Kan het of.. ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lievelief, 23 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Nou!
    Jeetje een verandering hier!
    Dit zijn mijn uitgerekende vruchtbaarheidsdata:

9 December 2007 Eerste dag van je laatste menstruatie
    20 December 2007 Een beetje vruchtbaar
    21 December 2007 Vruchtbaar
    22 December 2007 Erg vruchtbaar
    23 December 2007 Eisprong

OK.. Nu komt vriendlief op 20 dec. jl naar mij toe.. Lieverd, ik wil het proberen.. dus wij geklust! Helaas wegens omstandigheden 21 en 22e niet kunnen klussen maar vandaag (de 23e wel..)
    Ik heb ook duidelijk op 21 december heel veel steken in mn lies/buik gehad aan de rechter kant, en 22 december ook nog.. Zelfs vandaag nog eventjes..
    Nu denk ik alleen, zal vandaag te laat zijn geweest? Hadden we de 21e en 22e moeten klussen?

Ik ben zo blij want de vorige 2 maanden had ik erg korte cyclussen en ook totaal geen eisprong gevoeld, en nu wel zo super! Ik had hiervoor altijd netjes cyclussen van 28 dagen met duidelijke eisprong dus ik ga ervan uit dat dit ook deze maand weer het geval is!
    Yessss!

2. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Of je te laat was, weet ik niet. Ik denk het niet eigenlijk, want jullie hebben de 20e en vandaag geklust. Het blijft afwachten als je over een paar weken kan testen! Ik duim voor jullie!

3. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Denk ook niet dat jullie te laat geklust hebben...en nu weer het moeilijk wachten..succes!

4. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Thanks voor de antwoorden..
    Ik ben zoooooo nieuwsgierig haha
    Lise, ik lees dat je overtijd bent.. spannend!

Ik twijfel trouwens omdat ik het 2 dagen geleden zo duidelijk voelde.. betekenen die pijntjes dan precies de eisprong of kan dat ook vooraf aan de eisprong zijn?

5. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    ennneee krisstel gefeliciteerd!

6. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Lievelief,
    Volgens "het boekje" komt een ei 14 dagen voordat je weer ongesteld moet worden. In "de praktijk" wijkt het ei daar wel eens vanaf dus eerder of later en dat is ook weer niet iedere cyclus gelijk ook al heb je een regelmatige cyclus. Het zou dus best kunnen dat je volgens de calculator (dus volgens het boekje) eerder of later bent dan je praktijk-ei.
    Ik weet niet of ei springt op het moment dat je wat voelt want sommige vrouwen hebben een paar uur of zelfs paar dagen pijn.

7. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    heey lastminutemama,
    bedankt voor je informatie!
    Ach, we wachten gewoon af! Ik vraag mij alleen af, hoelang ben je als vrouw vruchtbaar? En hoelang als man?

8. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,
    Een eitje is maar een paar uur vruchtbaar, maar zaadcellen kunnen zelfs een paar dagen overleven.
    Groetjes Saskia

9. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Hhahaha Ik heb presies dezelfde cylcus!Ook 9 dec ongi en Waarschijnlijk rond de 23 ste (volgens DE berekening) mijn eisprong...Maar ik voelde mijn ei de 20ste (En die dag geklust)...We zijn 2 dagen daarna ook gaan klussen...

Ik zeg het maar zo: Als het deze keer (weer) niet raak is So Be It!We zijn al een hele tijd bezig,en als de sterren het willen worden je wel zwanger hoor!

Rond de 27ste zou ik dan de innesteling moeten hebben,ik hou het gewoon op 6 januari...Dan ga ik testen! (want word altijd voor de nod ongi Heel apart maar waar)

10. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik zag het te laat : Maar het eitje is ongeveer 12 uur vruchtbaar tot het eitje afsterft...En het zaadje:Nou,daar zijn menig mensen nog niet over uit...De ene zegt 2 dagen de andere 4 En om over de "4 dagen" te hebben dat zouden dan de "vrouwelijke" zaadjes moeten zijn die zijn sterker leven langer Het "mannelijke" zaad is zwakker en leeft niet zo erg lang...

Ironisch niet?Als je bent geboren als vrouw ben je "zwak" en de man "sterk" En ben je niet "levensvatbaar" dan het omgekeerde!

We zijn een paar dagen vruchtbaar in de maand,en wat het belangrijkste is is de dag voor je eisprong...Een week voor je eisprong zou je om de dag moeten klussen...3 dagen voor je ei Elke dag...

11. Zonnebloem

Zonnebloem Actief lid

28 jul 2007
    405
    0
    0
    Ik denk niet dat je minder kans hebt dan normaal. Je hebt de goede dagen geklust. Toen ik zwanger werd hebben we dinsdags voor het laatst geklust en was op zaterdag mijn eisprong. Zat dus vier dagen tussen en toch was het raak. Zaad kan heel lang goed blijven in je lichaam. Veel succes!

Groetjes Kolibri

12. Zonnebloem

Zonnebloem Actief lid

28 jul 2007
    405
    0
    0
    Die pijn kan vooraf aan de eisprong zijn, maar ook erna! Zolang je die pijn voelt ben je vruchtbaar, daarna niet meer heb ik gelezen.

Groetjes Kolibri

13. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Dat hoeft niet, ik heb niet altijd pijn bij eisprong en ik weet zeker dat er nog meer dames zijn die niet zo heel veel voelen.

14. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Heee bedankt voor alle antwoorden, nou dan blijf ik lekker maar duimen.. Zo benieuwd!
    Enne puzzcat wat toevallig, duim ook voor jou hoor!

Liefs

15. minime28

minime28 Lid

27 nov 2007
    39
    0
    0
    De pijn gaat vooraf aan de eisprong, zegt mijn gynaecoloog. Het komt omdat er dan heel veel hormonen vrij komen. Ik las ergens dat wanneer de pijn over is, dat dan de eisprong achter de rug is. Ik weet niet of je dan nog vruchtbaar bent. Mijn gynaecoloog vertelde dat als je hebt geklust tussen dag 13 en 15, dat je dan gewoon kans hebt! En dat het niet uitmaakt of je 1 dag klust of meerdere. Dus ik denk dat je gewoon kans maakt lievelief!

Deel Deze Pagina