Wat schopt het al hard: ohoh?

Discussion in 'Zwangerschap' started by juenco, Jun 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai meiden!

Ik ben nu 19 week en 4 dagen zwanger. Sinds een dikke week voel ik ons kindje trappelen. Een paar dagen terug legde ik mijn hand op mijn buik en...boem...hè??? Nu al? Nou ja, de dag erna weer en ja hoor, dit kon niet missen.

Ik voel het echt elke dag en dus ook aan de buitenkant. Mijn vriend heeft het kindje ook al héél duidelijk gevoeld. :D

Echt ontwijs gezellig en leuk... maar belooft dit wat voor de rest van de zwangerschap?? ...ik denk aan gekneusde ribben :$ en nachtelijke schoptaferelen ;)

Wie heeft dit ook zo gehad en wie voelt het nu ook al zo goed? Ik ben benieuwd!

2. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik heb het ook gehad!
    En mijn kindje is nog steeds lekker druk hahahaha.
    Soms heb ik het gevoel dat ze meer wakker is dan slaapt.

Maar je went eraan, hoor. En het is een mooi gevoel! Weet je dat alles goed zit.

3. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    kan idd wel erger worden maar hoeft niet hoor. ligt er ook aan hoe de kleine ligt. met de voetjes naar achter is pijnlijk ivm je ruggewervels e. en voetjes naar onder is voor je blaas ed minder. maar gewoon naar voren is echt geen punt hoor heb ik ook gehad bij de eerste.
    deze voel ik minder maar das ook omdat me placenta nu voor ligt. en me vent heeft hem dus pas gister echt goed gevoeld een paar keer achter elkaar.

4. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    #4 Wupped, Jun 9, 2009
    Last edited: Jun 9, 2009
    De mijne voel ik ook waanzinnig. hij ligt nog onderin me buik, dwars, dus ik voel me net blauw links en rechts aan me buik. maar de VK zei net nog tegen mij dat als ie straks minder ruimte heeft wordt ie wel rustiger
    ik voelde hem al met 15 weken en sinds week 17 echt schoppen en dat is alleen maar feller en harder geworden

DA HOOP IK DAN MAAR :D

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier nog zo'n druktemakertje. Hert schopt ook vaak heel laag zeg maar...dat is l;etterlijk en figuurlijk een k*tgevoel dan. Maar ik vind het ook geweldig! Ik denk ook, dat dit één van de dingen is die je na je zwangerschap heel erg zult missen...

6. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hier ook een druk mannetje. Voelde hem al bewegen met 18 weken. Het gaat nu wel steeds harder, maar gekneusde ribben ;)?! Dat gelukkig niet.

Af en toe kan het wel een beetje pijnlijk zijn. Heb het gevoel dat hij om zijn as wil draaien maar dat dat eigenlijk niet zo goed meer past.

kan daar wel echt van genieten, zie mijn hele buik dan op en neer gaan.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn zoontje is ook heel druk geweest, voelde hem al met 14 weken heeeeeel zachtjes. nu de laatste tijd is het schoppen wat minder en is het meer woelen en draaien, en af en toe doet het idd pijn.

maar het doet veel minder pijn dan ik had verwacht. het voelt vooral wel grappig.

8. Veertje14

Veertje14 Actief lid

Sep 30, 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Hoi meiden,

Mijn dochter Charissa (1e zwangerschap) was ook een hele erge drukte maker ze schopte er flink op los.
    Gelukkig had ze wel hetzelfde ritme als ik, want ze sliep als ik sliep en binnen 5 minuten na het opstaan begon ze weer vrolijk te trappelen.
    Nu bij mijn 2e zwangerschap (17 weken en 4 dagen) voel ik nog niets?:(:(

9. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Pijn doet het mij niet, het voelt gewoon zo apart..
    En omdat het vaak onverwachts is, kan ik er heel rare bewegingen van maken.
    Dan schiet ik ineens krom ofzo hahaha.

10. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hahaha Veertje,

Hier is dat precies zo! Heeft je dochter dat na haar geboorte ook zo heerlijk volgehouden (dat dag- en nachtritme) ;)?

Hier ook een gigantische druktemaker. Je leest dan dat je met 27 weken je kindje iedere dag wel even moet voelen, maar hier is het sinds drie weken echt ieder uurtje al wel hahaha!

Nou, ik ben er blij meer hoor! Ik vind het een zalig gevoel!

Groetjes,
    Josien

11. Veertje14

Veertje14 Actief lid

Sep 30, 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Josien,

Ja mijn dochter was echt de perfecte baby, heel veel slapen en alleen wakker om te eten.
    Ben benieuwd hoe dat met ons aankomende smurfje is, ik heb altijd gezegd Charissa is zo'n perfecte baby dat de 2e waarschijnlijk alles doet wat zij niet heeft gedaan, afwachten maar!

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Jahaa..ik heb er ook eentje in de buik die vooral bezig is als ik wakker ben. Zodra ik 's ochtends goed en wle overeind in bed zit, begint het al en zodar ik ga slapen is het ook snel stil. ik hoo, dat het straks ook een beetje dat ritme wil aanhouden.

13. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

Jun 24, 2007
    685
    0
    0
    Ik heb echt vanaf 24 weken gekneusde ribben gehad. Dit ligt er gewoon aan hoe de kleine ligt. Die van mij lag precies met zijn voeten tegen mn ribbenkast aan.

14. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dan hoop ik Veertje dat die uk van ons zich zo voorbeeldig aan het voorbeeld van Charissa gaat houden ;)!

@Sweetdushi, auch! Lijkt me heel pijnlijk!

15. Kimama

Kimama Actief lid

Jun 7, 2009
    107
    0
    0
    Onze eerste kon mensen met open mond naar mijn buik laten kijken met de vraag of dat geen pijn deed. Naast heel veel en hard schoppen deed ze ook rek en strek oefeningen en probeerde via mijn navel naar buiten te klimmen haha.
    Nu ben ik zwanger van de tweede, en deze lijkt behoorlijk op zijn grote zus. Ik ben pas 23 en een halve week zwanger maar hij danst nu al alle kanten op. Soms zie je gewoon een bult over mijn buik schuiven, dan draait hij even, en nog eens en nog eens, gaat zo een half uur door. Ik vindt het prachtig, en die gekneusde ribben tja, dat hoort er nou eenmaal bij he?

16. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Ik heb er 2 die vanaf 16 weken al druk bezig zijn om zo druk mogelijk te doen. Mijn buik deint echt regelmatig alle kanten op. Inmiddels heb ik een pijnlijke plek links langs mijn navel en rechts bij mijn ribben. Die voelen echt gekneusd.

Tja... de ruimte is niet meer groter, dus we doen het ermee. Ben wel erg benieuwd of ze ook zo druk zijn als ze eenmaal geboren zijn...

Verder hangt het er echt vanaf hoe ze liggen. Mijn linkerbaby ligt heel erg laag en die haalt mijn ribben meestal niet. De rechterbaby ligt echter wat hoger en die zit bijna standaard met de voetjes tegen of achter mijn ribben...

17. francis78

francis78 Bekend lid

Feb 7, 2009
    832
    0
    0
    Hier nog iemand met een voetballer in de buik! Voelde de kleine al vanaf 15 weken, maar nu is het elke dag goed raak! Super!

18. bikkel5126

bikkel5126 Bekend lid

May 10, 2008
    613
    0
    0
    Brabant
    Onze meis laat duidelijk merken wanneer ik ga liggen..hihi..en sinds een paar dagen echt flinke "trappen" in mijn buik! Het gevoel is heerlijk, ik kan er echt van genieten.
    1e kindje was ook al zo beweeglijk en nu ik haar als peuter zie denk ik: zoals je in mijn buik was ben je nu ook.....

19. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons kindje beweegt voornamelijk om 7 uur 's ochtends en 23 uur 's avonds en ook soms overdag, maar die twee tijden beweegt hij of zij echt meer en best wel hard. Vooral 's avonds als ik dan al op bed lig (om 7 uur word ik net wakker) dan zie je echt mijn buik heen en weer gaan en op en neer. Ben nu 28 weken en 4 dagen zwanger. Wil eigenlijk zo'n leuke banner onder de tekst hebben staan, maar hoe krijg ik dat voor elkaar?;)

20. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Mijn placenta lag tegen mijn buikwand, dus voelde ik mijn kleine pas met 21/22 weken ongeveer bewegen en schoppen. De vk zei al wanneer de kleine meer kracht kan zetten en gegroeid is ga je t meer voelen en ja hoor!! :D Voel m nu elke dag (soms hele dag door soms in vlagen) en je ziet en voelt t ook aan buitenkant. Echt zo heerlijk om te voelen en te zien, en vooral mijn vriend geniet er van met zijn hand op mijn buik :). Het is af en toe pijnlijk en gaat te lang door, maar ik vind het niet erg want zal het erg gaan missen na de zwangerschap, dat weet ik nu al !!! :p

Share This Page