Even een vraagje. Ik maak me nog geen zorgen ofzo maar ben benieuwd of jullie het herkennen. Mijn jongste zoontje draaide met 4 maanden al op zijn buik en weer terug op zijn rug. Maar nu sinds 2 weken blijft hij alleen nog maar op zn rug liggen. Met flink uitdagen met speelgoed krijg ik hem zo ver dat hij op zijn zij draait maar verder niet. Hij vind het wel heel erg leuk om op zijn buik te liggen. Als ik hem op zijn buik leg heeft hij echt schik. Hij wil dan ook het liefst vooruit komen. Maar dat lukt hem nog niet. Herkent iemand het dat kindjes ineens niet meer draaien? Bedankt!
Ja hier is het met alles zo beetje geweest, zelfs met woordjes zeggen nu. Gewoon woorden niet meer gebruiken die hij kent. Hij is dan gewoon met andere dingen bezig. Je zoontje wil gewoon tijgeren denk ik, dus lekker laten gewoon, misschien speeltjes wat verder voor hem leggen.
Dan is hij waarschijnlijk even met iets anders bezig. De ontwikkeling verloopt in sprongen. Je zult zien dat hij opeens weet hoe hij vooruit kan komen en dan gaat hij ook wel weer rollen. Hoe lang dat zal duren weet ik niet. Mijn dochter liep met 10 maanden achter haar loopkarretje, maar sinds een maand wil ze dat echt niet meer. Ze babbelt opeens wel veel meer, dus zo zie je...ze kunnen maar 1 ding tegelijk
Ja hoor heel herkenbaar, en niks om je zorgen om te maken. Mijn zoontje draaide van buik naar rug met 3 mnd. Met 4 mnd van rug naar buik. En toen deed hij het een hele tijd allebei niet meer. Leerde ondertussen allerlei andere dingen en draait nu pas weer van rug naar buik sinds een week ofzo. Terugrollen, wat hij dus als eerste deed, is hij even helemaal vergeten, maar zodra hij het 'nodig' vindt, zal dat wel weer komen.
Hier hetzelfde. Hij kon met 2.5 maanden al van buik terug naar zijn rug draaien en nu doet hij dat niet meer. Hij blijft op zijn buik liggen en wordt dan ontzettend boos! Draaien op zijn zij alleen als hij er zin in heeft en verder ligt hij veel op zijn rug 😂
Bedankt voor jullie reacties!! Ik maakte me er ook nog geen zorgen om hoor, maar ik was benieuwd of dit vaker voorkomt. Ik herken het helemaal niet van mijn oudste. Slaapt de jongste nu ook minder goed, dus misschien heeft dat er ook wel een beetje mee te maken.