Net nieuwe baan, net zwanger wat nu??

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Pip24, 26 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pip24

Pip24 Lid

16 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Meiden,

Jippie de pippiee ik mag me hier melden, vandaag getest en 4 wk zwanger van de 2e.
    Alleen zit ik een beetje met een knoop in mijn maag. Ik begin 15 juni met een nieuwe baan heb echter maar een proeftijd van 1 maand en daarna wordt het contract omgezet in onbepaalde tijd. Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen.
    Ik ben iemand die van eerlijkheid en oprechhtheid houdt maar weet niet of ik er verstandig aan doe om te vertellen dat ik zwanger ben tijdens mijn proeftijd, en het risico te lopen dat mijn contract niet wordt verlengd.
    Zijn er meiden met dezelfde ervaring? of evt tips??
    alvast bedankt,

Groetjes Pip

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

gefeliciteerd met je zwangerschap!

zwijgen, gewoon zwijgen tot je het contract hebt, als ze dan vragen waarom je er niks over zei, zeg je maar dat je zweeg omdat er de eerste 12weken nog veel kan gebeuren

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik zou het zeker nog niet vertellen. Je bent nog zo kort zwanger!! Snap het wel hoor, maar je slaat jezelf achteraf voor je hoofd als je daardoor geen contract krijgt.
    Ik heb het zelf in mijn proeftijd moeten vertellen omdat ik alleen maar boven de wc hing. Gelukkig mocht ik blijven, maar het was een half jaar contract en die wordt nu niet verlengd omdat ik zwanger ben. Erg jammer! Maar als jij een contract voor onbepaalde tijd krijgt hoef je je daar geen zorgen over te maken. Je bent dan straks verzekerd van een inkomen en van zwangerschapsverlof. Dat is het belangrijkste!!
    Oh, en super gefeliciteerd natuurlijk!!!

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Gefeliciteerd!

Niks zeggen!!
    En dat ben je trouwens ook niet verplicht....succes

5. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Dit dus.
    Niemand verplicht je om het te vertellen.
    En trouwens, en dat hoopt niemand, het kan ook misgaan met je zwangerschap.

6. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Zou ook niks zeggen, kan nog van alles gebeuren in die 12 weken. En wie zegt dat je er niet pas heel laat achter kwam?

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Niet vertellen!! je bent het niet verplicht en er kan nog veel mis gaan.

En bovendien in deze tijd krijg je haast nooit meer een contract voor onbepaalde tijd dus ik zou de gok echt niet nemen.

oja gefeliciteerd met je zwangerschap

8. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je bent niet verplicht om het te vertellen, dus zou het nog even voor me houden. Ben zelf ook van de openheid, en heb ook in jou situatie gezeten, had het wel verteld, en kon daarna toch mooi op zoek naar iets anders (en tuurlijk ze zeggen dat het niets met de zwangerschap te maken heeft, want dat mag niet, maar je weet op dat moment wel beter als meteen de sfeer veranderd als je het verteld)

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik kwam erachter dat ik zwanger was nog voordat ik bij mn nieuwe baan begon. Ik heb het tegen einde proeftijd wel eerlijk gezegd, omdat ik het te uitgekookt vond om te wachten tot na mn proeftijd (was met 9weken) maarja dat ligt er maar net aan hoe je baas is en hoe jij er zelf tegenaan kijkt....

Tja en of hij mijn contarct verlengd, dat zie ik dan wel weer. Overigens loopt die 11 dagen voor mijn officiele verlof begint af. xx

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik heb dit ook gehad met deze zwangerschap en ik heb het eerlijkheidshalve wel in mijn proeftijd gezegd.
    Ze wilden per direct niet met mij verder, had anders een half jaar contract gehad.

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

kijk bazen zijn hard!! dus waarom mag een werknemer dat niet zijn. echt waar in deze tijd ben je alleen maar een nummer voor veel bazen.

12. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Ik kwam er ook achter dat ik zwanger was aan het einde van mijn proeftijd. Vond het heel moeilijk wat te doen en heb het uiteindelijk dus wel verteld zodat zij nog de keus hadden. Anders kon ik echt niet met mezelf leven aangezien ik altijd heel eerlijk ben. Ze hebben me toen wel gehouden, alleen na het jaarcontract er alsnog uitgeflikkerd (ik heb nl een hele zware zwangerschap gehad, van de trap gevallen, zoontje ernstig ziek met ziekenhuisopname en nog veel meer) ondanks dit alles vonden ze dat ik me niet genoeg gegeven heb. Dus nu ik dit alles weet zou ik een eventuele volgende keer (als dat ooit nog eens mag gebeuren) mijn mond houden. Succes!

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je hebt geen enkele verplichting om te vertellen dat je zwanger bent en het is ook niet oprecht of eerlijk.. want het tegenovergestelde zou dan zijn dat je niet oprecht of eerlijk zou zijn als je het niet verteld. Nee, het is je goed recht. Je moet je ook bedenken dat een werkgever iets moet doen met deze informatie.. Ze mogen er niets mee maar ze zullen toch iets moeten. Je maakt het feitelijk alleen maar moeilijker.
    Je werkgever lost het wel weer op. Gewoon laten zien wat je waard bent. Alleen wanneer de zwangerschap je in de weg staat om optimaal werk te verrichten, moet je het kenbaar maken aan je werkgever. En anders.. is 3-5 maanden ook mooi.

14. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Hee ik zit momenteel in pcs hetzelfde schuitje! Ik had een proefdag en de dag erop kwam ik erachter dat ik zwanger was! Mijn proeftijd is inmiddels wel al voorbij maar ik wacht toch nog ff tot die 12 weken!

Had het echt niet gedurfd eerder te vertellen, wil deze job zeker wel ff behouden! Kan ik iig nog ff sparen voor de beeb!;)

Deel Deze Pagina