Goedenavond dames! Na een hele tijd hier stilletjes mee te hebben gelezen, vond ik het wel tijd worden om mezelf te registreren. Goed, ik ben dus Lavita (forumnaam) en ik ben 24 jaar oud. 21 november 2015 ben ik, precies op de uitgerekende datum en geheel spontaan, bevallen van een prachtig dochtertje. Door omstandigheden heb ik geen contact meer met de "verwekker" en ik voed haar dus alleen op. Ik hoop op dit forum gezellig te kunnen kletsen met andere mama's over alle aspecten van het moederschap. Als er nog vragen zijn, stel ze gerust. Liefs, Lavita
Welkom! Lijkt me heel spannend, als je er opeens alleen voor komt te staan. Ik heb er bewust voor gekozen om een alleenstaande moeder te gaan worden. Iets andere situatie als jou maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het bevalt om alleen je kindje op te voeden..?
Eigenlijk ben ik ook min of meer bewust een alleenstaande moeder. Heb al vroeg in de zwangerschap de relatie verbroken. Om eerlijk te zijn is dat de beste keuze ooit geweest. Tuurlijk is het soms zwaar en mis ik het hebben van een partner. Iemand met wie je je onzekerheden en vragen kunt delen. Ik moet zeggen, mijn ouders helpen mij bijzonder goed en daar ben ik heel dankbaar voor, maar het is toch anders dan wanneer je met iemand bent voor wie alles ook voor het eerst is. Maar goed, hoe de situatie ook is, ik ben me er heel erg van bewust dat het met mijn partner van destijds nooit zo was geworden.
Zo te lezen heb je destijds een goede keuze gemaakt. Ik ben me er ook wel van bewust dat het op momenten echt wel zwaar zal zijn, maar net zoals jij heb ik gelukkig ook mensen om me heen die me volledig steunen.
Dat heb ik zeker. 😀 Fijn te horen dat jij ook veel steun ervaart van de mensen om je heen. Dat is heel belangrijk. En onderschat je moedergevoel niet. Dat gaat je ook zeker verbazen. Zodra de baby er is, gaan veel dingen waar je nu nog geen weer van hebt, als vanzelf.
Dat snap ik. Succes met alles en ik hoop dat je snel zo'n klein wondertje in je leven mag verwelkomen!