Even zeuren..

Discussion in 'De lounge' started by Bonkie, Dec 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    #1 Bonkie, Dec 21, 2011
    Last edited: Dec 21, 2011
    Vorige week een huis gekocht en zijn druk bezig met de hypotheek.
    Ik werk als gastouder en freelancer tot vorig jaar. Opzich geen probleem. Ik verdien goed, alle stukken bij de bank ingeleverd (werkgeversverklaring en contract van manlief, mijn aangifte inkomsten belasting 2008/2009/2010, mijn jaaropgaves van 2008/2009/2010, mijn maandfacturen van 2011) nu willen ze ook de contracten tussen mij en vraagouders inzien. En willen ze de factuur van December inzien (de maand is nog niet eens voorbij). Okay, prima. Krijgen we nu ineens dat mijn aangifte inkomstenbelasting niet goed zou zijn ingevuld, omdat ik te weinig kosten zou hebben opgevoerd (nou en? is toch mijn pakkie an, dan maar wat meer belasting betalen) maar mijn hemel met welk bedrag aan onkosten zijn ze dan wel tevreden? En wat is het volgende struikelblok? We zijn nu 1,5 week verder en de bank heeft nog niet eens een offerte uitgebracht. Nu eisen ze dus ook dat ik mij uitschrijf bij de KVK met mijn bedrijfsnaam als freelancer, WTF:x:$ Misschien wil ik over 5 jaar hier wel mee verder gaan en is iemand anders met mijn bedrijfsnaam aan de haal gegaan. Zijn ze bang dat het een bedrijf is met verliezende resultaten (hallo, dat kan je toch zijn in mijn IB aangiftes :$) pffff ben er zo klaar mee.. als het nu al zoveel rompslomp geeft, hoe moet het dan ná de offerte?

Iemand anders dit meegemaakt?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

eens een andere hypotheekadviseur laten kijken? uitschrijven bij kvk voor een hypotheek is niet iets "dagelijks" nl.

3. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ben er nu bij 2 geweest, zeggen allebei hetzelfde. Nu doet NHG ook moeilijk hoor. Tsjongejonge.

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Maar je hebt een huis gekocht schrijf je, maar de hypotheek is nog niet rond? Dan heb je het toch nog niet gekocht of ligt het aan mij :p

Maar wat doen ze moeilijk zeg, jeeetje!
    Zou naar een onafhankelijk hypotheekadviseur gaan die dan offertes kan laten maken bij oa Rabobank, ABN , ING, etc.

5. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Gekocht onder voorbehoud van financiering haha. Ben nu dus bij een hypotheekadviseur en heeft bij ING en ABN aangevraagd. Rente van Rabobank is momenteel erg hoog, dus nog even mee gewacht. Ontbindende voorwaarden lopen 25 Januari af, dus hebben nog even. Hopelijk voor kerst nog de offerte maar zal wel na kerst worden, zucht.

6. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ff naar de hypotheker, betere ervaringen mee dan de bank!

7. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ja daar zitten wij dus :) hihi

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ING is een moeilijke bank pfff. Hypotheken zijn echt vreselijk pfff. Ben blij dat het bij ons weer geregeld is we moesten ook de rente oversluiten bij de ing. nou erg leuk aanbod dus niet. Het was een heel gedoe 3 kwart jaar later eindelijk geregeld bij een andere bank.

suc6 ermee

Share This Page