Zal ik haar meenemen...of niet?

Discussion in 'De lounge' started by consider, Feb 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Over een paar weken heeft mijn man zijn diploma uitreiking (van de kms)
    Ik twijfel alleen of ik onze oudste dochter (3 jaar) mee moet nemen.

Het is de bedoeling om met de trein te gaan, zodat we met mijn man mee terug kunnen rijden.
    Het is alleen wel 4 en half uur reizen, het is namelijk in Limburg en wij wonen in noord Groningen.
    We zouden om 6.30 weg moeten, en hebben dan 2x een overstap waarbij we een half uur moeten wachten.
    Om 11.30u moeten we er zijn en het is om 15.30u afgelopen.
    Het is behoorlijk officieel met een praatje en uitleg enzo erbij.
    Tussendoor is er wel een lunch.

Onze dochter vind een keer in de trein zitten heel erg leuk (heeft ze nog maar 1x gedaan)
    En naar papa's werk is natuurlijk helemaal leuk en spannend.
    Ik vraag me alleen af hoe ik haar zolang ga vermaken in de trein, of ze niet heel erg moe zal zijn van de lange reis.
    En of ze wel rustig zal zijn tijdens de hele uitreiking.

Papa zou het zo leuk vinden als hij even zou kunnen pronken met zijn kleine meisje.
    Ze luisterd best goed, maar ik vraag me af of zo'n lange dag niet teveel voor haar is.
    We zouden ook met de auto kunnen gaan, dat is natuurlijk wel veel relaxter.
    Maar dan rijden we met 2 auto's terug en kost ook 40 euro meer als dat we met de trein zouden gaan.

2. Dana

Dana Niet meer actief

ik persoonlijk zou het niet doen maar dan kijk ik wel naar mijn dochtertje, die zou strondvervelend worden :D en ik zou er dan willen zijn voor mijn man.

3. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    lekker met de auto gaan meid en je dochter meenemen, die 40 euro verdient zich wel terug door de rust die het die dag met zich meebrengt

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik zou het niet doen maar dat is omdat mijn zoontje het echt niet zo trekken en zich behoorlijk zou misdragen door zijn vermoeidheid.

of ik zou dan toch de auto pakken en dan maar extra moeten betalen

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik kan niet in jouw portemenee kijken maar ik pakte voor 4 tientjes meer mn eigen auto. kan je onderweg lekker een keer stoppen waneer je wilt, eigen muziekje aan enzo.

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Ik zou gaan en daar in de buurt een hotel zoeken en daar een overnachting doen. Dan hoef je niet dezelfde dag terug. En kun je ook nog samen nagenieten van de dag!

7. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal ook gewoon de auto pakken. Met de trein zolang zal ik zeker niet doen.

8. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    ** oeps, kippig ** :)

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

uit haar post begrijp ik van wel

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    ik had niet goed gelezen!

11. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Ik vind dat er wel makkelijk gezegd wordt, 'voor die 4 tientjes ga je toch lekker met de auto'. Voor veel mensen is dat best een hoop geld...
    Als ik naar mezelf kijken, zou ik met de auto gaan. Ik ga nooit met de trein, dus vind dat al veel gedoe ;) Maar de voornaamste reden voor mij is dat mijn dochtertje dan lekker in de auto kan slapen en uitgerust is bij de uitreiking. En ik heb het geld er wel voor over en kán het betalen. Het is toch leuk dat ze erbij kan zijn. Zeker omdat papa dat ook graag wil.
    Als je het (makkelijk) kunt betalen, zou ik met de auto gaan. En anders... ja 4,5 uur met de trein vind ik zelf al heeel lang, dus dan zou ik haar niet meenemen.

12. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

Sep 7, 2007
    3,945
    42
    48
    Female
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ik zou persoonlijk niet mijn zoontje meenemen, die kan niet zolang stil zitten :)

Maar je kunt 3 dingen doen:
    - Zonder dochter gaan
    - Met de trein en dochter gaan , je kunt haar misschien vermaken met boekjes, iets van een Ipad misschien?, wat speelgoed mee (niet te groot) en iets lekkers voor onderweg, af en toe even rondlopen (ergens anders gaan zitten :) )
    - Met je eigen auto gaan, is toch relaxter voor je dochter omdat ze dan minder lang hoeft te zitten en in haar eigen stoel zit.

Maar ik denk dat het vooral ligt aan hoe je dochter is met lang stil zitten, dat verschilt per kind.

13. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Als je haar meeneemt zou ik met de auto gaan, dat is die 40 euro meer echt wel waard.
    Maar ik zou mijn dochter (even oud) niet meenemen. Ze zal het officiële gedeelte zeker niet waarderen en dan moet jij haar rustig houden en heb je er zelf ook niets aan. Lijkt me niet erg prettig, niet voor jou en je man maar ook niet voor de andere aanwezigen.
    Er komt vast wel weer een mogelijkheid dat je man met zijn meisje kan pronken, maar goed dat is mijn mening.

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ik zou haar alleen meenemen als ik met de auto zou gaan, zo'n lange treinreis is te veel gedoe en te vermoeiend voor zo'n klein ukkie nog. Die Eur 40,- zou ik er dus gráág voor over hebben! Kan je trouwens een iPad o.i.d. lenen van iemand als je die niet zelf hebt? Ideale zoethouder voor tijdens de plechtigheid! :D

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    En als papa nou de laatste keer voor de uitreiking met de trein die kant op gaat?

16. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Dat dacht ik ook;)

17. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Ik vind een officiële diploma-uitreiking niet iets waar je je dochtertje van 3 mee naartoe neemt. Hoe leuk het ook lijkt.
    Ze zal zeker moe zijn van de hele reis erheen en zal zeker niet stil kunnen zijn de hele tijd.
    Ik ben afgelopen juni bij de diploma-uitreiking van mijn man geweest en daar zou de aanwezigheid van een kind zeker niet op prijs gesteld zijn. Ik denk zelfs dat veel mensen het storend zouden hebben gevonden.

18. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    ik zou het niet doen. 4,5 uur is wel heel lang. Grote kans dat ze het zat is tegen de tijd dat je aankomt

19. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Terugreis zou ik me persoonlijk niet druk om maken. Vaak vallen ze lekker in slaap.

Als je maar 1 kindje hebt zou ik de reis zeker wel doen.

Je zou bijvoorbeeld echt een draaiboek kunnen maken voor de reis.

En dan dus een vast ritme maken in de trein. Om te beginnen zo lang mogelijk samen gezellig naar buiten kijken en zien hoe lang ze dat leuk vindt. Dan eten en drinken inplannen, overstappen, spelletjes, voorlezen, muziek luisteren, even heen en weer lopen

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Of inderdaad een dag eerder afreizen en een hotelletje pakken, mits dat budgettechnisch zou passen.

Share This Page