PCO en Puregon

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by levi82, Sep 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. levi82

levi82 Lid

Aug 18, 2008
    42
    0
    0
    Hallo,

Vorig jaar december heb ik, na onderzoeken, te horen gekregen dat ik PCO heb. (ben na gestopt te zijn met de pil in april 2007 niet meer ongesteld geworden).

Van de gynaecoloog moest ik eerst 10% afvallen voor we verder zouden gaan met behandelingen. (heeft volgens de gynaecoloog niks met gewicht te maken maar dat zit er meer eiwit in je bloed ofzo en dat zou een positieve invloed zou hebben op medicijnen), en ik kreeg een afspraak bij de internist om suikerziekte uit te sluiten (dit zit in de familie).
    In dit ziekenhuis behandelt de gynaecoloog pco-patienten in overleg met de internist.

Gelukkig heb ik geen suikerziekte, en na keurig 10% afgevallen te zijn ging ik weer terug naar de gynaecoloog. Die schreef me metformine voor. Metformine kan voor een pco-er genoeg zijn om de mentruatiecyclus weer te herstellen. Bij mij gebeurde er helemaal niks.

Vorige week ben ik weer terug geweest bij de gynaecoloog en die stelde voor om met puregon te beginnen. Hij zou dit eerst nog even overleggen met de internest, en vanmiddag hoor ik of ik hier indd mee kan gaan beginnen.

Nu is mijn vraag: zijn er meer mensen met PCO die puregon voorgeschreven hebben gekregen? En wat zijn jullie ervaringen hiermee?

2. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    Ha Levi,

Ook bij mij is in december 2007 PCO vastgesteld. Na een aantal rondes Clomid te hebben gebruikt, bleek dat niet te helpen. Ik ben dus ook overgegaan naar de Puregon. Het voordeel van Puregon vind ik dat er bijna geen bijwerkingen zijn en er volgens mijn gyn altijd een follikel is die gaat groeien, tevens kan de dosis worden opgeschroefd tussendoor..Mijn ervaring is dus goed.
    Heel veel succes!

Gr. Daan

3. lot23

lot23 VIP lid

Aug 13, 2006
    6,130
    0
    0
    gelderland
    Levi,

Ik heb eerste clomid geprobeerd maar sloeg maar 1x aan, toen overgegaan op puregon vond dit fijner omdat je doorgaat tot er een eitje groeit en ik had niet zoveel bijwerkingen en zie na 4 rondes spuiten het resultaat!
    Heel veel succes!

4. levi82

levi82 Lid

Aug 18, 2008
    42
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie.

Lot 23: gefeliciteerd met je zwangerschap, altijd leuk om positieve verhalen te lezen, dat geeft hoop ...

Daan81: Hoe lang zit je al aan de puregon?

5. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik heb 3 rondes clomid geslikt, toen 2 rondes clomid met metformine en al die rondes deden niets.
    Toe ngaan spuiten met Puregon en dat was de tweede keer raak! Ik had geen overgewicht maar wel vette PCO!

Succes hoor, met Pregon kan je zoveel meer dan met tabletten! Komt goed!

6. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    Dit is nu mijn derde ronde..

Share This Page