ik heb het deze maand anders aangepakt, ik heb me 2 pakjes ovulatie testen gekocht 10st dus, ik heb er 6 moeten doen om een positieve te hebben. dus de 6de was echt positief en de dag daarvoor lichter! ik heb toen voor de zekerheid de dag erna nog 1tje gedaan maar die was trg licht!! ik heb tss de5 en de 6de dag ook slijm verlies met wat bloed er in gehad! dus ik hoop dat het de eisprong was! ik voelde ook wat steken en had barstende hoofdpijn (ik weet niet of die hoofdpijn er iets mee te maken had)..... en nu is het weer braaf afw8en of het iets heeft uitgehaald ps: ik heb een korte cyclus van 24dagen en telkens als ik het uitrekende en ik deed ovulatie testen werden deze niet donker, dus nu dacht ik, ik blijf gewoon testen tot het lkkr donker word
In principe is dat ook de bedoeling van ovulatietesten. Dat je vroeg in de cyclus (na menstruatie) begint met testen net zolang tot ie positief is, en dan door testen tot ie negatief is. Maar dan nog hoeft het niets te zeggen. Ik heb deze cyclus 2x een positieve ovulatie test gehad, met 9 dagen er tussen. Een positieve ovulatie geeft aan dat je een LH-piek hebt, maar je eitje hoeft niet daadwerkelijk te springen. Dat kan je als je temperatuurt weer controleren door temperatuurstijging. Maar ik hoop dat het raak is, en als jij een regelmatige cyclus hebt dan zal het vast wel goed zitten. Zou volgende maand weer ovulatietesten gebruiken als het nodig is, want dan kan je ook kijken hoelang je LF is. (De fase tussen eisprong en menstruatie). Als die gelijk blijft dan weet je voortaan wanneer ongeveer je ei is. Succes!
Zo heb ik het ook gedaan, ben op dag 10 elke keer begonnen met testen en heb doorgestest tot ie niet meer positief was. Helaas nog niet zwanger, maar nu weet ik in ieder geval wanneer ik mijn eisprong kan verwachten en hoelang mijn lf is. Nu zie ik ook dat we de eerste 3 maanden totaal verkeerd zaten met klussen...op de dag van mijn eisprong heb ik buikpijn en hoofdpijn en daarom hadden we niet geklust
maar ik was juist aan het denken, zou mijn slijmerig bloed tss de 5 de en de 6 de dag niets te maken kunnen hebben met men eisprong?