4460 ben dus ook benieuwd wat hier klopt
mja das het erge... die mensen horen "alles" te weten niet je het gevoel te geven dat je een halve idioot bent en dat enig nadenken verder je de conclusie moet trekken dat wat ze zeggen gewoon raar is.
trek je eigen niets van dat cb aan die doen alles maar volgens het boekje en denken maar dat iedere baby hetzelfde is, terwijl dat helemaal niet zo is!
O wat klinkt het verhaal van suus herkenbaar. Ik heb net mijn hele verhaal bij de sept mama's getypt even in het kort, onze zoon krijgt volgens cb te veel flessen (5x 180/6 of als hij korter slapt 6x150/5 en dat komt op hetzelfde neer) Onze kleine is 65 cm en 7430 gram. En ook ik doe in hun ogen nooit iets goed en ze spreken elkaar altijd tegen: de arts zegt een extra fles is op deze leeftijd niet erg en de wijkvk zegt er moet minstens een fles af. Het is inderdaad net alsof ze je onzeker willen maken. En ook ik kom er altijd in een pesthumeur vandaan. Groetjes Simke
@simke: irritant he! de wijkverpleegkundige zegt hier dat 5 flessen goed zijn en de arts zegt: wel wat veel..
Echt heel irritant, je wordt er zo onzeker van. Maar gelukkig hebben we nu weer een heel vrolijk mannetje, dus ik ga lekker zo door en ze zoeken het daar maar uit. Ik haal de prikken en laar braaf wegen en meten, maar voor de rest zoek ik het wel uit of vraag een bevriende arts. Groetjes Simke
bij ons was het eerste wat de kraamhulp adviseerde "gewoon ja zeggen" en eh.. de 2e kraamhulp had daar exact hetzelfde idee over
over het meten, meestal is het wel goed, maar lars lag een beetje te spartelen, en het was een beetje druk, en dan word die meet en weeg miep een beetje nerveus..... verder heb ik hier weinig klagen hoor, ze zijn hier niet zo streng, en lars zit daar altijd iedereen te versieren, dus kunnen ze wel zien dat het een vrolijk tevreden menneke is