Even wat steun nodig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sneeuwvlokjes, 27 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    hai dames,
    Ik open dit topic omdat ik snak naar herkenningsverhalen of gewoon even wat steun.
    Ik heb een superlief zoontje van bijna 6 weken. Hij is best tevreden en doet overdag netjes tukjes in bed, soms van 45 minuten soms van 2 uur. Maar snachts doet ie dat ook.... Dus ik ben de gebroken nachten inmiddels echt zat. Ik merk dat mijn humeur er inmiddels ook een beetje onder te lijden heeft.
    Ik weet het, het hoort er allemaal bij en het gaat vanzelf over, maar ingodsnaam WANNEER?
    Hij komt snachts gewoon echt vaak, en hij kan toch niet steeds honger hebben? Toch zit ie steeds aan zijn knuistje te sabbelen, dus dat lijkt mij echt honger. Even bij hem blijven, of speentje geven helpt niet.
    We hebben, mijns inziens, alles al geprobeerd. Zonder succes;

- rijstebloem bij laatste fles
    - overdag licht en geluid, savonds donker en stil
    - niet te warm, niet te koud
    - speentje aanbieden (ik heb het HELE speentjeassortiment in huis, niets wil hij)
    - schone luier
    - nutrilon forte
    - etc etc

Is het nou gewoon een kwestie van dat hij even bij ons wil zijn? Herkennen jullie deze situatie? Het begint mij zoooo op te breken. Gelukkig geeft mijn man de fles van 23:00, zodat ik van 20:00 tot een uur of 2:00 kan slapen. Maar vannacht kwam ie al om 24:00 ipv 2:00. Komt ook door het tijdsverschil... Daarna kwam ie om 2:00, daarna 4:15, daarna 6:15. Dus echt elke 2 uur.....
    Hij krijgt 120/4 en ik probeer er overdag sowieso 3 uur tussen te laten. Snachts drinkt hij er vaak 100 cc van op.

Ik heb echt behoefte aan herkenningsverhalen of goede tips. Liever geen reacties als "mijn kind sliep al door met 5 weken"
    Fijn dat er zo'n forum is als deze, even je verhaal kwijt kunnen helpt sowieso al.....

Alvast bedankt!

2. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Rijstenbloem bij een kindje van 6 weken?
    Dat is echt niet goed voor zijn darmpjes hoor!!!

Verder, lastig.. veel geprobeerd, maar hij is nog zo jong, en ik begrijp het is erg zwaar!! Misschien is hij toe aan het ophogen van zijn fles?
    En verder.. vast ritueeltje s'avonds. Wij smeerde haar in met massage olie van zwitsal, knuffelen, flesje, en naar bed.
    Misschien heeft hij het koud? Behoefte aan inbakeren (als je hier achter staat), krampjes?
    Ik weet het ook niet, lastig hoor!

Speentje is trouwens wennen.. dochter wist in het begin ook niet wat ze er mee aan moest..

3. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Verborgen reflux?

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Aller eerst zou ik geen rijstebloem geven. Hij is nog te klein en zijn darmen zijn nog niet voldoende ontwikkeld. Rijstebloem is vanaf 4 maanden.

Verder zou ik medische zake uitsluiten. Reflux?
    Mijn zoon sliep door met 13 maanden. Daarvoor werd hij 2x per nacht wakker voor een fles. Accepatie heeft hier geholpen. Slaapgebrek is zwaar en slopend, ik probeerde tussen de middag op mijn vrije dagen nog wel eens te slapen.

5. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Rijstebloem was op aanraden cb. Maar zijn we gelijk weer mee gestopt nadat we doorhadden dat hij er niet langer door sliep
    Inbakeren doen we al
    Verborgen reflux, wat zijn de symptomen? Ik heb niet het idee dat hij daar last van heeft. Maar wie weet...

6. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Wat een raar advies zeg.. hier geen tips meer, alleen veel succes komende tijd! Het is echt op een houtje bijten! De eerste tijd.

7. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Man o man wat kan ik me voorstellen dat je er zwaar doorheen zit! Slaapgebrek is zo frustrerend.
    Ik weet nog dat mijn kraamhulp zei; s nachts moet je er (proberen) alles aan te doen om te zorgen dat ie slaapt. Dus als hij bij jou wil liggen; lekker doen. Wil ie fles; lekker geven!

Hoeveel weegt je kindje? Misschien is het ophogen van de fles inderdaad iets. Ik zou ook zeker stoppen met rijstebloem.
    Poept en plast ie goed?
    Denk je dat hij ergens last van heeft of helpt een flesje direct met slapengaan?

OOk inbakeren hielp hier geweldig!! Het hielp bij ons tegen het wilde slapen (zichzelf slaan enz.).
    Vraag of je kindje een keer ergens anders kan slapen zodat je even flink kan bijslapen! Ik weet dat het maar een tijdelijke oplossing maar die uren slaap zorgen er misschien wel voor dat je het weer even van een beter perspectief kunt zien.

Nogmaals; veel sterkte! en je mag hier altijd komen klagen!! genoeg moeders die je kunnen steunen!
    X

8. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Valt hij wel bij jullie in slaap?
    Kan me herinneren dat toen Elissa zo klein was zij ook nog 1-2 keer per nacht kwam maar dan na de tweede keer lag ze tussen ona in en sliep ze paar uur door.
    Het was bij haar ook zuigbehoefte, dus of speentje of pinkje. Meestal tweede want speen wilde ze vaak niet. Gelukkig want in maanden daarna geen gedoe met speen gehad; die heeft ze niet. :)

9. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Pff lastig! Jullie hebben al veel geprobeerd. Hier ging het beter met inbakeren en voeding voor hongerige baby's, maar dat doen jullie dus al. En wij maakte zijn laatste fles wat groter dan de rest van de voedingen. En niet iedere keer zijn luier verschonen tijdens de nachtvoeding, alleen bij echt een goede plasluier of poep. De eerste weken zijn ook slopend en echt wel pittig (vond ik in ieder geval), maar iedere twee/drie uur wakker is niet grappig.

10. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Dat hebben wij inderdaad ook gedaan, vanaf dat hij 6 weken oud was. Veel moeders verklaarden me voor gek (wie doet dat nou als je kindje nog maar 6 weken oud is) maar ik vond het heerlijk dat ik een nacht even goed kon slapen en de volgende dag nieuwe energie had. Eerst vond ik het 'zielig' voor mijn ouders dat ze dan een slechte nacht hadden (terwijl hij daar vaak veel beter sliep :cool:) maar zij kunnen de volgende nacht gewoon weer heerlijk doorslapen. Dus als je er zelf achter staat en er is iemand die met alle liefde een nachtje op jullie kindje wil passen, zou ik dat zeker een keer doen!

11. Oscar

Oscar Lid

12 dec 2013
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff wat ontzettend zwaar voor jullie zo!
    Symptomen van reflux kunnen zijn: (veel) terug geven van voeding, na slikken na voeding, huilen bij neerleggen. Maar aangezien je kindje overdag hetzelfde slaapt als 's nachts lijkt het me geen reflux.. Je kunt eventueel proberen om het matrasje wat hoger te leggen bij het hoofdeinde.
    Mijn dochtertje sliep ook maar hele korte stukjes, overdag en in de nacht. Bij ons heeft uiteindelijk een osteopaat geholpen, omdat haar nekwervel vast zat.

12. Lovess

Lovess Actief lid

28 apr 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een herkenningsverhaal..

Onze zoon bleek verborgen reflux te hebben, ik vond vooral het steeds slikken en dan gelijk huilen (zowel snachts als overdag) het meest duidelijke signaal. De tips zijn dus om eventueel zijn bedje iets schuin te zetten, en naar de dokter voor medicijnen.

Wat snachts bij ons wel hielp was: de laatste avondfles deden we altijd 10cc meer in, inbakeren, duidelijke afspraken wie welke fles snachts geeft en uiteindelijk een beetje erbij neerleggen.. Wij hadden een thermoskan en verdeelbakje voeding zodat we zsm boven zijn fles konden maken dan lig jezelf weer het snelst in je bed ;)

Succes!

13. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Mmm... hier ook herkenning... al kampen wij al bijn 11 maanden met gebroken nachten. Mijn advies is dan ook het eerst en vooral aanvaarden (erover liggen tobben is niet echt bevorderend voor je eigen slaap) en het je 's nachts zo comfortabel mogelijk maken - indien nodig samen slapen met je kindje. Onze dochter wordt nog 2 tot 6 keer per nacht wakker, en de slaapdeprivatie is dus na 11 maanden hardnekkig, maar je leert er steeds beter mee omgaan!
    Ik zou wel geen rijstebloem geven op deze leeftijd, dat kan ook voor krampjes zorgen hoor.

14. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik denk dat je helaas gewoon moet doorzetten. 6 weken is nog jong. Ons mannetje slaapt nu sinds een week door. 9 uurtjes achter elkaar en hij is vandaag 12 weken. Maar dan nog lees ik dat het ook langer kan duren.

Heb je de mogelijkheid en wil/kun je dat, dan eens overwegen bij opa en oma voor 1 nachtje eens laten logeren. Dan kun jij even bijtanken. En vergeet niet overdag in de middag een dutje te doen! Ik weet dat de kleine soms zijn eigen plan trekt maar mocht hij slapen, ga zelf ook even. Je hebt nog verlof neem ik aan.

Verder werd mij juist geadviseerd om het overdag juist saai te maken. Boven slapen mey de gordijnen dicht. Dan krijgen ze minder prikkels en bij ons werkte het! Hij slaapt 3 a 4 x per dag 1,5 tot 2 uur door.

15. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Oooh zo herkenbaar.
    Snap dat je er ff doorheen zit. Hier ook een slechte slaper gehad vaak 4x per nacht en soms zelfs elk uur wakker. Merkte ook dat ik erg chagerijnig werd van het slaaptekort. Gelukkig nu (ff afkloppen) gaat het sinds 3 weken goed

Aantal tips zijn idd al genoemd.
    Het accepteren ipv ertegen te verzetten. Wat hier uiteindelijk goed hielp, en je moet het zelf natuurlijk willen, is tussen je in leggen. Wij legden haar dan op een aankleedkussen met de aerosleep van de wieg erover en gingen zelf iets lager liggen met ieder een eigen deken.
    Ze werd dan nog steeds wel snacht s wakker maar dan is een tutje geven of haar handje vasthouden iets makkelijker. Omdat ons kleintje overdag ook weinig slaapt vond ik het belangrijker dat we allebei snachts onze rust kregen zo ipv constant wakker in haar eigen bed.

Daarnaast heeft ze ook een tijdje ingebakerd gelegen ook dat hielp wel wat

Succes, hou nog even vol

16. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Lieve schat, gooi alles overboord, baker je kindje in (in een pukkababy of pacco bv) en geef hem rust, regelmaat en een ritme.

Maak een schema voor hem.
    Wij doen het zo (5 weken)
    Uitbakeren en verschonen.
    voeden
    boeren,
    knuffelen
    evt liggen in de box.
    Inbakeren
    Naar bed.

Bij de eerste vermoeidheidstekenen direct naar bed.
    Steeds weer in het zelfde ritme.

En niet elk huiltje betekend honger he. Soms zijn het krampjes, of onrust in de omgeving, bij mamma willen zijn.
    Kijk dus goed naar je kindje voordat je gaat voeden. Of voed je op de klok?

17. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Bedankt voor jullie reacties. We lopen al bij een osteopaat, al heeft hij niet heel veel bijzonders kunnen vinden.
    Ik moet het idd leren accepteren, dat lijkt me de beste oplossing.
    Binnenkort gaat ie een nachtje naar opa/oma. Ik kan niet wachten hihi..

18. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Hoe zien je dagen eruit? Ben je veel op pad? Veel bezoek/drukte?
    Kan er ook mee te maken hebben?

Fijn dat hij even bij je ouders terecht kan! Groot gelijk hoor!
    Ik heb veel gehad aan het boek droomritme van een baby. Wie weet jij ook?

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Begrijp ik het goed dat hij zich elke 2-3 uur meldt 's nachts? Als dat zo is, zul je het echt moeten gaan accepteren: dat is echt heel normaal.
    Ik lees verder geen signalen dat er iets mis zou zijn?
    Mogelijk dat het zou helpen om overdag op verzoek te voeden: als er dan korter tussen de voedingen zit, kan dat soms helpen om 's nachts wel een ritme te gaan krijgen van slapen. Uiteraard wel letten op de hoeveelheid voeding dan: vaker kleinere flesjes overdag kan soms helpen.

Advies van rijstebloem door de fles is echt een heeeeeeeeel raar advies van je CB. Hebben zij niet johannesbroodpitmeel/nutriton bedoeld? Dat zou, als er wel sprake is van wat last van terugstromende voeding, evt wel kunnen helpen.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Helemaal mee eens (heb niet alle andere reacties gelezen). Heeft hij geen last van krampjes of iets? Komt hij zelf om 23.00 uur of maken jullie hem wakker? Ik ben al snel gestopt met wakker maken en dan sliepen ze langer door.

Verder denk ik dat accepteren ook een hoop zal schelen. Zou hem inderdaad overdag vaker voeden. Ik doe mijn dochter altijd savonds in bad wanneer alle andere kinderen in bed liggen, even inmasseren met olie en dan zonder tv een flesje en na het boeren in bed. En ja soms is het nog ruk zoals vannacht (gisteren heel veel bezoek gehad) en is ze om 3 uur klaarwakker en zit ik tot 05.00 uur op en heeft het voor mij geen zin meer om te gaan slapen want moet er toch 6 uur uit. Maar thank God for coffee.

Deel Deze Pagina