lieve meiden, ik moet echt even mijn hartje luchten, ben zo verdrietig.. we zijn nu bezig in ronde 7...de vorige maanden had ik meestal ergens in de maand een paar dagen pijnlijke borsten/tepels..dit hield zo'n 3 dagen aan en dan verdween het weer. waarvan ik dacht dat dit mijn eisprong was. nu sinds vorige maand kwam het pas heel laat een paar dagen voor mijn NOD en hield het aan tot mijn NOD..daarna was het over. nu deze maand...dik een week geleden begon het weer..gevoelige borsten..dit hield weer zo'n 3 a 4 dagen aan...en ging weer weg..maar tot mijn grote verbazing is het weer terug gekomen! nu weer zo'n 2 dagen en het is echt heeeel pijnlijk! ook de zijkanten van mijn borsten doen echt pijn, tis net of ze beurs zijn. nu ben ik dus weer bang dat dit betekend dat ik gewoon wéér ongesteld wordt deze maand.. en wat mij dubbel zo verdrietig maakt is...ik ben onregelmatig dus het opsporen van mijn ovulatie doormiddel van testen heeft geen zin..dus ik dacht goh dan zullen die pijnlijke borsten wel een teken zijn van mijn eisprong..deze maand dacht ik dat ook, en dus flink geklust 3 dagen achter elkaar... ...maar nu twijfel ik dus daaraan...omdat die zere borsten weer zijn terug gekomen. maar is het dan wel normaal dat je zó vroeg voor je NOD al pijnlijke borsten krijgt dan? ooooh...ik word er echt niet goed van...moest het even van me af schrijven... liefs...
Euh ... dan heeft het juist zin. die dingen zijn gemaakt voor mensen die onregelmatig zijn...je moet alleen ruim van te voren ermee beginnen om je LH piek niet te missen.
Die zere borsten komen pas NA je eisprong onder invloed van het hormoon Progesteron. het is normaal dat dat na een aantal dagen weer minder wordt. Dit staat duidelijk beschreven op de site www.clearblue.nl dmv een hormonenkalender. En ja, het kan vrijwel direct na je eisprong komen. Ik had zaterdag mijn eisprong en heb nu al zere borsten. Het hoeft absoluut niet te betekenen dat je niet zwanger bent. Enne....ik sluit me helemaal bij Beastie aan: juist DAN zou je ovutesten moeten gebruiken. Succes!
ik heb al 2 keer van die testen gebruikt maar nog nooit een positieve gehad. dat klost klauwen met geld want met 1 testdoos red ik het dan nooit....
denk dat als ik weer ongesteld wordt volgend maand toch amar weer ga proberen..iedere ochtend testen...vanaf de 2e week...tot het einde...dan maar even wat geld neertellen...
Hey Petty, je zou eigenlijk naast die testen moeten gaan tempen, die geven een nog betrouwbaardere uitkomst, alleen wel na je ei pas. Maar dan kun je wel echt zien wanneer je hem gehad hebt. Misschien kun dat je helpen. En ik zou voor deze maand nog niet te snel bij de pakken neer zitten hoor meid! Het hoeft nog niet te betekenen dat het niet raak zou zijn! Groet Snoozie
In de omschrijving van ovu testen staat ook dat je NIET s'morgens moet testen eind van de middag is beter. Omdat het LH hormoon voornamelijk wordt aangemaakt als je wakker bent...dus de hormoontjes moeten eerst wakker worden en via je bloed in je urine komen...dat duurt een tijdje. En idd hier online op de site zijn ze een stuk goedkoper dan bij de drogist (of google op goedkope ovulatie testen...dan vind je testen a 0,49 per stuk!!)
thanks ik zal es kijken waar ik ze ga bestellen..dan toch maar weer aan de slag...denk dat ik echt ongesteld ga worden..ik ging net naar het toillet had een ongesteld gevoel en bij afwegen wat bruin..en veel slijm..
Even toch erop inhaken... Allereerst: ovulatietesten zijn er voor iedereen... Voor degenen die onregelmatig zijn is het juist minder om ze te gebruiken omdat je idd handen vol geld kwijt bent. En dat is niet fijn! Je zou ernaast kunnen gaan tempen idd., maar dat is niet betrouwbaarder.. Sterker nog... als je in je temp niet je eisprong terug kunt vinden wil dat niet zeggen dat je geen eisprong hebt. Een temperatuur is ook afhankelijk van zoveel factoren. Als je wat ziekerig bent... onbetrouwbaar... Als je hem niet exact elke dag op dezelfde tijd met dezelfde thermometer uitvoert en niet meteen na het wakker worden is ie niet betrouwbaar! Dat is ook een reden dat veel gynaecologen al niet eens meer vragen om een templijst, maar veel liever zelf gaan kijken door middel van de cyclus te volgen. Dit doen ze dan door follikelmetingen in combinatie met bloedtesten waarbij diverse hormonen bepaald worden. Dit zijn er 4: E2 (Oestrogeen), FSH (Follikel Stimulerend Hormoon), LH (Luiteriserend Hormoon) en Progesteron. Een ovulatietest kan je heeeeel goed smorgens doen want dan is je urine geconcentreerder. Wanneer de test positief uitslaat duurt het nog tussen de 24 en 36 uur voordat de eisprong plaatsvindt... Daarnaast is het zo dat een eicel nog 24 uur te bevruchten is na een eisprong. Geen enkele reden dus om te panikeren. Tijd zat! Lukt het niet om dan zwanger te worden, heb je gewoon geen geluk gehad... Dit klinkt nu heel cru misschien... Maar per cyclus heeft een vrouw ongeveer 20% kans om zwanger te worden wanneer alles bij de man, alles bij de vrouw en de combinatie tussen beiden helemaal goed is... 85% van de vrouwen raakt binnen een jaar zwanger. Wanneer dit niet gelukt is of wanneer je aantoonbare redenen hebt dat het moeilijk zal zijn of niet mogelijk via de natuurlijke manier kan je naar de ha gaan die hoogstwaarschijnlijk zal doorverwijzen naar een gynaecoloog of fertiliteitsarts... Voor de TS: Ik zou erbij gaan tempen en kijken of je daaruit kunt halen wanneer je het best met de ovulatietesten kan beginnen... Als je al gedurende langere tijd een cyclusduur hebt die korter is dan 25 dagen of langer dan 35 dagen, kun je een afspraak maken bij de ha. Succes!
Wil ook weer even op in haken.. De ovulatie testen bij de drogist zijn idd duur, 7 stuks a 32 euries... Maar via internet kan je pakketen vinden die veelen malen goed koper zijn ... 50 stuks a 42,50...kijk dan kan je weer even tegen aan! En over die ovulatie tesen in de ochtend ...er staat toch echt in de beschrijving omdat NIET te doen. Dus waarom wel? Waarom is het beter om géén ochtendurine te gebruiken? Het uitvoeren van een ovulatietest luistert erg nauw. Bij ovulatietietesten is het van belang dat de concentratie van het LH hormoon goed wordt weergegeven. Het LH hormoon is altijd aanwezig in de urine, alleen is er een piek vlak voor de ovulatie. De LH piek begint meestal vroeg in de morgen, als u nog slaapt. Dit houdt in dat er ochtendurine nog onvoldoende LH aanwezig is. Pas later op de dag, als de LH piek goed op gang is, kan de ovulatietest de LH Piek goed aantonen. Het meest ideale tijdstip om te testen is vroeg in de middag. van matcare site...
Bij mij begonnen mijn borsten ook zeer te doen 1 week vóór mijn NOD. Eerst de tepels alleen, toen eromheen, net of ze gekneusd zijn, zo'n gevoel
ja het voelt alsof ze beurs zijn, of ze onder de blauwe plekken zitten, zelfs snachts met slapen doet het zeer.
Ik ben ook altijd onregelmatig ongesteld. Ik heb wel een temperatuur lijst bij gehouden, 4 maanden lang en altijd op dezelfde tijsdtip. Ik had niet echt specifiek en regelmatige temperatuur verhogingen, dus ik kon er weinig uit op maken. Ik heb toen maar besloten ovulatie testen te kopen (via deze site). Ik heb ze gelukkig nooit hoeven te gebruiken want die maand bleek ik zwanger te zijn! Het enige verschil wat ik voelde is dat ik voordat ik altijd ongi moest worden zere borsten had, aan de voorkant. Alleen nu had ik pijnlijke borsten aan de zijkant, dit had ik anders nooit. Ik was dus zwanger! Ik ben na 10 maanden proberen naar de huisarts gegaan, ik moest over 6 maanden maar weer komen als het nog niet was gelukt. Als je er geengoed gevoel over hebt ga dan naar de huisarts. Ik wens jouw heel veel sterkte en hopelijk ben je snel zwanger!
Ik krijg altijd zere tepels 1 a 2 dagen na mijn eisprong. Dit verdwijnt wanneer ik ongesteld wordt. Aangezien ik ook onregelmatige cycli heb gebruik ik zowel ovulatietesten als temperaturen. Hierbij kan ik precies mijn vruchtbare dagen opsporen. Mijn arts was weer super blij met de temp. lijsten, daarnaast heeft ze deze keer ook bloedgeprikt om te kijken wanneer ik welke hormonen te veel en/of te weinig heb.
Oh lieverd wat geweldig! super, na toch zo lang wachten zwanger! ja bij mij doen de zijkanten idd zeer.