Ik ben 2 weken geleden ook 21 geworden, en dat stelde ook echt helemaal niets voor In januari krijgt iedereen natuurlijk lekker de eindafrekening van z'n energieleverancier, het waterschap, en dan is het geld op Ik vind het echt niet erg als iemand geen geld heeft voor een enorm cadeau, maar het gaat er om dat iemand een beetje moeite voor je doet.. Ja toch? Ik ben zelf ook iemand die al maanden van tevoren gaat bedenken wat ik iemand voor zijn/haar verjaardag geef, en ik zorg altijd dat het goed geregeld is, maar krijg er ook weinig voor terug Toen ik iemand, die op dat moment echt belangrijk voor me was, vroeg of hij nog op m'n verjaardag kwam, zei hij letterlijk; 'Nee, ik ben gisteren toch al geweest? Ik vind je verjaardag nou niet echt een bijzondere gebeurtenis ofzo.' Duuus Vond het ook zo lullig dat niemand even had bedacht dat Damiën zelf het besef nog niet heeft van verjaardagen, en even een tekening met hem was gaan maken oid. Ik heb echt zitten janken als een klein kind die avond. Misschien heel overdreven, maar ik voelde me echt waardeloos Nu had mijn moeder een paar dagen later wel een cadeautje voor me, en toen ik bij haar op visite kwam had ze heel lief een slinger voor me opgehangen met lampionnetjes eraan.. Daar werd ik dan wel weer 'n beetje blij van
het gaat hem inderdaad niet over grote cadeaus ofzo gewoon dat kleine beetje meer aandacht is genoeg maar zelfs dat is er niet (al zeker niet de laaste 4 jaar )
ik vraag me eigenlijk af waarom het de taak van de man is om taart in huis te halen op de verjaardag van de vrouw? ik bedoel, ik doe de boodschappen dus ik haal ook de taart voor mijn eigen verjaardag?? in ieder geval, van harte gefeliciteerd!
1 het gaat hem niet enkel over de taart 2 ik doe al de moeite om hem te verassen is het dan zoveel gevraagd om ook een verassing te krijgen ? 3 hij doet de meeste boodschappen 4 moet ik dan ook men eigen verjaardagskaart gaan halen ?
Is niet echt leuk, hoe jouw man erover denkt. Ik had allang een koekenpan naar z'n hoofd gegooid, misschien dat hij dan een beetje wakker wordt. Maar als ik zelf niks doe, dan heeft er ook niemand erg in mijn verjaardag. Als ik wil dat er mensen komen, dan nodig ik die ook uit, via mail of gewoon zeggen, dan en dan vier ik mijn verjaardag. Misschien moet je dat eens doen. Boodschappen en taart enzo haal ik ook altijd zelf, daar bemoeit mijn man zich niet mee, ook niet wanneer ik het vier en welke mensen er komen.
Ik lees best vaak berichtjes van jou, en ik vind het erg niet leuk voor je. Je rent de benen uit het lijf voor anderen, en je verwacht ook dat anderen dat voor jou doen. Helaas is dit niet het geval (in jouw geval laat je familie je ook vaak in de st***t zakken). Echter ... ik denk dat jouw verwachtingspatroon naar anderen toe wat aangepast moet worden. Als dit ook al in de voorgaande jaren is gebeurd, moet je ook verwachten dat het nu opeens wel gebeurd. En je moet ophouden om anderen mensen te plezieren, want ze doen het ook niet naar jou toe. Dus, uit medelijdenstand , koop (of bak .. ook leuk) een taart en klaar. En als je een verjaardag wil vieren, nodig dan mensen aktief uit, en ga er niet vanuit dat anderen ongevraagd als verrassing op jouw verjaardag komen. Overigens, ik krijg ook geen kadootjes van mijn vent (hij weet gewoonweg niet wat hij moet kopen, en dan doet hij het maar helemaal niet ... dat is ook een manier), maar ik wordt wel heel lief wakker gemaakt met "gefeliciteerd met je verjaardag schatje"... Ach, dat is me eigenlijk 100x meer waard. En als ik niet aangeef dat ik mijn verjaardag dan-en-dan vier, komen er ook voor mij geen mensen. Echt hoor ... beetje assertiever worden hier
Hey leuk, ik ben morgen ook jarig! Wordt alleen 33 ipv 21 hahaha... Maar tja, hier is het een beetje andersom. Mensen vragen of ik het nog ga vieren, maar van mij hoeft dat helemaal niet. Heb gezegd kom maar langs als je wil, dus zal wel wat visite krijgen. Maar echt vieren, neuh... Nou fijne dag morgen en maak je niet te druk!
NAMENS MIJ OOK VAN HARTE GEFELICITEERD!!!! Wat vervelend zeg! Ik krijg gelukkig wel kaartjes en vier mijn verjaardag 1 avond met fam.(niet hele fam. hoor) en nog een avond met de buren(ons huis is te klein voor iedereen, hihi). Maar mijn man zit elk jaar te zeuren dat ie geen kadootje weet voor mijn verjaardag!! zelfs een bos bloemen krijg ik niet!!(terwijl hij ze niet eens zelf hoeft te halen, hij kan mijn beste vriendin bellen, die is bloemiste en dan zij zelfs de bos meenemen als ze savonds komt...). Ook hangt hij geen slingers op en moet ik zelf iets lekkers koken. Ik op mijn beurt hang altijd wel een slinger op en we eten iets wat hij overheerlijk vind....maar ik denk dat dat typisch vrouwen is hoor. Ik geef hem trouwens savonds wel een schop onder zijn kont als IK jarig ben, mag hij ook lekker heen en weer sjouwen met koffie, gebak en borrels!! ZO! Toch een fijne dag gewenst, desnoods verwen je jezelf lekker met een uitgebreid bad/douche, lekker eten en je lievelingsgebak! ZO!
ik ren inderdaad de benen van onder men lijf voor anderen en ik vraag ook niet dat andere als verassing op bezoek komen maar een sms of een kaartje ik denk dat ik me der maar niet druk meer in ga maken al is het niet fijn maar ja niks aan te doen
hey meid, balen dat niemand er aandacht aan geeft ! tja ik heb t probleem juist dat ik mijn verjaardag wil vergeten en stilletjes voorbij wil laten gaan zonder poespas en visite maar mijn familie denkt er helaas anders over. Elk jaar verzinnen ze achter mn rug om een soort van feestje, oftewel iedereen komt hier heen of ze slepen me met een smoes mee naar een restaurant. Ik ga veel liever alleen met mn man en zoon lekker eten en al die aandacht hoeft voor mij niet.
Nou, ik vind het echt heel erg voor je! Natuurlijk moet ik hier ook mensen uitnodigen als ik mijn verjaardag vier, maar zeker mn ouders, broers en een aantal vriendinnen bellen dan vooraf of en wanneer ik het vier. En een man hoort toch echt iets voor zijn vrouw te doen als zij jarig is. Net zo goed als een vrouw dat voor haar man hoort te doen. Dat zijn toch de leuke dingentjes in het leven? Ik zou het niet zo laten gaan. Lekker zelf taart halen/maken en zelf voor een fijne dag zorgen! Happy birthday alvast!!!
Ik vind het ook heel naar voor je... en wil je bij deze alvast wel van harte feliciteren! Is je man wel vaker zo, want hij komt nou niet echt aandachtig over. Niet dat er een hele verrassing moet zijn, maar wat extra aandacht is al fijn. Ik zou echt op mijn strepen gaan staan en voor zijn verjaardag ook niets, maar dan ook niets meer doen. Je kan proberen mensen actief uit te nodigen, als ze niet komen haal je je schouders op en doe je ook niets meer voor hun verjaardag... zo laten mensen zich kennen. Mijn familie woont ver weg en nu de baby eraan komt, zaten we al te bedenken hoe dat ging zijn met kraamvisite en zo (meer op voorhand plannen, of mensen die moeite hebben langs te komen, etc.) Mijn moeder opperde toen een kraamfeest te houden voor iedereen een keer. Ik was wel voor het idee in tot ik erachter kwam dat het idee was dat kraamfeest te houden in de plaats waar mijn familie woont... ik dacht het dus niet! Ze komen mooi naar ons toe en als ze niet komen weet ik ook wie moeite wil doen en wie niet. (zo overdreven ver is het ook niet, kleine 2,5 uur met de auto zonder files).
hier ook familie ver weg en komen int algemeen zelden hier langs voor een bakkie. zag mijn kraamweken al heerlijk rustig tegemoet komen maar niets was minder waar. had élke week visite 3maanden lang. bijna elke dag wel iemand hier over de vloer. vraag me af waarom het dan opeens wél kan en als we vragen of ze gewoon zo keer langs komen, dat ze het áltijd te druk hebben...
ja de meeste familie woont ook op 165km verder en tgaat hem niet eens over de visite maar meer over het feit dat een kaartje voor iedereen gaat en voor mij altijd vergeten word . een smsje is ook niet zoveel gevraagd vind ik en men man die der maar zo licht over gaat is ook niet leuk . hij gaat er morgen zelfs niet zijn heeft afgesproken om bij een vriend te helpen om zijn huis te renoveren nou fijn ! zit ik alleen met ons meis
Sorry, maar dat vind ik persoonlijk echt niet kunnen!! Kun je hier niet zelf iets tegen doen? Heb je het hem wel gezegd dat je het leuk zou vinden als jullie in de avond even tijd maken om het te "vieren". Desnoods met een filmpje, wat lekkers te eten en drinken. Daar heb je helemaal geen visite bij nodig! Weet hij wel hoe jij er over denkt?
ja hij weet hoe ik erover denk maar hij vind dat ik me aanstel komop een verjaardagg vier je toch pas 2 weken later ofzo
Wat een hork zeg, die man van jou. Ik wil niet bot over komen maar ik zou dit persoonlijk ook echt niet leuk vinden. Je bent maar 1 dag in het jaar jarig, is het dan zoveel moeite om wat extra's te doen? Mijn vriend zou echt een probleem hebben als hij zo zou doen!
Wat een lekkere vriendinnen zeg als ik dat zo lees. Zijn het wel echte vriendinnen? Ik kan me voorstellen dat een kaartje of smsje wel normaal is om te verwachten. Idd zelf mensen uitnodigen is wel handig. Ik vind het ook fijn uitgenodigd te worden en anders vraag ik er vaak wel naar, maar sommige mensen doen dat niet zo snel. Je man had dan anders toch ook wel eerder geld achteruit kunnen leggen? Het is niet zo dat hij nu pas weet dat je jarig bent. Een lief kaartje zou ik zeker van mijn man verwachten. Ik hoop dat je toch een leuke verjaardag hebt. Alvast gefeliciteerd!!!
nee geen echte vriendinnen dus ! en ja hij had geld opzij kunnen zetten zoals ik altijd doe en ik bestel de taarten ook steeds 2 weken op voorhand enzo maar ben echt wel te koppig om men eigen taart te bestellen ! en inderdaad een lief kaartje is het minste wat ik wil