38 weken zwanger, plots bloeddruk omhoog?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door corina1989, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Even een vraagje. Er zijn misschien wel meiden die hetzelfde hebben (mee gemaakt).

De hele zwangerschap heb ik een vrij lage bloeddruk. Deze zat altijd ommenabij 110/60. Soms nog iets lager. En hier had ik vaak ook klachten van. Vooral als ik lang moet staan of teveel wil.

Nu voelde ik me gisteren de hele dag niet fit. Duizelig, lichte hoofdpijn, vlekjes zien, beetje misselijk. Had echt mijn dag niet. Heb met regelmaat even op bed gelegen.
    Vannacht heb ik goed geslapen en vandaag voel ik me al een stuk beter. Maar nog niet zoals 'anders'.

Zonet even bij mijn ouders geweest en mijn bloeddruk opgemeten. Zij hebben een elektronische meter. En deze gaf 132/79 aan. Nog niet schrikbarend hoog, maar wel hoger als wat ik gewend ben.

Nu lees ik verhalen over dat een bloeddruk soms omhoog gaat als er een bevalling nadert? Maar ook dat er kans is op zwangerschapsvergiftiging?

Gelukkig heb ik morgenochtend controle bij de VK en ga ik het even bespreken. Ben dan ook wel benieuwd wat voor bloeddruk ik dan heb.

2. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Verhoging van je bloeddruk kan inderdaad een teken zijn van een naderende bevalling. Ook mn yogajuf heeft dit dikwijls genoemd. Bij mij schoot ie ook een dag voor het breken van mn vliezen omhoog. Helaas zo hoog dat ik naar het ziekenhuis ben doorgestuurd en ik niet thuis mocht bevallen... :(

Maar verhoging van je bloeddruk kan inderdaad ook wijzen op zwangerschapsvergiftiging. Morgenochtend gewoon rustig afwachten. Ze kunnen met een simpel testje je urine na kijken op eiwitten als ze daar aanleiding toe zien.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik had het vanaf 37 weken maar toen echt te hoog met een onderdruk van 105. Ben goed in de gaten gehouden en met 39+5

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik denk niet dat je met deze bloeddruk al zorgn moet maken over zwangerschapsvergifiting. De onderdruk is het meest belangrijk en pas bij 90 gaan ze achter de oren krabben.
    Wel zou ik je bloeddruk even laten meten door de vk. Een thuismeter is niet altijd even betrouwbaar. Bovendien is het altijd beter steeds met hetzelfde (soort) apparaat te meten.

Maar wie weet, idd een naderende bevalling voor jou!
    Hou je symptomen goed in de gaten. Bij twijfel altijd bellen (is mij op het hart gedrukt door mijn vk, aangezien ik zowel deze als vorige zwangerschap aan ht eind kamp met een hoge bloeddruk).

5. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Ik vond de bloeddruk ook niet érg hoog hoor. Maar vond het verschil wel veel. En ik dacht ook niet gelijk aan zw. vergiftiging, maar vond het gewoon heel gek.

Net controle gehad en dit keer was mijn bloeddruk weer aan de lage kant (120/50) :(. Misschien gisteren teveel gedaan?

De bloeddruk meter van mijn ouders gebruik ik vaker en deze gaf ook 'altijd' een onderdruk aan van 60/65.

Verder was gelukkig alles prima. De andere klachten (misselijk, steken in onderbuik) kan gerommel zijn. Betekent dat mijn baarmoeder wel bezig is. Maar dit is geen teken van een aankomende bevalling. Dus blijven afwachten :) .

6. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    ik heb ook hoge bloeddruk gehad bij mijn eerste zwangerschap
    dat betekende bij mijn doorgestuurd werd naar zkh en daar onder behandeling viel en daar moest bevallen .

Ik had namelijk zwangerschapsvergifteging wat je beste kan doen
    en dat zullen ze dan ook adviseren rustig aan te doen en lekker op de bank liggen lekker niks doen ,als je te veel doet stijg die ook weer

Deel Deze Pagina