Kinkhoest?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Loeki2, 18 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijn zusje belde met de medeling dat mijn neefje mogelijk een milde vorm van kinkhoest heeft en aan de antibiotica is. Nu heeft mijn neefje de afgelopen weken bij ons gelogeerd en ik loop ook al enige dagen te snotteren en te hoesten.

Moet ik dit bij mijn verloskundige melden. Volgens de huisarts van mijn zusje hoefde zij zich geen zorgen te maken en was het niet gevaarlijk, hij kan als de koorts gezakt is ook gewoon naar de kinderopvang.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Loeki2,

dit is inderdaad iets voor de huisarts, Je kunt voor de zekerheid evne langs gaan om te vragen of het niet op kinkhoest lijkt. Er heerst in Nederland op het moment wel een griep, dus de kans is heel groot dat je of gewoon verkouden bent, of een klein griepje onder de leden hebt. Maar even advies inwinnen bij je huisarts kan geen kwaad. Je vk zal hetzelfde zeggen waarschijnlijk.

Groetjes Brigitte

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Brigitte, bedankt voor je antwoord, mijn huisarts en verloskundige hebben me ondertussen ook gerust gesteld. Mocht ik toch besmet zijn dan is er niets meer aan te doen en is het ook niet direct gevaarlijk voor de kleine.

Deel Deze Pagina