Even wat kwijt..

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja ho, maar dat is vaak vanwege een andere categorie. Denk dan aan psychiatrische patiënten, mensen met een delirium, psychose, zware dementie, zwakbegaafden, etc. Dat zijn allemaal mensen, die daar niks aan kunnen doen. Hoort bij hun ziektebeeld of situatie. En daar moet je op voorbereid zijn.
    Inderdaad opmerkelijk. Ik vraag me af waar dat verschil vandaan komt.

2. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina

Natuurlijk zijn die er, die zijn er en blijven altijd. Ik weiger te geloven dat de slechterikken de overhand hebben op deze wereld. Ik blijf er in geloven dat er meer goede dan slechte mensen zijn op de aarde.

En zo'n idee van een camera daar pleit ik ook wel voor! Hebben ze de gezichten van die mafkezen ook gelijk volop in beeld. :x

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het is inderdaad walgelijk.
    Pasgeleden een scholing gehad van een ambulancebroeder en die had heel wat verhalen te vertellen.
    Ik stond ook met mijn oren te klapperen.
    Respect voor alle hulpverleners!!!

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik snap niets van die mensen! Hulpverleners doen goed werk en verdienen daarvoor ook respect. Zelf heb ik een keer van een agente gehoord dat ze opgeroepen werd, met sirenes een kruispunt overgaat en vervolgens doorgegeven krijgt dat een ander dichterbij is. Ze zet de sirenes uit en wacht voor het volgende verkeerslicht. Wordt ze uitgescholden! Ik snap niet dat je iemand uit kunt schelden terwijl je de situatie niet kent! En dan blijft het natuurlijk soms niet eens bij schelden.

Gelukkig zijn er ook veel mensen die wel positief over hulpverleners denken, maar in Nederland is het niet gebruikelijk dat je je positief uitlaat over dingen.

5. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vreselijk! echt niet te geloven! ik had geen idee dat er zelfs met zulke dingen mensen zo uit hun stekker gaan. Ik neem aan dat degenen daar aanwezig echt wel wisten wat wel/niet mogelijk was op dat moment, soms is het niet anders en KUN je ook als hulpverlener gewoon niets doen, omdat het gevaar al te erg is. Vreselijk, maar dat is gewoon zo.

Ik herken wel wat dingen, mijn man werkt bij de bollenslikkers in d gevangenis en maakt daar uiteraard genoeg gezeik mee. Maar helaas hoort hij om zich heen ook vaak de opmerkingen als: wij betalen jouw salaris, vooral zijn broer heeft daar een handje van. Deze zit voor 1.5 ton in de schuldsanering, kan praktisch niets afbetalen, maar is straks wel schuldenvrij, en mijn man zei dus: tja, jij betaalt mijn salaris, wij betalen jouw schuld. Nou, dan is de hoogste boom nog te laag hoor. Mensen weten niet waarover ze praten. Wat willen ze dan, dat er geen hulpverleners in welke hoedanigheid dan ook, meer zijn?!

6. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ja klopt inderdaad, maar ook vanwege agressie van mensen die daar wel degelijk wat aan kunnen doen. Zelf ook een aantal keer meegemaakt, agressie wat vaak door onmacht komt.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Heftig en verschrikkelijk

Mijn moeder was vroeger brandweervrouw en heeft ook van die heftige branden meegemaakt ( of ongelukken)

Respect voor ambulance, brandweer en politie personeel.

8. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Veel sterkte voor jou en je collega`s.
    Had al een en ander op de bekende Omroep Fl. gelezen.
    Allemaal mensen die volgens mij geen hand uitsteken en zelf op een forum/ of reactie hulpverleners afzeiken.
    Heel triest. Tot zijzelf het slachtoffer zijn en hulp nodig hebben.
    Vreselijk wat er gebeurd is in dit Almeerse gezin.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
  10. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Heel erg dit :(:x

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dan was een camera bij het publiek ook wel een goed idee geweest... Als je al die series zoals Profiler en Criminal Minds enzo mag geloven, blijft een aanstichter van brand vaak zelf kijken. Tenminste, tenzij het persoonlijk was, geloof ik.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hier onderaan ook de 'live blog': Dode en vier gewonden bij woningbrand Paulus Potterstraat - HV-Almere
    Daar valt uit op te maken, dat de melding om 1:27 uur binnen kwam. Brandweer was volgens mij binnen 10 minuten aanwezig, want om 1:37 uur werd er opgeschaald naar 'grote brand'.
    16 minuten nadar de melding binnen kwam, werd er in elk geval al minstens één kind door de hulpdiensten uit het huis gehaald. Natuurlijk is dit best lang gezien het vuur zeer snel om zich heen grijpt, maar als je kijkt dat het allemaal mensen zijn en dat de hulpdiensten eerst überhaupt nog ter plaatse moeten komen, vind ik het verbazingwekkend dat er mensen op forums (en daar ter plaatse) negatieve dingen roepen over die hulpverleners!

13. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Mijn man is brandweerman. En ik heb ontzettend veel respect voor hulpverleners. Ik hoor natuurlijk veel meer inside informatie, maar mensen beseffen niet wat de hulpverleners allemaal tegenkomen. En geloof me, dat gaat ze niet in de koude kleren zitten.

Hier hebben ze een BOT-team, een brandweer opvang team. En ja dat is nodig. Na zulke heftige uitrukken is dat echt nodig. Zelfs voor mij als vrouw van een brandweerman kan ik een cursus volgen hoe ik om moet gaan als manlief thuiskomt van een heftige uitruk. Ik weet haast zeker dat de brandweermannen van deze brand ook zwaar ontdaan zullen zijn.

En ja, de meeste brandweermannen komen van huis, worden opgeroepen. Ik heb het meegemaakt met een melding van omgeval met beknelling. We waren in de stad en ik moest mee naar de kazerne. Manlief zei blijf maar even zitten. Nou gelukkig deed ik dat. Van alle kanten kwamen de mannen aangerend. Fietsen vlogen werkelijk door de lucht.

Ik vind het vreselijk dat hulpverleners zo uitgescholden worden en zelfs bedreigd en gehinderd. Mensen hebben echt geen weet. Echt niet.

Manlief kan overigens heel goed overal mee omgaan. Maar een brand met kerst enige jaren geleden. Met zwaargewonde kinderen, wordt hij nog altijd emotioneel van. Misschien moesten ze de mensen die van alles lopen te roepen, ze dat soort dingen maar eens laten zien.

14. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    #54 Koningsgezin, 9 jan 2015
    Laatst bewerkt: 9 jan 2015
    Jeetje, wat verschrikkelijk dat je collega's zo iets moeten meemaken. Waar gaat dat heen? Helaas is dit anno deze tijd en daar kan ik mij zo enorm boos over maken. Ik heb diep respect voor jullie. Niet alleen voor de politie, maar voor iedere hulpverlener.

Edit: Het is een wonder dat er niet meer doden zijn gevallen. Echt een diep respect

15. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Heb net de beelden van de link zitten bekijken, men wat heftig! :(:$

De vlammen slaan zo hoog de lucht in, dat er "maar" 1 dode is gevallen is nog verbazingwekkend.

En op diezelfde foto's zie je een mensenmassa staan die wel heel erg dicht op de brandende huizen staat.
    Ik snap het echt niet, ten eerste komt daar al zoveel hitte vanaf dat je nog moet uitkijken dat je zelf niet naar Beverwijk vervoerd moet worden en ten 2e waarom moet je er met je neus bovenop (blijven) staan als je toch alleen maar met je handen in je zakken kunt koekeloeren?
    Je zou die sensatiezoekers toch bijna verplichten bij de vrijwillige brandweer aan te melden, leren ze het gescheld op hulpverleners misschien ook in 1 keer af.

16. poely

poely Actief lid

26 mrt 2010
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan alleen maar zeggen dat ik respect heb voor jou en je collega's......

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zat idd ook te tellen, maar mijn conclusie was dat de slachtoffers heel snel het huis uit waren. Heel veel respect voor je collega's, wat lijkt me dit verschrikkelijk zwaar en die onmacht moet vreselijk zijn :(

Ik kan er met mijn hoofd echt niet bij, al die mensen die hulpverleners staan uit te schelden. Idioot. Als je vindt dat er niet genoeg gebeurt, ga je toch vragen of jij ook iets kunt doen? :(

Het is wel enigszins herkenbaar trouwens: ik heb altijd binnen de GGZ gewerkt en mensen weten het altijd beter. Zij zouden zus-en-zo en dan zou allerlei problematiek echt binnen de kortste keren verholpen zijn. Ja, tuurlijk, want we werken met toverstafjes... ;)

18. rums

rums Niet meer actief

Heftig hoor! En zeker als je dan ook nog eens uitgescholden word :(

Daarbij komende heb jij het nu over dit. Maar je hoort ook niets over de aanval van boko haram in een paar dagen 2000!!! doden voornamelijk vrouwen en kinderen.

Dat hele Parijs is symbool politiek geworden.

19. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Hoorde gister op het nieuws dat nu de vader verdachte is? Maakt het helemaal heftig :(

20. Logan

Logan Niet meer actief

Jeetje ik schrik echt van dit bericht. Verschrikkelijk moet dit zijn geweest en dan nog uitgescholden worden. Respect is echt ver te zoeken de laatste tijd.

Deel Deze Pagina