Hoe afgekolfde melk in diepvries bewaren?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Korenbloem86, 2 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Ik ben aan het kijken hoe ik mijn afgekolfde melk het beste in de diepvries kan bewaren. Nu kwam ik de opmerking tegen dat alle smalle halsflessen op de Medela-kolf passen en je dus niet persé dure Medela melkflesjes hoeft te kopen. Klopt dit? Kan ik goedkope Kruidvat/Etos/Action/...flessen kopen en die ook voor het invriezen gebruiken?

2. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
  3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ik heb de aventpotjes met blauwe deksel en schrijf er met whiteboardstift de datum en hoeveelheid op.
    Ook heb ik een aantal zakjes voor ijsblokjes gevuld met melk en ingevroren.

4. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik gebruikte eerst gewone diepvrieszakjes waarin ik de melk bevroor in een kopje. Later het kopje eruit halen, een datum op het zakje schrijven, en klaar. Maar dat vond ik toch wel veel gedoe met ontdooien.

Nu ben ik overgestapt op de flesjes van Beldico. Die zijn heel goedkoop en passen gewoon op de medela freestyle. Reuze handig! Ik heb gelezen op internet dat ze "voor eenmalig" gebruik zouden zijn (staat niet op de webshop waar ik ze heb gekocht), en dat ze daarom minder lang meegaan dan andere flessen.

Maar ik vind ze net zo stevig als de gewone medela flessen, en zelfs als ze sneller zouden verslijten, vind ik dat nog geen probleem gezien het grote prijsverschil.

Ik heb ze overigens hier gekocht: 20 Flessen 120 ml incl. schroefdop :: Borstkolvenshop De Boezem
    Ze hebben zowel grote als kleine flessen.

5. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Bedankt allemaal.
    Ik gebruikte ijsblokzakjes, maar nu met het gebruiken van die melk is het toch een behoorlijk, plakkerig geklieder.
    Ik denk dat ik ook voor die van Beldico ga.
    De tip om een whiteboardstift te gebruiken, vond ik ook erg handig.
    Super, ik kan weer vooruit.

6. hankele

hankele Actief lid

17 dec 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik gebruikte inderdaad action flesjes, die passen prima op de medela en zijn niet zo duur. Zakjes vond ik ook een geklieder inderdaad, zowel met kolven als met ontdooien.

7. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    De flesjes van de Hema passen ook op de kolven van Medela.

8. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    De zakjes zijn veel handiger dan potjes of flesjes!
    Geen afwas, ze ontdooien ook veel makkelijk en sneller dan potjes,nemen erg weinig plaats in in de diepvriezer, zijn 100% steriel in tegenstelling tot herbruikbare potjes, en je kan ze makkelijk aan de oppas geven zonder nadien de verpakking te moeten terugvragen, geen gedateerd stickertje nodig dat je er nadien weer af moet prutsen want je kan gewoon met een stift op het zakje schrijven,...

Ik gebruikte eerst de Lansinoh-zakjes, en nu die van Dr.Brown. Allebei goed hoor.
    Ja zakjes zijn enkele euries duurder maar ze zijn zoooo ontzettend handig en tijdsbesparend...

Deel Deze Pagina