Taalgebruik

Discussie in 'De lounge' gestart door Supermuis, 12 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Supermuis

Supermuis Lid

12 nov 2011
    6
    0
    0
    Hallo allemaal! Zoals jullie zien ben ik hier spiksplinternieuw!! Ik ben eindelijk zwanger (na een miskraam en vervolgens bijna twee jaar proberen weer zwanger te worden). Hoe dan ook lees ik hier en daar al weer een poosje mee, maar had het steeds uitgesteld een account aan te maken. Waar ik soms een beetje moeite mee heb is het volgende... het taalgebruik wat vaak gehanteerd wordt rondom zwanger worden/zijn. Ik vraag me af hoe jullie erover denken?

Wat ik niet goed begrijp is waarom je het hebt over dingen als 'me ongi', rondes en met name 'klussen'. We zijn hier toch met allemaal volwassen vrouwen (en misschien een enkele man)? Tuurlijk hoef je niet super plat te worden, maar wat is er mis met mijn menstruatie, sex of gemeenschap hebben? Begrijp me goed hoor, ik wil niemand het recht ontnemen om zich uit te drukken of denigrerend overkomen.

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Deze discussie is al heel vaak gevoerd hier.
    Ben het verder helemaal met je eens hoor!
    Maar sommigen hebben geen zin om moeite te doen om na te denken met schrijven, dat verklaart al veel denk ik.
    Verder... kan ik maar beter mijn mond houden. :D

3. Jel

Jel Niet meer actief

Je bent niet de enige die zich ergert aan dergelijk taalgebruik. Laatst kwam het in een ander topic ook wel naar voren dat velen zich er aan ergeren. Ik zou als ik jou was gewoon de woorden gebruiken die jij wilt gebruiken. Er valt toch niks aan te veranderen. Je kunt mensen moeilijk verbieden om die woorden niet te gebruiken.

Welkom op het forum trouwens, en hopelijk voel je je, ondanks het taalgebruik, snel thuis hier. ;)

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    we hebben een tijdje terug ook het onderwerp gehad:
    irritanste forum/internet woorden

die had ik gestart omdat ik ook een paar van die worden heb die ik verschrikkelijk vind
    maar het hoort er gewoon bij denk ik
    gelukkig hoef je het zelf niet te gebruiken

5. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Ik snap heel goed wat je bedoelt.
    Gebruik gewoon je eigen taal en probeer je niet te ergeren aan anderen

En jij... Van harte gefeliciteerd!!!

6. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Op het forum probeer ik me goed uit te drukken. Ik zal dan ook niet snel zulke woorden gebruiken, klussen al helemaal niet, want ik heb gewoon niks met dat woord.

Maar ik denk dat het een soort sms/msn taal is geworden.

Als je steeds hetzelfde antwoord geeft omdat je veel in dezelfde topics zit, snap ik wel dat je veel dingen niet steeds uitgebreid wil gaan typen.

Als ik zelf antwoord geef, raak ik wel eens overenthousiast en schrijf ik vaak dingen verkeerd of ik kort woorden in.

Maar ik snap wel dat het verschil in typen tussen "sex" en klussen niet erg groot is. Dat zou niet uit moeten maken.
    Vandaar dat ik denk dat sommigen het gebruiken als een soort van msn taal.

Ik stoor me er niet aan. Er is ook een verschil tussen dialecten en sommige woorden zou ik niet gebruiken of snap ik zelfs niet. Zolang het maar in het Nederlands is vind ik het geen probleem en snap ik het in grote lijnen wel. Als ik maar (grotendeels) begrijp wat er staat, maak het mij niet uit welke woorden mensen kiezen.

7. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    lekker seexxuhh!

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    hahahahahahaha :D

9. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

Haha ik irriteer me mateloos aan het woord klussen ;)

10. Jel

Jel Niet meer actief

Als ik denk aan klussen, dan denk ik aan verhuizen, de Gamma, verven etc.... maar toch niet aan dat andere.

En het grappige is als iemand een topic opent over klussen in de lounge, maar wat dus wel gaat over de verhuizing, dan denk ik dus weer door naar het andere. :D

11. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Dat heb ik ook wel.

Toen ik hier voor het eerst kwam, dacht ik eventjes dat iedereen zwaar aan het verbouwen was in huis. Al die klus topics en berichten:D

12. Jel

Jel Niet meer actief

Haha inderdaad! :D

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ben het eens hoor.... Ik vind ongi ook een stom woord. Maar ik denk dat veel mensen het te veel werk vinden om het hele woord uit te schrijven... Klussen vind ik ook stom. Niet alleen omdat er veel mensen zijn die écht aan het klussen zijn (aan hun huis, bijvoorbeeld), maar vooral omdat het dan echt lijkt op een moetje. En als je al een tijdje aan het proberen bent, wil je juist voorkomen dat het een moetje wordt.

Maar 'rondes'... daar doe ik wel aan mee. Een ronde is een menstruatiecyclus. En als ik weer eens ongesteld ben geworden, denk ik: Volgende ronde beter. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Sja... Het bekt mij niet lekker als ik zeg: Volgende cyclus beter... Enneuh, een cyclus IS eigenlijk ook een ronde, he? :)

14. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    Hahahahahahha:D Ik dacht eerder ook altijd dat ze met 'klussen' ook echt klussen bedoelden, dus niet seks:p

En supermuis, gefeliciteerd met je zwangerschap!!:)

15. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    En toen dacht je.. nou om dit even te melden maak ik toch een account aan?;)

16. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Uhm, wat is er mis met 'rondes'? Hoe moet je het anders noemen, maanden, cycli? Dat is toch lood om oud ijzer lijkt mij. Ik vind ronde in termen van 'nieuwe ronde, nieuwe kansen' wel leuk. Verder is menstruatie gewoon een rottig woord om te typen, waar (bij mij) altijd typo's in sluipen. Ongi is dan wel niet zo sophisticated, maar wel lekker kort en handiger te typen met 1 hand als er een baby op je ligt te maffen ;). En klussen is inmiddels zo'n typisch zp woord geworden. Ik zou het in een RL conversatie nooit gebruiken, maar hier stoort het me niet.

TS, gefeliciteerd met je zwangerschap - geniet er van!!

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    mee eens.

Het is ook wel typisch ZP en dat is ook wel leuk.

Dus mensen... gewoon lekker meedoen met het ZP taaltje.

Inburgeren dus, ;):D

18. Jel

Jel Niet meer actief

Een ronde vind ik ook een goed woord. Net als iemand l zei: "Nieuwe ronde, nieuwe kansen."

19. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    :D:D

*vind het eigenlijk maar gemiep*

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ach je kan toch niet iedereen tevreden houden.
    Gebruik je het woord klussen, is er een groep die zich daar aan ergert, gebruik je het woord sexen, is er weer een andere groep die dat vreselijk vindt etc.

Dus... (niet) boeiend ;)

Deel Deze Pagina