Hallo meiden, Mijn vriend en ik zijn bezig voor een tweede kindje. In februari dit jaar ben ik zwanger geweest, maar bij twaalf weken is dat mis gegaan. In april heb ik onder narcose en curretage ondergaan. Ik heb een cyclus van maximaal 4 weken en 4 dagen en nu is het alweer 5 weken en 5 dagen geleden dat ik ongesteld ben geweest. Eigenlijk voel ik aan alles dat ik bijna wel zwanger moet zijn, maar testen durf ik nog niet. Bij mijn laatste zwangerschap had ik namelijk pas met zes weken (na mijn menstruatie) een positieve test. Dan zou betekenen dat ik woensdag positief kan testen. Ik vind het wel heel spannend hoor. Ik moet toch bijna wel zwanger zijn??? Groetjes Niena
Niena, Ik wens je heel veel geluk toe en hoop inderdaad dat je zwanger bent. Niets mooiers dan dat. Sorry om te horen van je eerdere zwangerschap. Liefs en geluk, Corina
Hoi Corina, Bedankt voor je lieve bericht. Ik hoop het ook echt! Wel lastig om nog twee dagen uit te zitten en te wachten met testen. Aan de ene kant denk ik steeds: ik ren nu naar de winkel..wat misschien ook best wel al kan. Kijken of ik me sterk kan houden. Groetjes Niena
Daar kan ik goed in komen, wil zelf ook het liefst naar de winkel rennen om de testen te halen haha vorige week nog getest maar toen was het helaas negatief, dus ik wacht nog even een paar daagjes af. Ben nu bijna 2 weken over tijd maar durf aan de ene kant ook niet te testen. Bang voor teleurstelling misschien.. Maar ja nog even afwachten
hey meid, wil je geen slechte moed geven maar ook ik ben een week over tijd en heb vanochtend een negatieve test gehad mjah, mss scheelt het dat mijn cyclus nog niet helemaal op orde is... mijn vorige cyclus was 43 dagen...
Dat wil nog niks zeggen Sharon. Bij de een is het sneller te zien dan bij de ander. Kan zelfs langer dan 2 weken duren voor je wat kunt zien op zo'n test. De ene maakt meer van het stofje aan dan de ander. Ik blijf de moed er in ieder geval inhouden.
Hoi Corina, wat fijn dat we in dezelfde situatie zitten. De vorige keer kon ik het ook pas met 6 weken na mijn laatste ongesteldheid zien. Is dat bij iedere zwangerschap weer anders? Bij mijn dochter (inmiddels bijna 3) kon ik het geloof ik bij 2 dagen overtijd al zien. Ik vind het wel spannend hoor. Ik heb online testen besteld en als het goed is komen ze morgen... dus tot dan moet ik van mezelf wachten. Ben jij wel vaker zoveel overtijd? Heb je al een kindje of is dit je eerste zwangerschap? Groetjes
Hoi Sharon, Heb jij dan getest op basis van 43 dagen + 7 dagen te laat dus op dag 50 getest? Groetjes Niena
Geen enkele zwangerschap is hetzelfde. Ik ben al eerder zwanger geweest maar kreeg een miskraam met 16 weken. Je lichaam is eigenlijk op geen enkel moment hetzelfde, zeker niet qua hormonen. Ik ben zelf ook super zenuwachtig en zou het liefst gelijk testen haha. Ik ben nog nooit zo lang overtijd geweest, bij mn vorige zwangerschap was het een paar dagen en toen kon ik het al zien.
Heftig zeg! Laten we duimen dat we het nu zijn en het goed gaat! Wanneer heb jij voor het laatst getest?
Ik heb afgelopen donderdag voor het laatst getest, nu durf ik het inmiddels niet meer, bang dat mn lichaam een loopje met me neemt Maar we zullen zien, ik wacht nog een paar dagen af voor de zekerheid, hoe moeilijk het ook is
Ik heb vrijdag voor het laatst getest, omdat ik een feestje had en toch even wilde weten of ik het daadwerkelijk niet was volgens te test. Ze zeggen dat het hcg hormoon zich in 2 a 3 dagen verdubbeld. Dus het test resultaat zou nu totaal anders kunnen zijn..hmm... Ik denk dat ik toch zo even langs de hema ga om een test te halen. Ik kan niet naar andere drogisten..of ik moet even naar een andere plaats rijden. Ik ben namelijk juf op een basisschool..en de ouders werken overal haha! Denk dat ik zo even onder de douche spring.. en het poetsen.. (waar ik mee bezig zou gaan hahah) even voor gezien laat! Test halen en weer testen! Spannend!
Dan wordt het inderdaad wat lastig ja en krijg je van die kletskousen en dan is het nieuws snel verspreid. Het stofje verdubbelt zich inderdaad. Ik weet zelf ook nog niet of ik me wel in kan houden om niet vanavond te testen.. Moeilijk, moeilijk... Douche ze en rustig aan he vandaag! Ik hoop dat je een positieve test hebt!
Hoi Corina, Nou net getets, maar weer negatief... Ik baal er enorm van. Ik ben dan liever gewoon ongesteld en weet waar ik aan toe ben dan te laat ongesteld en niet zwanger zijn. Echt een slopend gevoel. Ik heb wel een afspraak staan vanavond bij de huisarst, omdat ik in het verleden wel eens cystes heb gehad waardoor de ongesteldheid ook uit kan blijven. Wat een shitdag..liefst was ik gewoon aan het werk..dan had ik nu afleiding. Groetjes Micha
Ik snap je teleurstelling. Onzekerheid is zeer zeker slopend ja. Helemaal als je geen afleiding hebt. Ik zit nu dan wel op het werk maar het is momenteel erg rustig, alles is klaar dus sja ik zit er ook heel de tijd aan te denken. Ik hoop niet dat het een cyste is bij je en dat hij dmv een bloedtest kan laten zien dat je zwanger bent. Dat zou fijn zijn he!
Die bloedtest zal vandaag wel niet lukken. Ik denk dat de dokter me gewoon door gaat verwijzen naar het ziekenhuis. Ik heb na mijn miskraam kunnen kiezen of ik onder controle van het ziekenhuis wilde blijven..of dat ik het gewoon zonder het ziekenhuis wilde proberen. Ga nu toch maar naar het ziekenhuis, want dit iedere maand vind ik erg lastig. En dan te bedenken dat ik al een gezonde dochter heb, nog maar 25 jaar ben en eigenlijk van geluk mag spreken. Het kan allemaal veel heftiger...als dit al zo rot voelt, hoe moet dat dan wel niet voelen. Ik ga even de deur uit en afleiding zoeken. Jij succes op het werk.. en ik blijf voor ons duimen. Groetjes
Het gaat ons gewoon lukken meid. We zijn allebei nog jong, hebben tegen slagen gehad maar we knokken ons er doorheen! Ik hoop dat het ziekenhuis je ook positief nieuws kan brengen. Sterkte met het zoeken naar afleiding! Ik duim ook !
Hé Corina, Weer lekker gewerkt vandaag? Ik heb toch nog een leuke dag gehad en mijn gedachten kunnen verzetten. Ik heb vanavond om half zeven een afspraak bij mijn huisarts (gekke tijd, maar hij werk vanavond over haha ). Even kijken wat hij zegt. Dan ben ik voor mijn gevoel iig weer een stap verder. Kun je het testen nog inhouden?? Groetjes