zwanger worden en reizen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door karin071078, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin071078

    karin071078 Nieuw lid

    5 sep 2007
    1
    0
    0
    Hallo, ik heb een vraag.
    Stel je bent zwanger, kun je dan nog een reis maken naar Thailand? Wij zijn ongeforceerd bezig om zwanger te worden, zijn dus nog niet heel actief bezig, maar als het zover is, is het heel mooi.
    Nu wil mijn man nog graag een keer een verre reis maken in januari naar Thailand. Ik ben nu nog niet zwanger.
    Stel ik word voor januari zwanger, is het dan nog veilig om die reis te maken? Als het niet aan te raden is, ga ik namelijk niet op reis , dus dan moeten we kiezen of of te wachten met zwanger worden of geen reis.
    Ik snap dat de vraag wat voorbarig is, maar ik wil dadelijk niet op reis moeten, zwanger zijn, en dan niet genieten omdat het schadelijk kan zijn voor de zwangerschap.
     
  2. Hummel

    Hummel Niet meer actief

    Hallo Karin,

    Je mag als je zwanger bent gewoon op vakantie gaan.
    Ik zou alleen wel even navragen over je inentingen, of je die wel mag hebben.

    Liefs Hummel.
     
  3. Milla

    Milla Niet meer actief

    Hoi,

    Het mag wel, maar of het verstandig is weet ik niet, een goede vriendin heeft de halve wereld rond gereist en is ook in Thailand geweest. Toevallig is ze daar erg ziek geweest. De kans dat je een schadelijk bacterie binnen via het eten binnen krijgt is natuurlijk veel groter dan in Nederland. Sommige bacteriën zijn dodelijk of zeer schadelijk voor een ongeboren vrucht. Wil je meer weten over Thailand en het risico daarop dan mag je me even pb-en. Ik wil je best met haar in contact brengen, ze helpt regelmatig mensen met tips en ideeën over het reizen naar o.a. Azië. Ze weet er heel veel van ;)

    Groetjes!
     
  4. Antoinet

    Antoinet Lid

    4 sep 2007
    98
    0
    0
    Verzorgende
    Betuwe
    Hai.

    Geweldig zo'n verre reis..
    Doen! Nu kan het nog.. Wel oppassen met eten en drinken natuurlijk..
    Wel moet je voor dat soort reizen ingeent zijn voor bepaalde dingen en die mogen geloof ik niet als je zwanger bent..
    Dus even navragen en je ,nu je nog niet zwanger bent, inenten..
    Ikzelf ben bij de eerste met 5 maanden nog naar Fuerteventura geweest..
    De ene maatschappij laat je tot 5 maanden meevliegen, de ander tot 7.
    Het enige nadeel is het toiletbezoek.. In het vliegtuig wat onhandig.
    Wat je ook doet.. Je moet er zelf achter staan..

    Succes Antoinette
     
  5. Eevitaa

    Eevitaa Bekend lid

    4 sep 2007
    538
    0
    0
    Ik weet van de GGD dat je geen malariapillen mag slikken tijdens een zwangerschap, omdat er nog niet genoeg bekend is over de effecten (want je kunt het niet maken om te testen he...)
    Ik heb zelf tot na mijn reis gewacht met het stoppen met anticonceptie, maar ben uiteindelijk niet in eeen malariagebied geweest. Bij de GGD heb je wel kaartjes met malariagebieden
     

Deel Deze Pagina