Andere dokter en tandarts..

Discussion in 'De lounge' started by Draak, Jan 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Draak

Draak Bekend lid

Mar 31, 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL
    Hallo Meiden,

Ik ben een tijd terug verhuist naar een andere woonplaats maar heb mn tandarts en dokter nog in mn vorige woonplaats..
    Nu wil ik de tandarts en dokter hier hebben.. maar heb eigenlijk geen idee hoe ik dit moet aanpakken?
    Moet ik gewoon op google zoeken?
    Maar hoe weet ik dan of de arts goed is?
    En het liefst wil ik een angst tandarts.. hoe zoek ik die? Ik ben namelijk heel erg bang voor de tandarts..:) en nu is mn huidige tandarts wel een angst tandarts maar hij stelt me niet echt gerust..
    En kan ik zo overstappen naar een ander?
    OF moet ik dat eerst bij de dokter en tandarts aangeven en dat zij mij doorsturen?
    Haha.. zat vragen.. maar heb echt geeeen idee!!:(

Liefss

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zou gewoon kijken voor een huisarts in de buurt en een afspraak maken om te kijken hoe hij/zij is. Tandarts misschien even rondvragen of googlen voor een angsttandarts. Daarna bij je huis en tandarts doorgeven dat je een nieuwe hebt en wellicht sturen ze je gegevens door of je moet ze op komen halen.
    Weet niet of je heel ver verhuisd bent vanaf je oude woontplaats en in welke stad of welk dorp, maar een nieuwe tandarts zoeken kan nogal lastig zijn in deze tijd.

3. Draak

Draak Bekend lid

Mar 31, 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL
    @ Umm85

Dank je voor je reactie..
    Ik woon 30 min. rijden van mn vorige woonplaats.. (met de auto)
    maar ik dacht dat het verplicht was dat je een andere tandarts en arts moest zoeken als je verhuist was..?
    Maar hoezo is het moeilijk om een andere tandarts te vinden in deze tijd? *bloos*

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Tandarts is niet verplicht, huisarts meestal wel.

Tandartsen nemen vaak geen patienten meer aan, vooral niet in drukbezette gebieden omdat ze al aan hun max zitten.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Ik heb trouwens zelf mijn tandarts nog op een uur rijden zitten, moet nog steeds een ander zoeken (na bijna 3 jaar :p )

6. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Huisarts is idd wel verplicht hoor. Die moeten in een geval van een spoedgeval binnen 10 minuten bij je op de stoep kunnen staan. Van sommige verzekeraars krijgen ze zelf niet betaald als de patient te ver weg woont.

Maar je kunt gwoon in het telefoonboek kijken en er daar 1 uitzoeken. Als je dan aan je oude HA laat weten dat je een ander hebt sturen ze je medische gegevens door.

xxx

7. Emmy X

Emmy X Bekend lid

Nov 18, 2008
    895
    0
    0
    Heel makkelijk voor een huisarts

ik zoek een Huisarts.nl - Zoek en vergelijk huisartsen bij u in de buurt

En of de arts goed is? Ja ze hebben allemaal dezelfde opleiding gevolgd, dus bekwaam zullen ze allemaal zijn, bel de dichtstbijzijnde en vraag of je je kan inschrijven.
    Ze zullen dan willen dat je de oude huisarts even belt om je dossier op te laten sturen waarschijnlijk, en dat is alles.
    Mocht er nou echt geen klik zijn, of je wil toch veranderen, doe je dat gewoon.

Voor de tandarts

Tandarts.nl - De site voor tandartsen en patiënten - Home

Ook hier weer een zoekoptie. Gewoon even bellen en vragen of ze patienten aannemen.

8. Draak

Draak Bekend lid

Mar 31, 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL
    Umm85, haha.. dat is wel erg.. ik vind een half uur nog wel meevallen en meestal plan ik er wat leuks achteraan met mensen uit die woonplaats.. maar ik maak mezelf helemaal gek in de auto.. wat nou als ik een gaatje heb.. (ook al is het alleen maar een controle) en hij stelt me niet echt gerust dus dacht mischien even naar een ander kijken..want ik kom dus met grote zweetplekken bij de tandarts vandaan..
    maar woon in utrecht.. dus denk wel dat de meeste dan wel vol zullen zitten?!

Dan ga ik sowieso op zoek naar een huisarts.. want die is dus niet binnen 10 min. hier ;)

@ umm85 & suzie83

Moet ik dan met de "nieuwe" huisarts een gewone afspraak maken om kennis te maken? want het lijkt me niet handig als ik daar al meteen heen ga als ik ergens last van heb..
    Want diegene heeft dan nog helemaal geen gegevens over mij toch?!
    Al ligt het er ook aan hoe ze mn gegevens versturen bedenk ik me..

Maar bedankt voor jullie reactie..

Ik ga googlen..:)

Liefs

9. Draak

Draak Bekend lid

Mar 31, 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL
    @ Emmy X,

Ik plaats mn bericht en zie dat je ook gereageerd heb.. dank je.. ga ik eerst daar kijken ipv op google!

X

10. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Dat ligt een betje aan de arts zelf. Sommige vinden het fijn, andere vinden het niet nodig. Bij ons doen ze het alleen als de patient daar zelf om vraagt.

xxx

11. pisum

pisum Fanatiek lid

Dec 31, 2007
    4,492
    7
    38
    Groene Hart
    @ Draak: als je in Utrecht woont... ik ken een hele goede praktijk in Woerden. ik heb zelf ook erg last van tandartsangst, maar nu ga ik er fluitend heen :)

dit is de site: www.tandheelkunst.nl

je kunt gewoon bellen en vragen of ze nog plek hebben voor nieuwe patienten. zij kunnen dan je gegevens opvragen bij je vorige tandarts of je doet dat zelf en laat het doorsturen.

klik op "nieuwe patienten" en dan kun je een vragenlijst invullen waarop je ook aan kunt geven hoe bang je bent etc. zij nemen dan contact met je op.

ik ben iig heel tevreden, en ik durfde hiervoor 5 jaar niet naar de tandarts...

12. Draak

Draak Bekend lid

Mar 31, 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL
    @ Pisum,

Oww dat is helemaal super!!
    Jaa ik ben echt bang.. ik maak gewoon geen afspraak.. 2 jaar terug was er een stukje van mn kies afgebroken en heb daar gewoon mee doorgelopen omdat ik niet naar de tandarts durfde.. met als gevolg: dat ik jankend op de badkamervloer lag zoveel pijn had ik..
    Ben dan wel blij als ik gegaan ben.. maar daarna durf ik gewoon weer echt niet.. ik lig ook helemaal gespannen in de stoel..
    En de tandarts zeggen nu eerder een controle afspraak maken he...
    En dan zeg ik ja.. maar doe nee..haha..echt heeel erg..
    Maar ik ga gelijk kijken.. want woerden is niet zo ver rijden..
    Tnx!

Xxx

13. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Als je straks een nieuwe tandarts en huisarts hebt gevonden dan kun je je oude tandarts en HA bellen en zeggen waar je nu heen gaat dan kunnen hun je oude gegevens naar de nieuwe tandarts en HA sturen :D

14. pisum

pisum Fanatiek lid

Dec 31, 2007
    4,492
    7
    38
    Groene Hart
    Succes meid, ik weet hoe het voelt.
    Ik was dus 5 jaar niet gegaan omdat ik niet durfde.
    Ze zijn er heel aardig en behulpzaam en leggen alles rustig en duidelijk uit, en je kunt aangeven als je bang bent of als het pijn doet en dan stoppen ze. Ik schaamde me altijd omdat mijn mondhoeken begonnen te trillen bij de tandarts omdat ik zo nerveus was. Maar daar heb ik nu geen last meer van.
    Oh ja ze hebben ook tv's in het plafond dus je kunt ondertussen Discovery Channel kijken :D

15. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,828
    4,201
    113
    Het is niet verplicht hoor!
    Ik ben een paar jaar terug ook verhuist en heb toen mijn HA gehouden. Ik moest alleen wel iets tekenen waarin stond dat ik akkoord ging dat hij niet op huisbezoek kwam.
    Tandarts heb ik ook gewoon aanghouden. Inmiddels heb ik wel een HA dichtbij gezocht i.v.m. mijn meisje. Vind het met zo'n kleintje toch fijner om een HA dichtbij te hebben.
    Hier hebben ook veel HA en tandartsen een patientenstop maar vaak als je van ver verhuist bent nemen ze je wel aan hoor.

16. Draak

Draak Bekend lid

Mar 31, 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL
    @ Pisum,

Nou gelukkig dat je nu weer durft en er met een glimlach heen gaat..
    In het gastenboek staan ook echt positieve reactie's!
    Maar zag dat je een kennismakingsgesprek hebt en dat daar kosten aan verbonden zitten want ze willen foto's enzo maken..
    Was dat ook bij jou?
    Want is best duur..
    Ik zal ff kijken of de verzekering het vergoed.. (scheelt weer;))
    En dat tv kijken is helemaal beter:D
    Ik mocht geen eens naar mn ipod luisteren bij mn huidige dus je hoort dan ook nog alles..:(

@ Sidmick,

Dank je voor je reactie..
    Ik denk dat ik het wel even probeer een nieuwe huisarts.. want ik gebruik ook medicatie en moet dat ook steeds ophalen in mn oude woonplaats..
    Weet niet of ik mn huisarts daar kan houden en mn medicijnen hier kan ophalen?
    Anders zal ik binnenkort eens een afspraak maken bij hem en het hem vragen..

Xxx

17. chantal1984

Nou er werd hier duidelijk gezegd dat je ze alleen mag behouden ( HA ) als ze in een straal van zeg 10 min van je vandaan zitten ... En om eerlijk te zijn vind ik dat ook best wel goed want stel je woont ver weg en er gaat iets mis en de HA is niet op tijd oid wie weet wat er dan kan gebeuren

18. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,828
    4,201
    113
    daarom heb ik dus moeten tekenen dat ik akkoord gaat dat hij niet thuis komt.
    Tja, dan bel je de HA-post of 112. Ik zag het iig niet als probleem

19. chantal1984

Tja das ook wel waar maar goed ik hou die man liever in de buurt ;)
    En ze doen die regel niet zomaar indienen zeg ik dan maar tegen mezelf ;)

20. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,828
    4,201
    113
    Heb je wel gelijk in hoor. Ik heb sinds ik die kleine heb ook een HA in de buurt. Maar daarvoor...ach, ik was in 5 jaar 2x bij de HA geweest dus vond het niet noodzakelijk dat er 1 om de hoek zat.

Share This Page