Voor de nachtfles 8,5mnd

Discussion in 'Flesvoeding' started by flipflop, Oct 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,250
    1,009
    113
    Zuid-Holland
    Hoi Allemaal,
    Hoe zat het ook alweer?? Mijn dochter, nu 8,5 mnd, krijgt al een poosje drie flessen met bijvoeding ernaast. Gaat helemaal prima. Maar ze krijgt meestal rond half vijf/ vijf u haar avond prak met toetje. En gaat dan meestal rond half zes nog even een uurtje slapen. Regelmatig heb ik het idee dat ze dan al gelijk de nacht in gaat want dan moeten we haar rond 20u nog wakker maken voor de 3e fles.
    Deze 3e fles voor de nacht die kan er nog niet af toch? Maar na haar avond prak stort ze zo in dat ze echt moe is. Om dan gelijk nog een volle fles van 210 er achter aan te geven, dat is erg veel en krijgt ze ook niet weg. Om 19/20u gaat die fles er nog vlot in.
    Hoe hebben jullie het met het namiddagslaapje en avond fles aangepakt??

2. adi

adi Niet meer actief

Hoe vaak slaapt ze overdag? Kun je haar niet beter voor het avondeten even laten slapen?

3. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik zou haar ook iets eerder laten slapen (als dat kan). Hoeveel slaapjes doet ze op een dag?

4. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,250
    1,009
    113
    Zuid-Holland
    met dat late slaa[je zit ze op drie slaapjes. tsja als ik haar eerder op bed leg dan gaat ze met behoorlijke honger op bed, dus k betwijfel of ze dan gaat slapen. ze zit er gewoon nog net tussen in, twee of drie slaapjes.
    maar als ze van 2 naar 3 flessen gaan, dan is toch juist de lunch fles die er het eerst af gaat???

5. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    2,149
    0
    36
    Zeeland
    ik ben ook erg benieuwd hoe jullie dit doen ik heb het zelfde probleem.
    Als ik heb voor het eten op bed leg is het krijsen en erna gaat het zonder problemen maar ook wij moeten hem dan wakker maken voor de fles deze gaat er idd zo in maar ook ik ben bang dat hij dan aan zijn nachtslaap begonnen is en vind dat te vroeg om half 6

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    mijn dochter is dus wel pak jonger, maar heeft wel dat zelfde probleem na de fles van 17u15;
    ervoro slapen leggen , noem maar op maakt niet uit dan is ze stikop.
    ze blijft nu tot 18 u mee aan tafel zitten en dan mag ze in park slapen, dus niet in bed. om 20 u maak ik haar wakker. wat inz etel knuffelen/spelen/tv kijken 20u45 bad en dan fles en dan bed.

maar dat probleem dat ze dan al aan haar nacht begint ken ik dus ook. mss hebbenz e die slaap na 18 u gewoon echt nodig?? bedoel dan sommige kindjes. haar dan wakker houden lukt gewoonweg niet.

gr

7. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij hebben dit probleem ook ....
    Ons zoontje is 7,5 maand oud.

Wij proberen hem nu smiddags later op bed te leggen,
    zodat hij ook wat langer slaapt, en daardoor savonds ook langer volhoud.

De laatste dagen doet hij zijn middag slaapje vanaf 14.00/14.30 uur
    Meestal slaapt hij 1 a 2 uurtjes.

Rond half 5 krijgt hij zijn groente, en als hij echt moe word.
    De laatste tijd rond 19uur krijgt hij zijn laatste fles.

Eerst kreeg hij zijn groente rond half 6, maar daarna dronk hij zijn laaste fles (3e fles) dus niet meer op, omdat hij nog vol zat:(
    Vandaar iets vervroegd.

Als hij al snel moe is leg ik hem in zijn schommelstoel,
    Dan slaapt hij vaak even een half uurtje...

Share This Page