Helemaal mee eens! Ik heb een opa van 96 die kan er ook wat van, maar ik ga met alle liefde naar hem toe nu het nog kan en begrijp ook heel goed dat hij eenzaam is.
Wat ik me afvroeg, als je niet in het huis van oma wil wonen, mocht het zover zijn, en je vriend vind dat uiteindelijk ook okay en kan zich ermee bijleggen, kunnen jullie het huis dan niet verkopen?! Of is dat not done?! Vroeg ik me gewoon af hoor! In elk geval sterkte ermee!
weet niet of deze optie al genoemd is ? maar maak haar duidelijk dat als ze zo doorgaat met haar klaagzang dat straks niemand van de familie haar meer gelooft dat het dringend is, zelfs niet wanneer het overlijden ook echt dreigt te gebeuren en dan staat er niemand om haar bij te staan en dat heeft ze dan zelf op haar geweten gewerkt. ze jaagt iedereen alleen maar weg zo.
het is een goede tip, maar het probleem is dat ts dat alleen ziet en haar schoonfamilie niet, die vinden dit heel normaal.
Ik las ergens dat Oma van indishe afkomst was. Het kan zijn dat daar ook iets van zit want in sommige culturen is het normaal tot aan de dood dag in dag uit voor de oudere medemens klaar te staan. Het kan een vorm van respect zijn van uit hun opvoeding.
Sorry maar ik snap echt niet dat er door mensen zo af wordt gegeven op het oma'tje... Sorry hoor, maar ik wil onszelf nog wel eens zien op die leeftijd!
Hoezo klaagzang? Misschien is die vrouw zo ontzettend bang om alleen te zijn dat ze er letterlijk benauwd o.i.d. van wordt. Ja dan moet je vooral gaan dreigen, dat helpt. Wat ik juist niet op míjn geweten zou willen hebben is dat mijn partner juist op het moment dat het gebeurt er niet bij is omdat ik heb lopen zeuren dat ie maar wat minder naar zijn oma van 97! heen moet waar ie zo'n goede band mee heeft.
precies, zij vinden dat helemaal niet gek. lovely, nou ja, niet iedereen wordt op die leeftijd zo hoor. Mijn oma heeft ook de fantastische leeftijd van 95 jaar mogen halen en die was ook echt oud uiteraard, maar probeerde toch niet iedereen naar haar hand te zetten. Ik begreep van ts ook dat oma nog goed bij de pinken is.
Ik lees hier 1 voordeel! Ze is al 97, zo lang kan het niet meer duren Maar even serieus, ik zou er helemaal gek van worden! Niet alleen van oma maar van die hele sekte achtige manier van met elkaar omgaan. En je vriend komt op mij echt een beetje over als een watje. Als hij er zondag een uurtje is ljkt het me toch wel genoeg. Wat moet je daar in godsnaam heel de dag doen?
Ik weet niet hoe lang je zijn oma al kent en hoe goed jullie band is, want dat bepaalt eigenlijk wel in hoe verre je haar kan confronteren met hoe je haar gedrag ervaart. Verder adviseer ik je om te doen waar je je goed bij voelt, want nu word je meegesleept in oma's miserie. Als je vriend plotseling naar zijn oma wilt (of moet) gaan terwijl jullie iets hadden gepland, laat hem dan gaan en ga vooral zelf door met de leuke plannen. Als ze zo dichtbij woont, dan kan hij bijvoorbeeld de fiets of het OV pakken, zodat jij en je dochtertje de auto hebben om wel te gaan shoppen of om wel naar de kinderboerderij te gaan. Hij weet inmiddels hoe je je voelt hieronder, maar het is wel zijn oma. Als jij met hem toch mee gaat, dan zit jij je van binnen op te vreten. En als hij toch met jou mee gaat, dan is hij maar half aanwezig. Waarschijnlijk haalt het ook de druk van jullie relatie af als hij op zo'n moment naar z'n oma gaat en jij de dag toch doorbrengt zoals jullie oorspronkelijk hadden gepland.
Dus als iemand een hele hechte band heeft met een familielid dan is het automatisch een watje? Juist omdat het waarschijnlijk niet zo heel lang meer duurt zou ik m gewoon laten gaan? Maar goed, ik kom zelf uit een hele hechte familie dus vandaar dat ik die opmerking waarschijnlijk niet begrijp.
Nee tulip ik zeg ook niet dat alle (hoog) bejaarde mensen zo zijn, ik zeg alleen dat ik het niet heel apart vind ofzo! En ik vind het allemaal gewoon een beetje respectloos overkomen op de een of andere manier! Maar wat 078 ook al zegt, laat je vriend het lekker oplossen! Laat hem lekker je dochter zondag uit bed halen, kunnen ze samen ontbijten en even een uurtje of 2 langs Oma terwijl mama uitslaapt! Dan kan je je dochter even op bed leggen om vervolgens heel de middag te shoppen! Problem solved...
Ik en mijn familie zijn niet van Indische afkomst... maar ik vind het niet gek hoor om vaak bij opa's en oma's langs te gaan. Zij zijn er ook jaren voor mijn ouders en voor mij geweest met heel veel liefde!! Soms komt er een tijd dat je een beetje (veel) terug 'moet' doen. Probeer er dan ook maar zo veel mogelijk van genieten want helaas het leven is inderdaad eindig... Ik zou zo graag nog even met mijn opa willen praten ... Oma is bij de pinken... misschien nog wel triester. Nog meer besef dat haar tijd zal komen, te veel tijd om daar over na te denken als ze alleen is.
Nou een man die nog bij mijn moeder moet aankloppen om geld van zijn spaarrekening te halen is toch wel een beetje een watje hoor. En ik ben heel erg close met mijn familie en daarom laten we elkaar in onze waarden en proberen we niet via mindfucken dingen voor mekaar te krijgen. Als deze oma echt bang is vind ik dat heel erg voor haar maar dat maakt het niet goed wat ze bv bij zijn zus heeft gedaan op haar eerste vakantiedag.
En daar is mijn issue... Ik kan het heel goed loslaten maar hij niet. Mij doet ze pijn door hem zo'n pijn te geven. Mijn vent gaat niet in zn eentje, wil mij niet alleen weg laten gaan. We hebben afgesproken dat hij vroeg opstaat en daar alleen heen gaat en dat hij rond 13:00 a 14:00 terug is dan heeft die kleine meid geslapen en kunnen we alsnog samen shoppen. Mooie oplossing voor deze keer vind ik alleen ik kijk zo op tegen de volgende keer. Die vrouw is oud en het lijkt me VRESELIJK om afhankelijk te zijn van anderen en dat vind ze ook en DAT is het moeilijke... Maar ik vind ook dat je daar anders mee om moet gaan en dan niet degene die je het hardste nodig hebt zo'n pijn moet doen... DAAR heb ik moeite mee. Dat die vrouw het zwaar heeft is geen vraag, dat is een feit. ik zou het net zo zwaar hebben en soms ook aangeven dat ik het zwaar vind. niet elke week afscheid nemen. Dat doet pijn. en is heeeeeel heeeel erg zwaar. Je kunt het vergelijken met een rouwproces van een half jaar nu terwijl die vrouw nog niet eens overleden is. nu is iedereen al een half jaar aan het rouwen... van waar ik vandaan kom is dat overdrijven. Ik ga erin mee uit respect.