Vraagje, ik ontvang momenteel een ww uitkering. Deze ontvang ik tot en met december. Nu ben ik echt heel heel druk met solliciteren en zou ik eventueel bij iemand voor 6 weken kunnen werken. Dus in die periode ontvang ik natuurlijk geen ww, logisch. Maar hoe zit dat na die 6 weke . Gaat mijn ww dan gewoon weer verder en dan met 6 weken erbij of houd het dan gewoon helemaal op?
Beste Anitaaaxxx, Als je tijdens je WW-uitkering werkt is het afhankelijk van hoe lang je al een WW-uitkeirng ontvangt hoe UWV de inkomsten uit werk op je uitkering kort. Heb je al langer dan 1 jaar zonder onderbreking een WW dan stopt de uitkering pas als je inkomsten hoger dan 125% van je WW-uitkering per week zijn. UWV kort dan 70% van je inkomsten op je uitkering. Dit heet inkomstenaftrek. Heb je korter dan 1 jaar WW ontvangen dan kort UWV het aantal uren dat je werkt per week. Dit heet uren aftrek. Werk je zoveel uren dat je WW-uitkering beëindigd wordt én je wordt binnen 26 weken weer werkloos? Dan kun je heropening van je WW-uitkering aanvragen via www.werk.nl. Je kunt dan de weken die je nog niet uitgekeerd hebt gekregen van je recht verder gebruiken. Dit betekent in jouw situatie dat elke week die je werkt én geen recht hebt op betaling van je WW de duur van je WW-recht opschuift. Actuele informatie over opnieuw WW krijgen vind je hier. Ik wens je veel succes in je nieuwe baan. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare