Hoi, ONze 2e dochter is nu bijna 2 weken oud. Ze doet het prima. 's avonds krijgt ze ongeveer tussen 18.00-19.00 voeding en gaat dan slapen. We hebben haar eerst steeds wakker gemaakt rond 22.30 voor de laatste voeding. Ze kwam dan rond 02.30 weer en dan rond 06.00. Nu hebben we haar gister laten slapen en zelf laten bepalen. Ze kwam om 23.45, 3.45 en 7.30. Mijn man hefet het idee dat ze beter in slaapt als ze zelf komt, en ik denk dat hij daar wel gelijk in heeft. Ze sliep steeds moeiteloos weer in. Maar ik ga zelf meestal rond 22.00 naar bed. Daarom maakten we haar ook wakker, kon im daarna onder de wol. Zo deden we dat bij mijn oudste dochter ook destijds. Maar deze kleine is erg moeilijk wakker te maken. Dus misschien beter om te laten slapen? Wat is jullie mening? Ze krijg trouwens BV. Overdag komt ze nog heel wisselend, tussen de 2 en 4 uur. Ze drinkt verder prima en is heel tevreden. Graag jullie ideeen
ik zou haar ritme volgen, heb ik ook na 2 weken gedaan en dat ging veel gemakkelijker zij zal wel zeker niet jouw ritme volgen dus 22u naar bed zal waarschijnlijk niet vaak lukken, hier is het wisselend, soms heeft hij om 20.30 de laatste fles, soms om 24u, ligt aan het flesje daarvoor. p2 weken is nog heel jong, dus zet wel een wekker voor het geval dat ze te lang slaapt, met 2 weken mocht dylan van het ziekenhuis 6u doorslapen snachts dus ik zette altijd mn wekker op 6u na het laatste flesje maar ben nooit door de wekker wakker geworden het ritme van de baby volgen is vermoeiend, soms kan ze om 3u snachts wakker worden maar het kan ook 5u worden om maar een voorbeeld te geven maar het is gemakkelijk dan te voeden op bepaalde vaste uren
Ja, het is inderdaad wisselend, maar merk wel dat ze beter inslaapt als we haar ritme volgen. Toch voorlopig maar doen dan. Gek dat je weer zo moet wennen aan hoe dit kind het wil in tegenstelling tot onze andere dochter
Als ze zo klein zijn gewoon op verzoek voeden. ... wakker worden om 7:30 lijkt mij zelf ook wel lekkerder dan 6:00...
ik zou ook op verzoek gaan voeden.. wat je kan doen is smorgens als je wakker wordt de borst waar je mee eindigt leeg kolven... Dat opsparen.. als jij dan een keer vroeg naar bed wilt, kolf je om 10 uur je borsten een beetje af zodat je niet met volle borsten gaat slapen, en dan kan je man een keer de fles om 12 uur geven. Zo kom jij ook een keer aan een goede nachtrust... succes! Liefs Muis
Thanx allemaal. We volgen inderdaad nu haar ritme. Vanochtend gekolfd na de eerste voeding dus al een beetje aan het sparen. Kan manlief inderdaad af en toe een flesje geven, willen we toch binnenkort mee beginnen om haar te laten wennen. X