Ik stond natuurlijk wel heel erg bekend om mijn voormalige schoonmoeder-topics. Maar nu... twee jaar later moet ik toch wat rechtzetten. Ik en mijn schoonmoeder hebben onze onenigheden gehad en ergens zullen we waarschijnlijk altijd irritaties hebben tegenover elkaar, maaaaaar we hebben er beide mee leren leven. Ik krijg waardering van haar, en ik heb waardering gekregen voor wat zij doet. Het klinkt misschien heel erg stom, maar we lijken ergens meer op elkaar dan we misschien willen toegeven en daar ging en gaat het dus soms ook fout. Dat botst. Maar op sommige momenten kunnen we het dan ook prima naar ons zin hebben en dat geldt ook voor mijn schoonzus en de overige schoonfamilie. Met andere woorden: Een hoop van jullie hadden gelijk en ik moet soms niet zeiken, zij moet soms niet zeiken en we moeten gewoon gezellig doen met elkaar. Dat is het belangrijkste. Ook voor onze zoon, want die is zo gek op familie-gezelligheid.
Wat leuk om te lezen kan me de topics inderdaad nog herinneren Leuk voor je dat je je weg met haar een beetje gevonden hebt maakt je leven denk ik een stuk makkelijker
Ik heb jouw topics gemist maar wat geweldig dat het nu goed gaat tussen jullie! Hopelijk blijft het zo!
Dat zeker! We zullen waarschijnlijk altijd een beetje blijven kletsen en kiften, maar oké... Als dat het ergste is??? Ik lees soms verhalen dat ik denk: Goh, ik mag mezelf gelukkig prijzen met iemand die ergens zoveel om haar familie geeft. En dan kan ik zelf twee dingen doen? Mezelf er tegen af zetten, of mezelf bij haar familie aansluiten. Ik koos voor het tweede, en het werkt zoveel beter dan me dwars opstellen.
Ik ben ook nieuw dus weet ook niets. Maar wil even zeggen. Dat ik het wel knap vind van je. Jullie kunnen trots zijn , jij en je schoonmoeder. Dat jullie kiezen voor het belang van jullie (klein)zoon.
Heb je topics niet gelezen maar erg fijn, ik hoop ooit dat het hier ook normaal kan. Maar dat zal vast nog even duren
Ik kan me er geen topic van herinneren, maar ik vind het wel fijn om te lezen. Ik vind niets zo vervelend als onenigheid met familie.
Wat ontzettend goed van je!!! 👍 Soms is ouder en wijzer worden wel fijn, vind je niet?! 😁