enorme zuigbehoefte, zoontje kan niet zonder speen

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by wenrichtwan, Mar 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

Feb 5, 2011
    775
    1
    18
    Female
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    #1 wenrichtwan, Mar 2, 2011
    Last edited: Mar 2, 2011
    Mijn zoontje is nu bijna 6week oud en is 5140gram en drinkt 6keet flessen van 150cc met voeding van friso voor hongerige babys. Na de fles wil hij gelijk zijn speen hebben. Als hij die niet heeft huit hij! Hij kan eigenlijk niet zonder fopllspeen. Anders zet hij het op het huilen. Is dit een extreme zuigbehoefte? Of kan het wat anders zijn??

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het kan extreme zuigbehoefte zijn, maar ook extreme honger.

Het kan ook aan de fles liggen, die hij krijgt. Hoe lang duurt het voor hij zijn flesje leeg heeft? Als dat heel snel is, dan is zijn zuigebehoefte niet bevredigd. Als dat rond de 20 minuten ligt zou dat mooi zijn. Langer of korter is niet zo handig. Dan zou ik een andere fles proberen. Heb je dit al overlegd met het CB?

Groetjes Adrienne

3. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

Feb 5, 2011
    775
    1
    18
    Female
    Hallo,

Op advies van de CB, moesten we nu langer met hem over de fles doen.
    Dat is nu rond de 20minuten.
    Hij had eerst de advent fles, maar dat ging helemaal niet goed.
    Nu krijgt hij de difraxfles met de S speen.
    Heb wel met de CB over gehad, maar die geven me ook geen duidelijk antwoord.
    Ze hebben wel gezegd dat ik de laatste fles voor de nacht mag ophogen naar 180cc. Kijken hoe dat gaat, maar dat helpt me dan nog niet voor overdag.

Ik zat zelf ook te denken aan, Nutriton, daar 1 schepje van door zijn voeding te doen.
    is dat misschien ook een optie?
    Zodat hij daar nog wat voller van wordt?

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Dat zou zeker een optie kunnen zijn, maar je hebt dan wel een andere speen ook nodig, zodat hij er weer 20 minuten over doet. Wel even overleggen met CB hoor!

Moe je hem wakker maken voor de fles, of maak je hem wakker? Komt hij in de nacht nog? Hoe groeit hij dan?

Groetjes Adrienne

5. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

Feb 5, 2011
    775
    1
    18
    Female
    Ik heb overlegd met de cb en ik mocht er 1 schepje nutriton in doen. Overdag hoef ik hem niet wakker te maken voor de fles. Maar wel om 23:00 uur. Zijn schema is: 07:00 fles
    11:00 fles
    15:00 fles
    19:00 fles
    23:00 fles
    03:00 fles

Als hij savonds fles van 19:00 heeft gehad slaapt hij direct, omdat hij dan moe is, van het huilen van overdag. Hij groeit verder goed!! En doet nu over de fles sowieso 20 minuten met nutriton.
    Hij wil snachts nog niet doorslapen.
    Dit is zeer vermoeiend omdat ik overdag ook vaak geen rust heb, vanwege zijn enorme zuigbehoefte en zijn fopspeen die er vaak uit valt.

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    #6 Adrienne, Mar 3, 2011
    Last edited: Mar 3, 2011
    Hoi hoi,

Het is heel lastig zo hè.

Ik denk echt dat hij honger heeft. Overdag wil hij continu zijn speen, en 's avonds en 's nachts slaapt hij goed. 180 is wel erg veel voor een kind van 6 weken, maar honger is ook zo wat. Je kunt er ook voor kiezen om even terug te gaan naar om de 3 - 3 1/2 uur voeden, dan zou hij overdag tevredener zijn, krijgt dan niet meer dan 150 in de fles. Omdat hij dan overdag meer voeding krijgt, wordt de behoefte 's nachts misschien wat minder. Dan zou je de volgende tijden aan kunnen houden.

07.00
    10.15
    13.30
    16.45
    20.00
    23.00

Het is echt even uit proberen wat het beste werkt. 180 in de fles, of terug naar om de drie uur voeden. Ook wat jij er zelf mee wil is belangrijk. Het CB houdt de standaard schema's aan, maar het werkt niet altijd hoor.

Groetjes Adrienne

7. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

Feb 5, 2011
    775
    1
    18
    Female
    Oke, dus jij adviseerd om, rond de 3 a 3 1/2uur fles te geven van 150cc???

Maar als hij toch snachts begint te huilen voor de fles?
    Hoe moet ik dat dan doen??
    Aangezien hij dan overdag al op zijn maximum qua fles zit.

8. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Die kun je dan gewoon geven hor, anders kost het je eigen nachtrust. Het is echt even uit proberen.

Groetjes Adrienne

9. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

Feb 5, 2011
    775
    1
    18
    Female
    Oke!! Dankjewe voor je advies!! Zal het gaan proberen!

Share This Page