Vannacht ben ik helemaal in paniek wakker geworden, ik dacht dat ik stikte! Brandend maagzuur zat helemaal in m'n keel! Had even 10sec geen adem, echt heel eng. Iemans tips, graag zonder tabletjes e.d.
Herkenbaar. Ik had het bij mn vorige zwangerschap heel erg. Werd toen met 28 weken een keer wakker dat het omhoog kwam en ik bijna stikte, kon ook niet overeind komen door mijn buik (waren op vakantie en lag in een klein kamertje met bed tegen de muur dus kon er aan de zijkant niet uit). Anyway, heel beangstigend. Ik nam vaak gaviscon drank en/of omeprazol tabletjes, dat hielp bij mij het beste. Verder schijnt bij sommige een beetje vanille vla te helpen, of heb ook wel eens van munt(thee) gehoord dat het helpt.
Oeh dat is idd heeeeel vervelend!! Ik heb ook veel last van maagzuur. Ik drink dan een glad Coca Cola en dan is het zo goed als weg. Het helpt echt. Anders wat melk of vanille vla. Sterkte!!
Ik dronk gister voor het eerst pepermuntthee, geen idee of het daar door zou komen. Maar wat is dat eng om mee te maken. Jeetje, ik slaap vanavond met 2 kussens.
Pepermunt zorgt juist voor maagzuur. Ik kan het weten wij drinken elke dag muntthee en ik dacht altijd huh Hoe komt die maagzuur maar ineens had me man r ook last van. En als ik prik drink wordt t alleen erger want je boert alles op Ik drink sinds kort gaviscon in 1 woord super goed en je mag het gewoon tijdens je zwangerschap.
Koude karnemelk helpt hier goed. En op je linkerzij slapen helpt ook! Op je rug of je rechterzij heb je soms ook eerder last van maagzuur. En je zegt geen tabletjes, maar Rennies zijn echt heel onschuldig en kun je best soms gebruiken, werkt erg goed.
Dat heb ik ook gehad meid en het kan heel gevaarlijk zijn kreeg ik bij de huisarts te horen toen der tijd heb toen medicijnen gekregen en slaap sindsdien altijd op mijn linker zij en is mijn matras verhoogd..Dat gevoel van stikkend wakker worden is echt niet fijn..En omdat maagzuur tijdens de zwangerschap bijna altijd toe neemt niet afneemt zal de huisarts je het beste kunnen adviseren als je geen antagel of rennies al gebruikt zijn er meer opties.Kijk goed uit aub en verhoog je matras
Ik heb in angst geslapen vannacht. Had me kussen hoger gezet zodat m'n hoofd hoger lag dan m'n lichaam. Gelukkig niks gebeurd.
dan kan je beter even voor het slapen gaan je hoofd einde omhoog doen, vooral als je in de nacht er last van hebt , snel een kauw reni nemen of vloeibaar en overeind blijven .. ik wordt er ook wel eens wakker van , als je last krijgt van je longen even je arts bellen dan heb je misschien wat zuur uit de maag in de longen gekregen, je kan ook voor het slapen gaan al een reni nemen of dat vloeibare, zorg ervoor dat je maag niet te vol is , te volle maag zorgt ook voor oprispingen